Sverige idag..

Både och, svår gränsdragning.

Slutar väl med att alla betalar exakt det de använder, dvs motsatsen till hur hela västvärlden fungerar.

Alla bilister kan få betala den delen av rättsväsendet som går åt till trafikövervakning tex.

Knepigt.
Snarare så att man inte ska få tillstånd att bedriva verksamhet om man inte kan hantera följderna.
Jag har varit insyltad i allehanda evenemang och fått krav ställda på hur mycket vi får påverka omgivningen. Det har kommit polis för att kontrollera, men de har inte behövt ingripa.
Förutom att de delade ut p-böter till åskådare på ett streetrace en gång...
 
Snarare så att man inte ska få tillstånd att bedriva verksamhet om man inte kan hantera följderna.
Jag har varit insyltad i allehanda evenemang och fått krav ställda på hur mycket vi får påverka omgivningen. Det har kommit polis för att kontrollera, men de har inte behövt ingripa.
Förutom att de delade ut p-böter till åskådare på ett streetrace en gång...
Ja det är knivigt, ska man få ordna demonstration om man inte kan garantera säkerheten?
Det är ju inte så att det inte finns inhyrda vakter på fotbollen heller.
Streetrace är ju olagligt rakt igenom så där borde polisen bara beslagta alla bilar så vore saken löst för all framtid.
 
Ja det är knivigt, ska man få ordna demonstration om man inte kan garantera säkerheten?
Det är ju inte så att det inte finns inhyrda vakter på fotbollen heller.
Streetrace är ju olagligt rakt igenom så där borde polisen bara beslagta alla bilar så vore saken löst för all framtid.
Javars. Känns ju som att stat och polis inte kan garantera säkerheten för någon just nu. Är det deras jobb så får man väl säga att de misslyckas.
 
Ja det är knivigt, ska man få ordna demonstration om man inte kan garantera säkerheten?
Det är ju inte så att det inte finns inhyrda vakter på fotbollen heller.
Streetrace är ju olagligt rakt igenom så där borde polisen bara beslagta alla bilar så vore saken löst för all framtid.

Media var ju jävligt snabba på att lägga ut hur mycket koranbränningarna kostade i polisbevakning, ska vi tro att det kommer en siffra på palestina demonstrationerna också?

Inte? Varför inte det?
 
Media var ju jävligt snabba på att lägga ut hur mycket koranbränningarna kostade i polisbevakning, ska vi tro att det kommer en siffra på palestina demonstrationerna också?

Inte? Varför inte det?
Det börjar bli lite illa när folket med onödigt lite hår och fluffiga jackor börjar få rätt. Vi behöver få ordning på samhället jävligt snart.
 
Det gick fort.

media%2FF9HYf5-X0AAhtfN.jpg
 
Media var ju jävligt snabba på att lägga ut hur mycket koranbränningarna kostade i polisbevakning, ska vi tro att det kommer en siffra på palestina demonstrationerna också?

Inte? Varför inte det?
Därför att det ena är viktigt för demokratin och det andra är dåligt för demokratin.
Fast det borde vara ombytta case i det resonemanget.
 
Javars. Känns ju som att stat och polis inte kan garantera säkerheten för någon just nu. Är det deras jobb så får man väl säga att de misslyckas.
Kan ändå tycka det är en så jävla icke-fråga med lite mulliga medelklassungar som knuffas lite.

Jag har varit på min son på derby och bevittnat eländet, valde att göra en pedagogisk grej av det, "kom och sätt dig och titta på dessa riktigt fåniga människor".

Mest störande var att vi valde pendeln, vilket är gästernas anvisade färdmedel, vilket medförde att vuxna män skanderade "hata AIK" till min sjuåring i AIK-kläder. Mänskligheten asså, man orkar inte. ?
 
Kan ändå tycka det är en så jävla icke-fråga med lite mulliga medelklassungar som knuffas lite.

Jag har varit på min son på derby och bevittnat eländet, valde att göra en pedagogisk grej av det, "kom och sätt dig och titta på dessa riktigt fåniga människor".

Mest störande var att vi valde pendeln, vilket är gästernas anvisade färdmedel, vilket medförde att vuxna män skanderade "hata AIK" till min sjuåring i AIK-kläder. Mänskligheten asså, man orkar inte. ?
Tidigare match under säsongen. Mitt lag gör mål och snubben(eller snarare gubben) framför mig ställer sig och sträcker upp armarna i luften...och pekar fulfinger åt motståndarlagets klack.
Jag fattar ingenting.
Varför gör du? Är du puckad? Det är två frågor som jag får upp i huvudet medan jag känner att blodtrycket höjs. Han är alltså kanske 50-60 bast. 99% firar av glädje över målet men han...gör det han gör.
 
Tidigare match under säsongen. Mitt lag gör mål och snubben(eller snarare gubben) framför mig ställer sig och sträcker upp armarna i luften...och pekar fulfinger åt motståndarlagets klack.
Jag fattar ingenting.
Varför gör du? Är du puckad? Det är två frågor som jag får upp i huvudet medan jag känner att blodtrycket höjs. Han är alltså kanske 50-60 bast. 99% firar av glädje över målet men han...gör det han gör.
Haha ja jag vet, plus typ halvvuxna män som plötsligt kan skrika " FITTA!!!!!" rakt ut.
Så låg nivå. ??
 
Lite humor för att lätta upp stämningen i tråden:

 
En liten touch av typisk Stockholmsidioti med kraftigt inslag av Södermalm


Hon är alltså arkitekt och har smällt in ett nytt kök utan fläkt, använder lösa gastuber till spisen, och har installerat en tvättmaskin utan dränering…

Visst verkar hyresvärden lite svår, men detta är nog inte de enklaste hyresgästerna.
 
Hon är alltså arkitekt och har smällt in ett nytt kök utan fläkt, använder lösa gastuber till spisen, och har installerat en tvättmaskin utan dränering…

Visst verkar hyresvärden lite svår, men detta är nog inte de enklaste hyresgästerna.
Är det lämpligt eller ens tillåtet med spisfläkt över gasspis?
Hade gasspis i hyreslägenhet, ingen fläkt. Inte så kul om det börjar brinna i fettet i kanalen...

På sidan.
En erkänd kock i huset satte in en monsterspis, som han lämnade när han fick lämna lgh pga att han hyrt ut olovandes i andra hand till några såväl trevliga som bedårande kex, (alltså servitriser).
 
Hon är alltså arkitekt och har smällt in ett nytt kök utan fläkt, använder lösa gastuber till spisen, och har installerat en tvättmaskin utan dränering…

Visst verkar hyresvärden lite svår, men detta är nog inte de enklaste hyresgästerna.
Jag tycker hyresvärden verkar helt rimlig, detta är fastigheter som ett eget bolag förvaltar för att de har ett särskilt kulturhistoriskt värde om jag inte misstar mig. De har olika fastigheter på unika adresser. Någon idiot gör något Sköna Hem äckligt kök utan att ens fråga värden och hänvisar till något kylskåp från 90-talet, det är så jävla naivt faktiskt. Ett sådant där ingrepp får man varken göra i en bostadsrätt eller hyresrätt, är mest förvånad att reportern kunde hålla sig från att fråga om de är efterblivna. Med det sagt, trist att någon ska behöva ta en sådan kostnad och inte kunna njuta av den. ?
 
Jag tycker hyresvärden verkar helt rimlig, detta är fastigheter som ett eget bolag förvaltar för att de har ett särskilt kulturhistoriskt värde om jag inte misstar mig. De har olika fastigheter på unika adresser. Någon idiot gör något Sköna Hem äckligt kök utan att ens fråga värden och hänvisar till något kylskåp från 90-talet, det är så jävla naivt faktiskt. Ett sådant där ingrepp får man varken göra i en bostadsrätt eller hyresrätt, är mest förvånad att reportern kunde hålla sig från att fråga om de är efterblivna. Med det sagt, trist att någon ska behöva ta en sådan kostnad och inte kunna njuta av den. ?
Inredningen är väl säljbar. Tar de bort det själva har de därtill sparat rivningsarbete åt fastighetsägaren, borde inte ligga dem till last iaf..

De letar ju nytt så då är ju ett alternativ att magasinera köket tills de kan bygga upp det i t ex en bostadsrätt, om detta nu är drömköket.

En smäll blir det. De tog en chans/risk och förlorade.

Kompisen tapetserade om en av förre hyresgästen fördärvad vägg. Han tröttnade på att vänta och tjata. Fick hyreshöjning p g a standardförbättring i form av förtida omtapetsering. Jag ger mig den på att de klått den tidigare boende för skadan de sedan lämnar utan åtgärd. MKB.
 
Jag tycker hyresvärden verkar helt rimlig, detta är fastigheter som ett eget bolag förvaltar för att de har ett särskilt kulturhistoriskt värde om jag inte misstar mig. De har olika fastigheter på unika adresser. Någon idiot gör något Sköna Hem äckligt kök utan att ens fråga värden och hänvisar till något kylskåp från 90-talet, det är så jävla naivt faktiskt. Ett sådant där ingrepp får man varken göra i en bostadsrätt eller hyresrätt, är mest förvånad att reportern kunde hålla sig från att fråga om de är efterblivna. Med det sagt, trist att någon ska behöva ta en sådan kostnad och inte kunna njuta av den. ?

Håller med i stort. Samtidigt är jag själv hyresvärd och brukar försöka finna kompromisser för långtida hyresgäster, så man slipper stöket med flyttande. Nu ska det iofs ändå renoveras så då är det lite skitsamma - troligen en bra chans att få in lämpligare gäster.
 
Håller med i stort. Samtidigt är jag själv hyresvärd och brukar försöka finna kompromisser för långtida hyresgäster, så man slipper stöket med flyttande. Nu ska det iofs ändå renoveras så då är det lite skitsamma - troligen en bra chans att få in lämpligare gäster.
Man kan nog gissa att detta inte är det enda de ställt till med genom åren, plus att värdet för hyresvärden att veta vad som är renoverat enligt vilka normer och med vilka garantier överstiger vida värdet av något kök till "värdet" 1m sek. Gissar de tar i lite rörande det beloppet.

Sedan är det något djupt stötande med dessa premiumobjekt som hyrs ut kommunalt till en exklusiv skara och till kraftigt subventionerat pris. Den här typen av lyxkulturköer på skattebetalarnas bekostnad är så 70-tal. Samma med fina hyresvillor innanför tullarna tex vid Frescati som förmodligen någon fd genusforskare eller annan korrupt person får hyra på livstid. ?
 
Jag såg en skylt nånstans i västra delarna av landet häromdagen "Välkommen att ställa dig i vår bostadskö!".

Det är knappast kö man vill vara i så jag kände mig inte lockad alls.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top