Sverige idag..

Jag tycker de här frågorna om vad Kina, Ryssland och Iran ligger bakom är delvis spännande men det är också en dimridå. Sverige ser ut som det gör på grund av medvetna politiskt fattade beslut och omedveten befolkning som inte såg det komma, allt annat är käbbel, kanske sant men vi har alla verktyg för att rädda landet och vi behöver inte skylla på någon läskig främmande makt som har ett jättestort intresse av Sverige av helt oförklarliga skäl.
Det finns någon typ av förnekelse i dessa frågor upplever jag. Iran lyckas inte destabilisera någon annan än just världens största humanitära supermakt.

Som ett brev på posten, Morgan Johansson eldar på situationen. Varför hatar S Sverige så mycket?

Jag tycker de här frågorna om vad Kina, Ryssland och Iran ligger bakom är delvis spännande men det är också en dimridå. Sverige ser ut som det gör på grund av medvetna politiskt fattade beslut och omedveten befolkning som inte såg det komma, allt annat är käbbel, kanske sant men vi har alla verktyg för att rädda landet och vi behöver inte skylla på någon läskig främmande makt som har ett jättestort intresse av Sverige av helt oförklarliga skäl.
Det finns någon typ av förnekelse i dessa frågor upplever jag. Iran lyckas inte destabilisera någon annan än just världens största humanitära supermakt.
Behöver väl inte handla om att skylla ifrån sig. Båda fenomenen kan mycket väl samexistera.

Nej, jag tycker vi borde sitta lugna i båten och inte hetsa upp oss så förbannat och skrika i falsett över alla påverkansförsök och reaktioner från andra länder som nu pågår. Det tar bara fokus från att lösa de problem vi har (och som Sverige mycket riktigt försatt sig i), samtidigt som det såväl bekräftar att Sverige går att påverka som spelar de som vill destabilisera Sverige rakt i händerna.

Tro du har helt rätt här.
Sverige finns egentligen på sidan 354 på deras dagordningar.

Utom möjligen just nu gällande NATO och koranbränningar för ryssland och Iran.
Där kan man försöka använda dessa "hål i rusningen" mot hela väst.
I övrigt tror jag ingen av dessa tre förlorar sömn pga lilla Sverige.

Vad som avses är att vi inte ska (likt mogge) tappa huvudet. Ej heller låta det ytterligare skapa bredare sprickor inom landet.

Framförallt inte om det handlar om ett annat lands sittande storskägg ska framstå som starkare inför sin egen kuvade befolkning, exempelvis.

Håller med, du verkar ju ha funnit dig tillrätta, eller var det bara nonsens att du inte visste vad SOM institutet är? Lät allt för konstigt från någon intresserad. Vad handlade det om?
Jag minns inte diskussionen, men jag vet vad det är.

Angående tidigt lärande så hade jag en uttalad ateist som religionslärare i mellanstadiet. Vet inte om han påverkade mig, men jag minns att jag tyckte det var rimligt att ha en ateist på den posten.
Å andra sidan hade jag en VPK-företrädare som mattelärare och lärde mig räkna ändå.

Jag minns inte diskussionen, men jag vet vad det är.

Angående tidigt lärande så hade jag en uttalad ateist som religionslärare i mellanstadiet. Vet inte om han påverkade mig, men jag minns att jag tyckte det var rimligt att ha en ateist på den posten.
Å andra sidan hade jag en VPK-företrädare som mattelärare och lärde mig räkna ändå.
Det var en diskussion om att svenska folket ju, bevisligen, aldrig accepterade den stora migrationen, du ställde dig tvekande till det påståendet var på jag påpekade årliga SOM var på du påstod det var något du inte kände till. Det förefaller ju väldigt märkligt från någon som är samhällsintresserad men det glädjer mig att du numera ger ett mer nyktert intryck. ♥️

Morgans alla utspel borde hamna i tråden för Borgerlighetens misslyckanden. Han ska hålla käft och någon aning oborstad sverigedemokrat borde upplysa honom om det.

Tro du har helt rätt här.
Sverige finns egentligen på sidan 354 på deras dagordningar.

Utom möjligen just nu gällande NATO och koranbränningar för ryssland och Iran.
Där kan man försöka använda dessa "hål i rusningen" mot hela väst.
I övrigt tror jag ingen av dessa tre förlorar sömn pga lilla Sverige.
Kan vara så, kan också vara krafter som står socialdemokratin nära, notera att V hade PKK flaggor i första maj tåget, dvs socialdemokraternas regeringsunderlag gör detta mot oss, S är en säkerhetsrisk, proppa ner det i Morgans feta hals.

Morgans alla utspel borde hamna i tråden för Borgerlighetens misslyckanden. Han ska hålla käft och någon aning oborstad sverigedemokrat borde upplysa honom om det.
Menar du att det är ett misslyckande för borgerligheten Morgan inte håller käft, att han som en gammal inventarie som vuxit fast i Rosenbad av praktiska skäl måste betraktas som en del av regeringen eller att vi av intersektionella skäl måste lämna möjligheten öppen för Morgan att även kunna definiera sig som borgerlig?

Menar du att det är ett misslyckande för borgerligheten Morgan inte håller käft, att han som en gammal inventarie som vuxit fast i Rosenbad av praktiska skäl måste betraktas som en del av regeringen eller att vi av intersektionella skäl måste lämna möjligheten öppen för Morgan att även kunna definiera sig som borgerlig?
Att de inte förmår täppa till truten på honom är ett misslyckande, och nu gör de som han begär också.

Sverige.jpg

Man blir ju för helvete mörkrädd på riktigt...

Jag tror att jag ska samla ihop ett gäng och gå ut och slå ner varenda sosse och vänster-/miljö-/centerpartist i hela landet, deras existens är djupt kränkande mot min politiska övertygelse och deras agerande är såpass stötande mot mig att jag inte kan besinna mig utan måste ta till våld. Undrar hur många handhjärtan och förslag om lagändringar för att stärka individens rätt att slippa att andra ger uttryck för en annan politisk övertygelse som det kommer att generera...

Folk verkar inte fatta att det är precis samma sak. Korankravallerna handlar inte om individens religionsfrihet, det är rent politisk islamism som bara syftar till att påskynda ett övertagande. Viker vi ner oss så kommer det bara komma fler och fler krav, och uppfylls inte dessa så kommer det att komma fler hot om och/eller våldsdåd. Sen kommer vi vika ner oss igen, och sen har vi sharialagar i Sverige.

Skitsamma varför det hotas med våld, detta måste bemötas på precis samma sätt som alla andra hot om våld. Våldsverkan är aldrig rättfärdigat oavsett hur provocerad du blir, det är din förbannade skyldighet att behärska dig när du blir kränkt och inte övriga samhällets skyldighet att aldrig kränka dig. Hot och våld ska slås ned med kraft, om inte det sker nu så är det fullkomligt ute med vårt land.

Det var en diskussion om att svenska folket ju, bevisligen, aldrig accepterade den stora migrationen, du ställde dig tvekande till det påståendet var på jag påpekade årliga SOM var på du påstod det var något du inte kände till. Det förefaller ju väldigt märkligt från någon som är samhällsintresserad men det glädjer mig att du numera ger ett mer nyktert intryck. ♥️
Jag menade antagligen att jag inte kände till resultatet av undersökningen, men det är inte lätt att minnas allt som diskuteras.

View attachment 487267

Man blir ju för helvete mörkrädd på riktigt...

Jag tror att jag ska samla ihop ett gäng och gå ut och slå ner varenda sosse och vänster-/miljö-/centerpartist i hela landet, deras existens är djupt kränkande mot min politiska övertygelse och deras agerande är såpass stötande mot mig att jag inte kan besinna mig utan måste ta till våld. Undrar hur många handhjärtan och förslag om lagändringar för att stärka individens rätt att slippa att andra ger uttryck för en annan politisk övertygelse som det kommer att generera...

Folk verkar inte fatta att det är precis samma sak. Korankravallerna handlar inte om individens religionsfrihet, det är rent politisk islamism som bara syftar till att påskynda ett övertagande. Viker vi ner oss så kommer det bara komma fler och fler krav, och uppfylls inte dessa så kommer det att komma fler hot om och/eller våldsdåd. Sen kommer vi vika ner oss igen, och sen har vi sharialagar i Sverige.

Skitsamma varför det hotas med våld, detta måste bemötas på precis samma sätt som alla andra hot om våld. Våldsverkan är aldrig rättfärdigat oavsett hur provocerad du blir, det är din förbannade skyldighet att behärska dig när du blir kränkt och inte övriga samhällets skyldighet att aldrig kränka dig. Hot och våld ska slås ned med kraft, om inte det sker nu så är det fullkomligt ute med vårt land.
Hellen var den mest irriterande av alla kärringar

Hellen var den mest irriterande av alla kärringar
Jag gillar Cornellas resonemang: "De som vill bränna koraner kan ju åka till de länderna (lite oklart vilka men där det är förbjudet då gissar jag... :va ) och göra det där, så slipper Sverige drabbas"... Tror inte hennes hiss går hela vägen upp... Själv tycker jag att de som vill ha ett förbud mot koranbränningar kan flytta till de länder som redan har sådan lagstiftning, så slipper Sverige ändra sin.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda