andersbrink
hasenfrasen
Har försökt diskutera detta på ett annat fora - men där blir man bara dumförklarad när man påtalar dumheterna man pysslat med de senaste åren med väderkvarnar i norr och förtida stängning av kärnkraft i söder.Vilken salva
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har försökt diskutera detta på ett annat fora - men där blir man bara dumförklarad när man påtalar dumheterna man pysslat med de senaste åren med väderkvarnar i norr och förtida stängning av kärnkraft i söder.Vilken salva
Man kan inte säga annat än att det är spännande tider nu när staten ska betala ut bidrag så att medborgarna ska ha råd att betala in (el)skatt till staten...

”Genom att inkludera begreppet våld i nära relationer i det överordnade begreppet mäns våld mot kvinnor innefattas även våld i samkönade relationer, eller för den delen kvinnors våld mot män i nära relationer.”
Så nu har det gått hela varvet runt och landat i att våld är lika fel oavsett vem som utför det och mot vem?Vad fan håller de på med.
![]()
Jämställdhetsmyndigheten: ”Mäns våld mot kvinnor” när kvinnor slår män – Kvartal
Begreppet ”mäns våld mot kvinnor” ska användas för att beskriva kvinnors våld mot män, menar Jämställdhetsmyndigheten.kvartal.se
Går att läsa själv här: https://www.jamstalldhetsmyndigheten.se/files/2020/01/JAMY_Handbok-IAVP_TG-1.pdf
Fan vad jag känner att mina pengar kommer till nytta.
Så nu har det gått hela varvet runt och landat i att våld är lika fel oavsett vem som utför det och mot vem?
Blir inte lätt för poliserna att hålla reda på allt under utredningen.Nej, vi har landat i att när en kvinna slår sin man, eller när någon samkönad slår sin partner så definieras det alltså som mäns våld mot kvinnor.
Feministisk jämlikhet i ett nötskal...
Blir inte lätt för poliserna att hålla reda på allt under utredningen.
Blev iofs mer realistisk för ett litet tag sedan...Tänk på att vi har en feministisk regering?
In what sense???Blev iofs mer realistisk för ett litet tag sedan...
Missade du att mp lämnade regeringen? Inom några veckor hade regeringen tagit ett antal beslut som exempelvis gynnar industrin. Säger inte att den är "idealisk" men den blev onekligen mer "realistisk".In what sense???
Trodde du fortsatte på temat feministisk regering. Nej, missade inte att mp lämnat ( och vill in igen), men jag medger att jag bommat vad som är gynnsamt för industrin. Ser mest att det varslas pga kostnadsökningar. Bränsle, energi och råvaror. Välkomnar självklart positiva nyheter!Missade du att mp lämnade regeringen? Inom några veckor hade regeringen tagit ett antal beslut som exempelvis gynnar industrin. Säger inte att den är "idealisk" men den blev onekligen mer "realistisk".
Tänker du på Peter Wennblads ledare i SvD?De av Corona-kommissionen efterfrågade dokumenten verkar ha läckt förbi Hallengren trots att hon ivrigt förklarat att de inte finns.
Jag har själv inte lyckats hitta det utanför betalartikel. Har någon sett om det är lika illa som i rubriken eller är det småskit?
Tänker du på Peter Wennblads ledare i SvD?
I såna fall är det inga faktiska dokument som visas upp, men skribenten skriver att han fått se sådana via en källa.
Handlar om mer utförliga mötesagendor där det även finns talarmanus för de som varit föredragande under mötet, så nästan som ett protokoll.
Som av en händelse verkar ju regeringskansliet nu gett coronakommissionen tillgång till en massa dokument, även om det inte riktigt framgår om dokumenten ovan inkluderas.
Min gissning är att det inte är de faktiska dokumenten som läckt ut. Skulle kunna vara så att den interna källan fotograferat av skärmen, visat upp dem i videosamtal med Wennblad eller liknande. Att ladda ner dem skulle ju med största sannolikhet loggas och den interna källan är väl rädd för upptäckt, liksom att Wennblad vill kunna fortsätta använda sin källa framöver.Precis den. Sådana artiklar brukar ju oftast följas av att det omtalade materialet dyker upp lite vid sidan om samtidigt eller strax efter. Det är ju uppenbart redan på drift.
Det intressanta är ju, om det nu är samma dokument, varför man inte lämnat de till kommissionen direkt utan omvägar?
Känns som att det bör vara värre saker än ett par olyckliga formuleringar.
Min gissning är att det inte är de faktiska dokumenten som läckt ut. Skulle kunna vara så att den interna källan fotograferat av skärmen, visat upp dem i videosamtal med Wennblad eller liknande. Att ladda ner dem skulle ju med största sannolikhet loggas och den interna källan är väl rädd för upptäckt, liksom att Wennblad vill kunna fortsätta använda sin källa framöver.
Att man inte velat lämna ut dokumenten är väl för att man vill ha informationsövertaget och möjlighet att i efterhand avfärda sådant som kommissionen tar upp i sin slutrapport med: "det där är spekulationer, det var inte alls så det gick till" med samtidig utläggning av diverse rökridåer för att flytta fokus i diskussionen. För att en sådan strategi skall bli framgångsrik förutsätter det dock att dokumenten inte senare kommer fram utan att det går att göra trovärdigt att de aldrig har funnits. Känns kanske inte som världens smartaste strategi.
Är väl kanske en övertro på sin egen förmåga att alltid vara den som regisserar föreställningen.Inte ett otroligt scenario.
Ibland förvånas jag över att man från politikerhåll är så oerhört främmande för strategin med att helt enkelt erkänna ett eventuellt fel.
Jag tror att man i det här fallet skulle kunna komma ganska långt med att påtala att det hela var nytt och okänt (mnja) och att man därmed hade väldigt svårt att göra en korrekt analys. Därför blev inte alla beslut helt bra i retroperspektiv.
Då kunde man förmodat skapa förståelse och en viss empati för situationen istället för som nu misstänkliggöra sig själv och skapa motsättningar. Knappast förtroendebyggande. Särskilt inte med Hallengren som front...
Är väl kanske en övertro på sin egen förmåga att alltid vara den som regisserar föreställningen.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |