Sverige idag..

Fast uppenbarligen accepterar så många priserna att de är kvar.
Skulle de inte sålt bra skulle priserna sänkas.
Marknadspris kallar mekanismen.
Vi ska skydda de svaga i samhället JA, men är inte de som flyger…
Dvs bättre att foka på det som hjälper de verkligt behövande.
Anser jag

Var det inte ungefär det jag skrev?

20230915_172311.jpg
Den här måltiden kostade motsvarande 92:- på en flygplats i Polen för nån vecka sen. Lite i överkant.

Sist jag flög betalade jag en hundring extra för att få mer benutrymme, på köpet kom loungeaccess med gratis mat och öl.

Det kan det ju vara värt, dom gånger jag har haft loungeacess (vid långa byten) har det faktiskt varit ett mervärde, men kan jag istället slippa spendera tid på flygplatsen så är det ännu mera värt.

Det kan det ju vara värt, dom gånger jag har haft loungeacess (vid långa byten) har det faktiskt varit ett mervärde, men kan jag istället slippa spendera tid på flygplatsen så är det ännu mera värt.
När jag flyger till svärföräldrarna brukar det bli en eller två mellanlandningar, och istälelt för att behöva stressa för att hinna med ansutande flyg lägger jag gärna en timme eller två extra och då är ju loungen trevlig.

När jag flyger till svärföräldrarna brukar det bli en eller två mellanlandningar, och istälelt för att behöva stressa för att hinna med ansutande flyg lägger jag gärna en timme eller två extra och då är ju loungen trevlig.

Jo, det är ju ett tve-eggat svärd det där, bokar man för tight får man stressa, och blir det minsta försening så skiter det sig totalt, men samtidigt vill man ju inte ha för stora gap emellan heller.

Tycker det ser ut som "gasexplosion" i lägenheten. Fönsterrutorna bredvid är hela.
1695713917595.png

Därför kan ett land (exempel Sverige) inte investera i Utbildning.
Genom gratis högre utbildning.
Men eleverna kan investera i Utbildning.
1695714291900.png
Jag minns innan EG-omröstning.
Fråga i tidningen Arbetet i Malmö. Hur ska Sverige kunna konkurera i EG?
Arbetet svarar: Högutbildad arbetskraft har traditionellt låga löner i Sverige.
Att det skulle bli lätt flytta till annat EG-land och få högre lön, lägre skatt och lägre kostnader
föll aldrig Arbetet in.

Vad jag såg så var det första planet, så vi kan väl hoppas på att det skeppas iväg fler.
Tänk, för bara några år sedan var det väldigt rasistiskt när AfS/Gustaf Kasselstrand föreslog att fler ska ut.

Var det någon som hade frågor om jag var nöjd med att rösta SD? Ja absolut, 26 färre. Fler frågor? ?

Hur många tusen turer blir det?
Blir det en daglig linje så är det 5x26x52 (jag antar att personalen vill vara ledig på helgerna)
6760 personer om året...
Det kommer att ta ett tag...

Snacka om symbolpolitik

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Efter rykten om en ny retro...