Sverige idag..

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar

Istället för att länka till nassesajter kan du ju lägga 30 sek på att googla osv

c71a191f24ce826acc6cc9b26e3e02ed.jpg


Var han näs
de130ca31d6dad236c70f495b767724c.jpg



Var han den mest meriterade bland de sökande? Ingen aning, vet inte vilka som sökte men helt rimlig bakgrund för ett sådant jobb.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det är väl bara att kolla CV-t och bilda sig en uppfattning… Saab tar knappast order av Wallström som större delen av sin politiska gärning arbetade EMOT företaget.

Ja...
mastersexamen i freds- och konfliktstudier. Låter det som skräddasytt för en topplats i näringslivet? Inom ett företag som tillverkar vapen.

Intressant att du ens tänker tanken om att Wallström skulle ge order inom Saab. För min egen del tycker jag mest att del luktar som någon slags nepotistisk bestickning.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Istället för att länka till nassesajter kan du ju lägga 30 sek på att googla osv

c71a191f24ce826acc6cc9b26e3e02ed.jpg


Var han näs
de130ca31d6dad236c70f495b767724c.jpg



Var han den mest meriterade bland de sökande? Ingen aning, vet inte vilka som sökte men helt rimlig bakgrund för ett sådant jobb.

Och att han fick alla de där tjänsterna efter en master i fred och konflikt? Det är ju helt normalt att varenda elev från en sån topputbildning går raka vägen in på såna tjänster. :va
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Missade du vad han gjorde tidigare? Kolla upp liraren istället för att insinuera att han räkmackat in på Saab på mammas meriter… och som sagt så vet varken du eller jag hur rekryteringen gick till men orimligt är det väl inte att man går från motsvarande position på Tele2 till Saab.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Missade du vad han gjorde tidigare? Kolla upp liraren istället för att insinuera att han räkmackat in på Saab på mammas meriter… och som sagt så vet varken du eller jag hur rekryteringen gick till men orimligt är det väl inte att man går från motsvarande position på Tele2 till Saab.

Vad han gjorde tidigare? Innan vad? Innan sin master?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Är det här tre helt typiska tjänster som man lätt får direkt efter en eventuellt kanske i bästa fall slutförd master i fred och konflikt?
 

Bifogat

  • Viktor_jobb.png
    Viktor_jobb.png
    42.1 KB · Visningar: 16

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Någon som tror att han var den mest lämpade för tjänsten? Alltså bortsett från forumets ständiga regimförsvarare.

Ingen aning om vad det är för tjomme.
Säkert kunde jag gjort det bättre själv.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Inte jag, jag är bättre på skruvar och muttrar än fred, politik och människor.

Men jag tror ändå att de flesta som läst 2 år flumkurs på universitetet har sett en helt annan karriär i livet än Viktor.
Ja så är det nog.
Å andra sidan att blanda ihop utbildning med lämplighet för ett jobb är ju ett riktigt puckomisstag som bara en riktigt välutbildad HR-pallervant kan göra om.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Istället för att länka till nassesajter kan du ju lägga 30 sek på att googla osv

Det här missade jag.
Wow. Jävlar vad vänster du är. Brunsmetning börjar bli gammalt vettu. Lek med ord...igen.

Kan du beskriva med åtminstone en mening varför denna libertarianska sida skulle vara nassar? Och vad i just denna artikel kanske ffa?

Fö finns det ingen motsättning mellan de två sakerna...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ja så är det nog.
Å andra sidan att blanda ihop utbildning med lämplighet för ett jobb är ju ett riktigt puckomisstag som bara en riktigt välutbildad HR-pallervant kan göra om.

För oss utan en pappa högt upp i näringslivet eller en mamma som är högt uppsatt politiker undrar jag hur man visar sig duglig på ett annat sätt än via att börja med att fixa en högt ansedd utbildning?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
För oss utan en pappa högt upp i näringslivet eller en mamma som är högt uppsatt politiker undrar jag hur man visar sig duglig på ett annat sätt än via att börja med att fixa en högt ansedd utbildning?
Ja däri ligger problemet.
En utbildning är ofta instrumentell i att landa en anställning. Men riktig lämplighet ligger i personen, inte i utbildningen. Och är jäkligt svårt att påvisa annat än i upprepade resultat i arbetet i fråga, det är också näst intill omöjligt att sondera i en gallring av ansökningar, eller på en halvtimmes intervju.
Ergo - utbildning är värt jävligt mycket där nepotism inte vinner. Att du har en halvrelevan masters betyder inte att du är bra på jobbet i sig något mer för det.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Någon som tror att han var den mest lämpade för tjänsten? Alltså bortsett från forumets ständiga regimförsvarare.

Like clockwork. Sporthojs Anders Lindberg gör det igen.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
För den som orkar läsa:

Med all säkerhet kommer de tvingas vika ner sig. Vi har sett det tidigare när det gäller just Galaxen. Kommunen har gravt svikit de sim jobbat där när de ställts inför hot och fått evakuera sina familjer då våldsverkarna hotat med hembesök och de är, som alla utom förnekare och relativister vet, ett nätverk. Kan alltså komma varifrån som helst i denna kommun, närliggande eller avlägsna. Kommunen offrar glatt de utsattta, gärna iförd en hijab.
Nå, till det komiska i denna bedrövliga fars. Galaxens turisthotell var på sin tid en fin anläggning som bl a innehöll en trädgård med ett sinnrikt och dekorativt vattensystem. Byggherren, Wilmar Rietz, uppförde i stort sett hela anläggningen med sina 2 enorma händer. En senig herre med ett karaktäristiskt bockskägg, en urkraft.
Han hade därtill en faiblesse för nakenhet, alltså nudism, vilket präglade hela stället på berget invid slagesnässjön och den "reguljära" badplatsen.F ö i stort sett alltid blekinges renaste badsjö. Nu var det inte bara nudistbad utan även nudistcamping och 2 hotelldelar där den ena var, (you've guessed it), nudisthotell med nudistrestaurang, därtill en vanlig hotell/restaurang med festlokal.

Det går en trevlig, slingrande väg förbi och vad jag kunnat se är det huvudsakligen i nudisthotellet det bott asylsökare.

Jag bara undrar vad de tänker om alla överviktiga tyska gubb och kärringrövar som nött samma stolar de nu sitter på, sängarna de ligger i och allt annat där. Hur mycket blekt fläsk som wobblat omkring och därtill vältrat sig på bryggorna och i sjön. De jag åsyftar brukar nämligen vara ganska kitsliga med det där... Väl bekomme, säger jag!

Nu går barbarerna till attack mot kvinnor, starka sådana, som går all in på sin kvinnlighet, (heder åt dem!).


Jag förväntar mig tragik, tyvärr.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
De ukrainska flyktingkvinnorna på asylboendet Galaxen i Olofström har fått tillsägelse om att de inte får klä sig hur som helst eftersom det kan provocera de män från andra kulturer som också bor på Galaxen.
Inga konstigheter. Cirkulera!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top