Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Verkar var ont om (mp) i Lycksele ? Eller har jag missförstått nått ?
Så kunde en ny skolmatsedel väcka så mycket hat i Lycksele
![]()
Kommunalarbetaren
Vill du komma i kontakt med oss? Eller lämna ett tips? Debattera? Läs mer om KA här.ka.se
Jag har lite vänner i Lycksele och blev ganska förvånad över att det klagades på det jag läste om. "hemlagat" och med närproducerat kött låter ju jättebra, och vegetariskt är väl inte mitt favoritval men det finns goda vegetariska rätter så visst låter det väl som ett lyft. På pappret...
Men vad jag hört av vänner som är föräldrar så var det väldigt konstiga vegetariska rätter, och det där älgköttet blev inbakat i någon märklig rätt. Kanske blev för dyrt annars, gissar jag. Jag fick höra några exempel på rätter men har glömt det nu.
Jag gissar att första felet var att kökspersonalen helt enkelt var okunnig inom området vegetariska rätter. Nästa problem var väl att även barnen kanske skulle ha behövt en mjukstart för att vänja sig med alla dessa helt nya rätter.
Alltså inte ens älgköttet serverades tydligen i ett format som barnen kände sig hemma och trygga med.
Dessutom har ju barnen inte så långa lunchraster så de hinner nog inte sitta och fundera och provsmaka lite försiktigt. Jag vet inte hur det ser ut i Lycksele men min dotter har 20 minuter för själva lunchen, sen är det ut på rast.
...jäkla ungar.