Sverige idag..

Verkligheten, inflation och kriget i Ukraina.
Du vet, allt det som inte fanns i valrörelsen. ;)
Även efter en substantiell sänkning av skatt/moms hade staten haft betydligt mer intäkter än före vansinneshöjningarna. Det är bara så att att en inkomst staten vant sig vid behåller staten.
Målet är inte att hjälpa eller göra det lättare. Nu har de kommit igång med att dränera hushållen och det kommer bara att öka i intensitet.
Självklart kan de ändra på detta, om de ville.

Hur har vi det i Sverige ?
Stöder vi den Iranska revolutionen mot slöjan eller är Sverige för slöja på muslimska kvinnor ?
View attachment 479042

:va
I Sverige kommer det heta att det inte är ett tvång så här finns inget problem.

Bara för dem att hålla sej borta från balkonger
Ja men det är inget problem heller för de har slöja frivilligt, redan från förskoleåldern. Det är sedan länge.
Alla som har barn vet ju att de hellre sitter under en filt än går och badar, exakt så är mitt barn i alla fall.

Woke Moderna Museet har en pepparkakshus -utställning.

Jättefint med olika perspektiv på vardagen i Sverige!
9db7bda49d060011eff4ca191cf34714.jpg
4811a135d786ab470f717758442bd10b.jpg

Ni som inte såg EBTs avancerade mental-gymnastik på "30 minuter" senast har en ny chans på "Agenda" om 15 minuter.
Som bonus kan ni få se hur Tidölaget gjorde sitt avtal.

Ni som inte såg EBTs avancerade mental-gymnastik på "30 minuter" senast har en ny chans på "Agenda" om 15 minuter.
Som bonus kan ni få se hur Tidölaget gjorde sitt avtal.
Mycket bra artikel i SvD om hur SD fixade avtalet också.
Ebba, orkar man med henne?
Däremot om någon har klippet till P1 debatten då hon pikar Magdalena Andersson så tar jag tacksamt emot. Bara hört talas om det

Mycket bra artikel i SvD om hur SD fixade avtalet också.
Ebba, orkar man med henne?
Däremot om någon har klippet till P1 debatten då hon pikar Magdalena Andersson så tar jag tacksamt emot. Bara hört talas om det
Får söka upp den artikeln.
EBT hade trimmats sedan sist och gjorde det bättre.
Finns visst en dokumentär på SVTplay om SDs, och Vs, sista 3 månader i valrörelsen, den ska jag nog också leta upp.

I Sverige kommer det heta att det inte är ett tvång så här finns inget problem.
Jag vet en muslimsk tjej som direkt efter civilingenjörsexamen, Maskin , valde att dra till Spanien för jobb där. Och jag gissar att flytten berodde (bortsett från kanske högre levnadsstandard än i Sverige) på att ingen där skulle ifrågasätta hennes val att inte ha slöja. Hon smälter ju in bland spanjorskorna.

Jag vet en muslimsk tjej som direkt efter civilingenjörsexamen, Maskin , valde att dra till Spanien för jobb där. Och jag gissar att flytten berodde (bortsett från kanske högre levnadsstandard än i Sverige) på att ingen där skulle ifrågasätta hennes val att inte ha slöja. Hon smälter ju in bland spanjorskorna.

Ganska många som inte är helt rotade i Sverige åker härifrån så snart de har slutfört den svenska skolan. Utbildning lönar sig bättre om man tar den där den är gratis och sedan jobbar där folk måste betala för högre utbildning.

Inte förvånad, man stöter sig inte med väljarna. Nått för Nobelkommitten att tänka på ? Nä !
1670360875641.png

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...