Sverige idag..

Tekniskt sett... Men i ett av de stora förortsområdena som vuxit upp under senare år. Vi kan byta "stan" mot stadsplanerat område. Sällan de bor lantligt på en gård tex.
Ok, såg att det rätta målet ligger på Hemnet. "Hemma hos..." -reportage

Ett lågintensivt krig är det fler som kallar det som händer här i Sverige nu?

Vi får det samhälle vi förtjänar.

Det här är mycket större än sprängningar och skjutningar.

Vad ska svenska militären göra. Grilla korv? Så länge ingen vågar svara gängen med våld så går det här inte att lösa.

Friluftsfrämjandet kanske kan ta sig an uppgiften?

Haha , hela underättlseorganisationen består av socfall,barnhemsbarn(som fått korv där bak av stygga magistrar),samhall,instutionsbarn,autister och skyddade boendefolk.
Dom vassaste knivarna av dessa har sedan vandrat vidare från säpo/noa till polisens ledning som juridikpoliser.

Men dom vassaste knivarna från Säpo/Noa är som dom slöaste knivarna i lådan när man jämför mot vanligt folk.
Inte ens det....

Mot gängena skulle man lika gärna satt in mongolider med samma resultat....

De är samma folk , det är ett gäng pajasar.

Stilstudie

2b002a92-70c4-4a25-8091-7ff101948b68-jpeg.jpg
20220117-100047.jpg
20210831-145742.jpg
AKN_Charlotte-von-Essen00101-1-scaled.jpg

Slutligen har vi chefen , en skabbig socialsekretterare vid namn Charlotta Von Essen - passade chef van vid klientelet som säpo/noa består av...

Är ni ens förvånade???

Haha , hela underättlseorganisationen består av socfall,barnhemsbarn(som fått korv där bak av stygga magistrar),samhall,instutionsbarn,autister och skyddade boendefolk.
Dom vassaste knivarna av dessa har sedan vandrat vidare från säpo/noa till polisens ledning som juridikpoliser.

Men dom vassaste knivarna från Säpo/Noa är som dom slöaste knivarna i lådan när man jämför mot vanligt folk.
Inte ens det....

Mot gängena skulle man lika gärna satt in mongolider med samma resultat....

De är samma folk , det är ett gäng pajasar.

Stilstudie

View attachment 490237
View attachment 490238
View attachment 490239
View attachment 490240

Slutligen har vi chefen , en skabbig socialsekretterare vid namn Charlotta Von Essen - passade chef van vid klientelet som säpo/noa består av...

Är ni ens förvånade???
Haha, jag vill minnas att du skrivit ett nästan identiskt inlägg förut, inklusive samma bilder, kan du utveckla? Jag älskar de här LSD-inspirerade teorierna, de är fan bäst. ??

Haha, jag vill minnas att du skrivit ett nästan identiskt inlägg förut, inklusive samma bilder, kan du utveckla? Jag älskar de här LSD-inspirerade teorierna, de är fan bäst. ??

Ja men kolla på idioterna , syns ju direkt på dom.

I början på detta började Noa infiltrera gäng med sina anställda , flera blev ju mördade och detta var runt 2005.
Dom dök upp som mäktiga kriminella svennar av det gamla gardet o skulle o skulle vara hamiltonar...

Gängena skulle kontrolleras inifrån och hållas låga

Dom blev avrättade

Haha , nu sitter vi med en missöyckad polisledning

Vet allt om sånt här lilla gossen Markus me propellerkeps

Ja men kolla på idioterna , syns ju direkt på dom.

I början på detta började Noa infiltrera gäng med sina anställda , flera blev ju mördade och detta var runt 2005.
Dom dök upp som mäktiga kriminella svennar av det gamla gardet o skulle o skulle vara hamiltonar...

Gängena skulle kontrolleras inifrån och hållas låga

Dom blev avrättade

Haha , nu sitter vi med en missöyckad polisledning

Vet allt om sånt här lilla gossen Markus me propellerkeps
Haha love it, och propellerkeps är standard. ???

Berätta mer om hur du trampade rakt in i dessa händelser, vill minnas att du blivit utsatt eller vart indragen också?

Har du också varit med i gäng under täckmantel?

Det här med militären, vi har ju ett flertal debattörer på forumet som ojat sig om det, undrar om någon vill träda fram självmant eller ska man behöva gräva?

Du menar de som alltid stödjer vad regimen säger och vänder på Kappa direkt regimen har vänt på kappan? Vad förväntar du dig för svar?

Du menar de som alltid stödjer vad regimen säger och vänder på Kappa direkt regimen har vänt på kappan? Vad förväntar du dig för svar?
Ja exakt, bland annat de, men jag tror det var fler. Var det inte i Örebro-Koran fiaskot det glappades och käftades?

Vet det i denna tråd?

Jag förväntar mig att de utvecklar sitt resonemang samt nu argumenterar emot förslaget. Nu har förvisso vår ytterst opatriotiska militär redan börjat krångla så de kanske väntade på lite vind i seglen bara.

Det är inte prickskyttar som ska positioneras ut förorterna Mackan, så du kan sitta lugnt i båten ett tag till.

Ingen har ännu presenterat något förslag på vad militären ska göra för polisarbete.

Det är inte prickskyttar som ska positioneras ut förorterna Mackan, så du kan sitta lugnt i båten ett tag till.

Ingen har ännu presenterat något förslag på vad militären ska göra för polisarbete.
Ah, där kom han, det var inte så svårt att locka fram ändå trots allt.

Nu ska vi se om resten av åsiktsproffsen ansluter eller om de är slugare än att försöka ta sig an detta omöjliga uppdrag. ?

Nu ska vi se om resten av åsiktsproffsen ansluter eller om de är slugare än att försöka ta sig an detta omöjliga uppdrag. ?

Du kan ju fördriva tiden med att förklara vad militären ska göra?
Eller vad DU tycker att dom ska göra.

Kulsprutenästen på torget? Gräva värnsystem runt förorterna?

Personligen så tror jag att det enda vettiga sättet att använda dem vore att göra som våra kära grannar finnarna gjorde när HA strulade. Köra in med pansarfordon i deras lokaler. :hihi
Men mer seriöst, om polisen behöver eldunderstöd för att utföra operationer i gängens lokaler kan ju militären hjälpa till med det. Men då ska man ha klart för sig att militären opererar annorlunda än rättsväsendet. Militären skjuter fientlga kombatanter. Personligen har jag nog inga problem med att militären går in med våld och skjuter de som gör motstånd, och sedan kan polisen komma in och samla bevis och göra sitt jobb.
Men det kommer antagligen svida i samvetet hos många när det börjar dyka upp döda barn i media när militären stormar gänghålor.

Det är inte för att polisen är i underläge i eldstrider vi har gängkriminalitet.
Här har vi en som sammanfattar det ganska bra:
Förutom att det är på twatter och det inte går att se någon sammanfattning då...
Nej, det är på grund av idioter till politiker som gängvåldet fått fortgå så mycket som det har. Militären kan inte göra så hemskt mycket mer än att bistå med eldkraft och markkontroll. Resten är fortfarande polisens jobb, så att blanda in militären är inte särskilt givande förutom för det.
Personligen har jag inget emot att ta bort militärlagen, men det kommer definitivt inte göra någon skillnad på nuläget, och vara extremt situationsberoende. Isf är det bättre att se till att ha en stark polisverksamhet mot organiserad brottslighet, och se till att splittra organisationerna och se till att det inte finns rekryteringsgrunder.

Du kan ju fördriva tiden med att förklara vad militären ska göra?
Eller vad DU tycker att dom ska göra.

Kulsprutenästen på torget? Gräva värnsystem runt förorterna?
Som vanligt besvarar du något helt annat frågan här rör ju ditt och andras kategoriska påstående att militären inte kan användas för de arbetsuppgifter som nu diskuteras. Har Ulf Kristersson och Anders Thornberg fel? Att du inte har fel det vet jag redan.

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...