Sverige idag..

Jag funderar på vem jag ska rösta in i EU.
Varför funderar du på det? Totalt meningslöst. Som att lägga tid på att försöka släcka solen genom att blåsa på den. Din röst gör lika stor skillnad.
Men lycka till iaf. Vi kommer alla säkert få det jättemycket bättre redan veckan efter valet är genomfört.

Sverige igår.

Tittar (!) på bil som kommer fort mot lokala idrottsplatsen. Bilen stannar med mena i, kunde slutat som Mikael men bara dispyt. Slog mig efteråt att jag tittade bara på en bil.

Så sjukt det har blivit.

Varför funderar du på det? Totalt meningslöst. Som att lägga tid på att försöka släcka solen genom att blåsa på den. Din röst gör lika stor skillnad.
Men lycka till iaf. Vi kommer alla säkert få det jättemycket bättre redan veckan efter valet är genomfört.
Och valfusket har visst redan börjat med att kuverten inte klistras igen, med någon löjlig motivering som inte går att köpa.

Minns de hånflinande sossetanterna i förra valet när jag ifrågasatte varför urnorna inte var plomberade. Sen kollade jag statistiken för röster som ratas p g a felaktigheter. Tydligen sorterades många bort pga en gnutta bläck utanför rutan, kryss ”som inte såg ut som kryss” och andra demokratifientliga förklaringar som ryms inom demokratin. Det var dubbla siffror mot grannkommunerna. Trovärdigt.

Sverige igår.

Tittar (!) på bil som kommer fort mot lokala idrottsplatsen. Bilen stannar med mena i, kunde slutat som Mikael men bara dispyt. Slog mig efteråt att jag tittade bara på en bil.

Så sjukt det har blivit.
Av någon anledning fick ditt inlägg mig att tänka på en scen i början av en film. Nämligen Boondock Saints, scenen i kyrkan när prästen talar om ett brott där ingen ingripit.

Kontentan i predikan var något i stil med att det inte är som det är för att det finns onda män, det är som det är för att inte goda män gör något åt de onda männen.

OT:
Som jag minns filmen är den riktigt bra och Willhem Dafoe presterar utmärkt i sin roll som något excentrisk FBI-agent. Dags att se om den kanske?

Av någon anledning fick ditt inlägg mig att tänka på en scen i början av en film. Nämligen Boondock Saints, scenen i kyrkan när prästen talar om ett brott där ingen ingripit.

Kontentan i predikan var något i stil med att det inte är som det är för att det finns onda män, det är som det är för att inte goda män gör något åt de onda männen.

OT:
Som jag minns filmen är den riktigt bra och Willhem Dafoe presterar utmärkt i sin roll som något excentrisk FBI-agent. Dags att se om den kanske?
Ja den var toppen när den kom. Undrar om den känns daterad nu, ofta blir det så.

Jag brukar lägga mig i saker och har många gånger bett folk tex sluta köra fort utanför skolor, i detta fall hann jag inte ens göra det.

Det bara slår en.

Ja den var toppen när den kom. Undrar om den känns daterad nu, ofta blir det så.

Jag brukar lägga mig i saker och har många gånger bett folk tex sluta köra fort utanför skolor, i detta fall hann jag inte ens göra det.

Det bara slår en.
Mmmm. Den kanske ska få fortsätta vara bra i nostalgins skimmer. Låta den vara en toppenfilm i fred, liksom.

Jag har också svårt att låta bli att försöka få medmänniskor att tänka till. Min fru påpekar ganska ofta mina likheter med karaktären Ove i Backmans roman och de gånger mitt agerande lett till tråkigheter, viss ilska från annan och pekande med hela handen från mig.

Mmmm. Den kanske ska få fortsätta vara bra i nostalgins skimmer. Låta den vara en toppenfilm i fred, liksom.

Jag har också svårt att låta bli att försöka få medmänniskor att tänka till. Min fru påpekar ganska ofta mina likheter med karaktären Ove i Backmans roman och de gånger mitt agerande lett till tråkigheter, viss ilska från annan och pekande med hela handen från mig.
Jag fick till och med Ove boken av min dåvarande arbetsgivares advokat med orden. "här, den handlar om dig"

Jag fick till och med Ove boken av min dåvarande arbetsgivares advokat med orden. "här, den handlar om dig"
Kan man bidra retroaktivt?

En sak bara, även om jag förstår varför de ser kopplingen. Visst var Ove sosse?
Isf vill jag bara följa upp med luktsalt och en fråga om du är någorlunda ok efter traumat?

Kan man bidra retroaktivt?

En sak bara, även om jag förstår varför de ser kopplingen. Visst var Ove sosse?
Isf vill jag bara följa upp med luktsalt och en fråga om du är någorlunda ok efter traumat?
Haha nej men att jag har ett starkt rättspatos och gillar detaljer kanske, vi jobbade ihop länge.

Då var det värre med Göran Persson boken och annat skit tex Mikael Wiehe skivor som jag fått.

Jag är chockad! Vi såg det inte komma!
Produkten av att göra om brott till försäkringsärende.
Kommer det inom fler gebit, tro? En sån sak som att de höjde gränsen för bedrägeribrott så att belopp under 5000 räknas inte. Vad kan det göra för entreprenörsandan enligt ovan?

Tror nolltolerans i ett tidigt skede hade varit bättre, med så mycket tyngd som hade krävts. Nu har politikerna säkerställt ett långsiktigt lidande.

I Bålsta brann en restaurang för något tiotal år sen och ägaren fick höra att folk på stan misstänkte försäkringsbedrägeri. För att få slut på snacket gick han ut offentligt och påpekade att han inte ens hade haft nån försäkring.

Sverige i ett nötskal:
När jag jobbade på forskningsavdelningen inom Kriminalvården hade vi planer på att titta på det här närmare. Vad är det som gör att de här högprofilfångarna får en sådan uppmärksamhet? Det är ibland inte bara en kvinna, utan många av dem har nästan en liten beundrarskara, säger hon. Projektet stannade dock på idéstadiet av forskningsetiska skäl. :rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl
Jag undrar hur många som dras till Fattigvården (Socionomutbildningen) av samma skäl.

Sverige i ett nötskal:
När jag jobbade på forskningsavdelningen inom Kriminalvården hade vi planer på att titta på det här närmare. Vad är det som gör att de här högprofilfångarna får en sådan uppmärksamhet? Det är ibland inte bara en kvinna, utan många av dem har nästan en liten beundrarskara, säger hon. Projektet stannade dock på idéstadiet av forskningsetiska skäl. :rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl
Det har ju redan forskats på och fenomenet har till och med ett namn, hybristofili.Men mer forsking kan ju vara bra, fast det har ju spekulerats i att orsaker till fenomenet är frånvarande fadersgestalter och annat sånt som inte är politiskt gångbart. Women need no man!

Är det någon mer nyhetsbyrå än Samsungs plågsamma som jag inte lyckas avinstallera som kommer lyfta detta?

Ändå legendariskt att begå en gruppvåldtäkt i Rissne, det var ju där trenden började år 2000. Ingen i Sverige visste vad det var innan dess, nu är det inte ens en nyhet.
1000053303.jpg

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back