För den som orkar läsa:
Med all säkerhet kommer de tvingas vika ner sig. Vi har sett det tidigare när det gäller just Galaxen. Kommunen har gravt svikit de sim jobbat där när de ställts inför hot och fått evakuera sina familjer då våldsverkarna hotat med hembesök och de är, som alla utom förnekare och relativister vet, ett nätverk. Kan alltså komma varifrån som helst i denna kommun, närliggande eller avlägsna. Kommunen offrar glatt de utsattta, gärna iförd en hijab.
Nå, till det komiska i denna bedrövliga fars. Galaxens turisthotell var på sin tid en fin anläggning som bl a innehöll en trädgård med ett sinnrikt och dekorativt vattensystem. Byggherren, Wilmar Rietz, uppförde i stort sett hela anläggningen med sina 2 enorma händer. En senig herre med ett karaktäristiskt bockskägg, en urkraft.
Han hade därtill en faiblesse för nakenhet, alltså nudism, vilket präglade hela stället på berget invid slagesnässjön och den "reguljära" badplatsen.F ö i stort sett alltid blekinges renaste badsjö. Nu var det inte bara nudistbad utan även nudistcamping och 2 hotelldelar där den ena var, (you've guessed it), nudisthotell med nudistrestaurang, därtill en vanlig hotell/restaurang med festlokal.
Det går en trevlig, slingrande väg förbi och vad jag kunnat se är det huvudsakligen i nudisthotellet det bott asylsökare.
Jag bara undrar vad de tänker om alla överviktiga tyska gubb och kärringrövar som nött samma stolar de nu sitter på, sängarna de ligger i och allt annat där. Hur mycket blekt fläsk som wobblat omkring och därtill vältrat sig på bryggorna och i sjön. De jag åsyftar brukar nämligen vara ganska kitsliga med det där... Väl bekomme, säger jag!
Nu går barbarerna till attack mot kvinnor, starka sådana, som går all in på sin kvinnlighet, (heder åt dem!).
De ukrainska flyktingkvinnorna på asylboendet Galaxen i Olofström har fått tillsägelse om att de inte får klä sig hur som helst eftersom det kan provocera de män från andra kulturer som också bor på Galaxen.
sverigesradio.se
Jag förväntar mig tragik, tyvärr.