Sverige idag..

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag är chockad! Vi såg det inte komma!
Produkten av att göra om brott till försäkringsärende.
Kommer det inom fler gebit, tro? En sån sak som att de höjde gränsen för bedrägeribrott så att belopp under 5000 räknas inte. Vad kan det göra för entreprenörsandan enligt ovan?

Tror nolltolerans i ett tidigt skede hade varit bättre, med så mycket tyngd som hade krävts. Nu har politikerna säkerställt ett långsiktigt lidande.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
I Bålsta brann en restaurang för något tiotal år sen och ägaren fick höra att folk på stan misstänkte försäkringsbedrägeri. För att få slut på snacket gick han ut offentligt och påpekade att han inte ens hade haft nån försäkring.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Sverige i ett nötskal:
När jag jobbade på forskningsavdelningen inom Kriminalvården hade vi planer på att titta på det här närmare. Vad är det som gör att de här högprofilfångarna får en sådan uppmärksamhet? Det är ibland inte bara en kvinna, utan många av dem har nästan en liten beundrarskara, säger hon. Projektet stannade dock på idéstadiet av forskningsetiska skäl. :rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl
Jag undrar hur många som dras till Fattigvården (Socionomutbildningen) av samma skäl.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sverige i ett nötskal:
När jag jobbade på forskningsavdelningen inom Kriminalvården hade vi planer på att titta på det här närmare. Vad är det som gör att de här högprofilfångarna får en sådan uppmärksamhet? Det är ibland inte bara en kvinna, utan många av dem har nästan en liten beundrarskara, säger hon. Projektet stannade dock på idéstadiet av forskningsetiska skäl. :rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl
Det har ju redan forskats på och fenomenet har till och med ett namn, hybristofili.Men mer forsking kan ju vara bra, fast det har ju spekulerats i att orsaker till fenomenet är frånvarande fadersgestalter och annat sånt som inte är politiskt gångbart. Women need no man!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är det någon mer nyhetsbyrå än Samsungs plågsamma som jag inte lyckas avinstallera som kommer lyfta detta?

Ändå legendariskt att begå en gruppvåldtäkt i Rissne, det var ju där trenden började år 2000. Ingen i Sverige visste vad det var innan dess, nu är det inte ens en nyhet.
1000053303.jpg
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det har ju redan forskats på och fenomenet har till och med ett namn, hybristofili.Men mer forsking kan ju vara bra, fast det har ju spekulerats i att orsaker till fenomenet är frånvarande fadersgestalter och annat sånt som inte är politiskt gångbart. Women need no man!
Och sådan forskning är numera förbjuden i Sverige av "Etiska skäl".
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Det är OK att promenera, cykla, byta kön på barn, skjuta bly på folk, sälja knark, mm. Men inte att köra motocross långt ute i bushen där ändå ingen störs pga flygplan eller förbipasserande tåg. (.. jo, jag vet; terrängkörningslagen)

Jag blev väldigt nedstämd, rent av lite illamående när jag fick se den här skylten. Så jag steg av hojen och gick hela banan till fots, joggade vissa sträckor och låtsades köra hoj (får man göra så?). En etablerad och generöst inkörd bana, men man får inte köra här, "överträdelse beivras" .. på lätt svenska. Jag är "ivrig", är det en "överträdelse"?

IMG_1937.JPG
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Typisk sådan fråga som våra syltryggar till politiker sett till att den följs upp stenhårt medan resten av landet förfaller. Så går det när man tillåter aktivister.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Eller också är det tvärtom:

Ju mindre tid du lägger på att plugga matte, dessto mer tid finns till mobilen !​

1716896067333.png
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Sverige är ett land utan korruption ELLER ?​

View attachment 498980
För säkerhets skull Citat:

Några besked om hur man går till väga för att ställa sig i bostadskön har granskningen inte lyckas få fram.​

Är LO inblandade i det hela? De har ju en gammal fin tradition på ämnet.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Saxat från Allmänna barnhusets hemsida angående vilka som får bo i deras hyresfastigheter:
"Våra prioriterade målgrupper i policyn är unga vuxna, akuta situationer för framför allt ensamstående med barn, arbetspendling och i övrigt personer på intresselistan efter inkommen anmälan."

Bra att arbetspendning ligger på listan. Då är det ju inga konstigheter att de anställda med lite längre till jobbet istället kan få bo i deras hyreshus. Inget konstigt, bara lite skevt möjligen, men hellre det än att lägenheterna står tomma iofs.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Det är OK att promenera, cykla, byta kön på barn, skjuta bly på folk, sälja knark, mm. Men inte att köra motocross långt ute i bushen där ändå ingen störs pga flygplan eller förbipasserande tåg. (.. jo, jag vet; terrängkörningslagen)

Jag blev väldigt nedstämd, rent av lite illamående när jag fick se den här skylten. Så jag steg av hojen och gick hela banan till fots, joggade vissa sträckor och låtsades köra hoj (får man göra så?). En etablerad och generöst inkörd bana, men man får inte köra här, "överträdelse beivras" .. på lätt svenska. Jag är "ivrig", är det en "överträdelse"?

View attachment 498972
Då är det ju helt ok att ta en endurohoj eller vilken annan teränghoj som helt och ösa runt med. :)

Eller är det så lugnt att förbudet bara gäller om du skjutsar någon på crosshojen, åkning är inte att köra.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top