Sverige idag..

Funkade det ? Arkebusera 100 för varje skjuten Britt ?

Indien blev självständigt. Göteborg befolkas av indiska ingenjörer och fodorabud.

Det viktigaste skälet söka politisk asyl i Sverige är att det är det lättaste sättet få ett Europeiskt pass. Som gör du kan resa vart du vill.
Sverige kan inte ta ifrån folk ett svenskt medborgarskap men Sverige kan utan problem vägra pass till folk som inte betalar över medelskatten och som kommit hit som flyktingar eller anhöriginvandrare.
Och detsamma för barnen. Arbetar inte modern får dom moderns medborgarskap till dom själva jobbat i tex 10 år med minst medelinkomstskatt (ca 50000kr/år 2023)
Och dom får inget svenskt pass (även om dom är svensk medborgare) innan dom
jobbat i tex 10 år med minst medelinkomstskatt (ca 50000kr/år 2023)
Och så inskränker vi den fria rörligheten för kriminella, inget svenskt pass om du suttit i fängelse eller på SIS-hem innan tex 10 år med minst medelinkomstskatt (ca 50000kr/år 2023)

Legenden säger att det fungerade för General John Pershing i Moro att göra så med Juramentados. Alltså inte mot kollektivet utan de verkliga terroristerna.

Fact checkers hävdar nu att det finns ingen evidens för det och att det bara var ett förslag och att han faktiskt aldrig verkställde förslaget. Amerikanerna blev helt enkelt bara bättre på att skjuta ner Juramentados.

Att du betalar över medel i skatt eller om du har jobbat här i 10 år säger ju öht inget om din moral och dina värderingar. De två parametrarna visar inte att du kan bete dig civiliserat.
Tycker du att jihad låter som en mysig grej att pyssla med så skiter jag fullständigt i hur mycket du tjänar eller hur länge du arbetat. Då ska du inte vara här. Du ska inte komma hit från första början. Pung(t) slut.
Tror det skulle skrapa bort rätt mycket av "sociala turist intresset" för Sverige.
Dvs vad du säger: "Du ska inte komma hit från första början."
För när jag frågade en iransk flykting på 1980-talet varför han valt Sverige så var det just för att det var så lätt bli svensk medborgare och få ett svenskt pass.
Hur har du tänkt lösa ""Du ska inte komma hit från första början."
Har du någon ide ?

Hur har du tänkt lösa ""Du ska inte komma hit från första början."
Har du någon ide ?
Att försvara sig mot inkräktare, med våld om så krävs. Det språket förstår dom flesta. Är jag inte inbjuden till ditt hem/du vill inte ha mig i ditt kök så får du såklart med våld se till att jag ger mig iväg.

Last edited:
Namnet Bildt finns över huvud taget inte med i texten du länkar till, det gör däremot Bengt Dennis, Kjell Olov Feldt och Anne Wibble.
Nej det gör det inte. Fodrar att man googlar fram vem som var statsminister 1992 ......
för det var Carl Bildt.
Och det var regeringen i Sverige som beslutade om devalveringar (revalveringar) på den tiden när Sverige hade fast kronkurs. Och Riksbankens uppgift var att följa regerings beslut dvs steg kronan sänk räntan, sjönk kronan i värde mot den fastställda kursen så skulle Riksbanken höja räntan.

Det nerbrunna "jordgubbslagret"

DN idag

Niklas Ekdal: Det är inte invandringen som gjort svenskar till måltavla för terror​

Men det är är en viss typ av invandrare till Sverige som blir terrorister.
Vad är det som är gemensamt för bombterroristen som sprängde sig själv
och lastbils terroristen i Stockholm
och terroristen Abdesalem Lassoued i Bryssel ?

Last edited:
Hanifs krönikor, (de flesta, inte alla), skulle vara högläsning med obligatorisk närvaro för regering och riksdag, helst flera gånger i veckan. Därefter diskussioner i små grupper, ledda av handfast mentor. Somliga, som Magdalena Andersson och Millhouse Kristersson, kan behöva fördjupade studier. Det finns åtminstone en moderat man kan respektera, trots ett och annat mänskligt klavertramp.

Hans analyser av "hederskultur", gängkriminalitetens drivkrafter, utveckling och mycket annat är bara så spot on. Tyvärr visar hans skrivande alltför tydligt också varför det är kört och vilken framtid vi nu kan ana.

Exempel:

Last edited:
Nej det gör det inte. Fodrar att man googlar fram vem som var statsminister 1992 ......
för det var Carl Bildt.
Och det var regeringen i Sverige som beslutade om devalveringar (revalveringar) på den tiden när Sverige hade fast kronkurs. Och Riksbankens uppgift var att följa regerings beslut dvs steg kronan sänk räntan, sjönk kronan i värde mot den fastställda kursen så skulle Riksbanken höja räntan.

Ja, Bildt var just precis statsminister, inte finansminister och inte heller riksbankschef.
Så varför är det Bildt som du gett smeknamnet 500%?

Ja, Bildt var just precis statsminister, inte finansminister och inte heller riksbankschef.
Så varför är det Bildt som du gett smeknamnet 500%?
Därför det var Regeringen där Statsministern är chef som bestämmde vilken kronkurs Riksbanken skulle hålla. Genom att Regeringen istället för att devalvera kronan när den var övervärderad bara gjorde ingenting så tvingades Riksbanken höja räntan för att hålla den av regeringen beslutade växelkursen.
Riksbankens uppgift var ju att genom räntejusteringar hålla den av Regeringen beslutade kursen.
Men det fattade i gymnasisten och statsministern Carl Bildt, regeringschefen
Och det är svårt att begripa även för många.
Och när Valutareserven var tömd så gick det inte längre betala ut 500 % ränta och då var valet devalvera eller flytande valutakurs. Och då blev det flytande valutakurs för SEK (som US $).

Last edited:
Ring p1 nu diskuterar badkläder i bastun och en man ringer in och förklarar det här med att man måste tvätta sig före bastu och bassängen på badhuset. Han berättar att bla Husby och Märsta har tvingats ha stängt för att bakteriehalterna varit för höga i bassängen trots att mängden klor är betydligt högre idag än för några år sedan.

Orsaken är alltså att folk inte längre tvättar sig innan dom går i bassängen eller duschar med badkläderna på sig och var och med tanke på att de flesta bakterierna finns i rumpan är ju följden given.

Jag har ju sett en trend med att folk inte längre duschar efter att dom tränat på gymmet och liknande. Jag förutsätter att dom går hem och duschar. En trend som föräldrar troligen bidragit till för jag ser på barnidrotten hur de antagligen stressade föräldrarna bara klär på sina barn och tar snabbt hem dom.
Jag har försökt träna min dotter till rutinen att duscha efter träningen men det är ju inte lätt när alla andra barnen bara klär på sig och går. Nu har hon börjat komma hem från skolan också utan att ha duschat efter idrotten.

Snart är väl Sverige som Australien där det till slut har blivit förbjudet att duscha naken.
Det är fan en sinnessjuk utveckling.

Ring p1 nu diskuterar badkläder i bastun och en man ringer in och förklarar det här med att man måste tvätta sig före bastu och bassängen på badhuset. Han berättar att bla Husby och Märsta har tvingats ha stängt för att bakteriehalterna varit för höga i bassängen trots att mängden klor är betydligt högre idag än för några år sedan.

Orsaken är alltså att folk inte längre tvättar sig innan dom går i bassängen eller duschar med badkläderna på sig och var och med tanke på att de flesta bakterierna finns i rumpan är ju följden given.

Jag har ju sett en trend med att folk inte längre duschar efter att dom tränat på gymmet och liknande. Jag förutsätter att dom går hem och duschar. En trend som föräldrar troligen bidragit till för jag ser på barnidrotten hur de antagligen stressade föräldrarna bara klär på sina barn och tar snabbt hem dom.
Jag har försökt träna min dotter till rutinen att duscha efter träningen men det är ju inte lätt när alla andra barnen bara klär på sig och går. Nu har hon börjat komma hem från skolan också utan att ha duschat efter idrotten.

Snart är väl Sverige som Australien där det till slut har blivit förbjudet att duscha naken.
Det är inte sinnesjukt, det är demokrati och multi-kulti !
Det är bara en tidsfråga innan vi får könsseparerade skolor.

Luktar för jävligt i badhusen numera för dom måste klora massa o när klor angriper bajssnusk uppstår kloraminer.

Kanadas Ishockeyförbund förbjöd ju nakendusch, det är kränkande mot icke binära mfl. (Jag upprepar, det är därför man inte ska bära fram Pride som något önskvärt, man hamnar i detta woke-helvete).

Skulle säga att duscha naken är ovanligt. Jag har besökt de flesta, i alla fall många, badhus i Stockholms län och i många fall är det helt unikt att duscha naken. Detta medför förstås att ens barn tycker det är pinsamt. På en del badhus tar pappor med sig alldeles för gamla flickor in i herrarnas och låter dem duscha med baddräkt.

Att det är allra sämst i socioekonomiskt utsatta områden fattar alla, men det är fan illa överallt.

Inte utan jag är lite nyfiken på om
kvinnorna kommer från en enda kultur, i så fall vilken eller om det är kvinnor från olika kulturer ?
läkaren från vilken kultur kommer hen ?
1697622220104.png
Gamla välkända svenska (s)-takter från Regeringen Hansson I eller något nytt ?

Last edited:
Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...