Sverige idag..

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jaha, vad har han gjort?

Skrivit en massa böcker, delar med sig av sin hjärna. Verkar intressant. Önskar jag ville sitta inne och LÄSA en dag som denna 😜

Inte många som egentligen "gör" något öht där borta, förutom att dom lever på våra pengar. Det är deras ideer och vad dom säger, och sen hur allt genmförs som räknas. Ta dom här två då, sätt dom i samma rum med några slipsgubbar, och se till att grejer funkar.

Samt det där med för många kockar, sånt måste också ses över. Man kan inte har för många muppar i samma rum, då blir det kaos. Och det vill vi inte ha.
Jag är förundrad hur du tycks vara så totalt oförstörd av samhällsdebatten. Vill så gärna kliva in i den bubblan en stund - du måste dela med dig av dina bästa knep!

Fast Greider + Ahlenius låter i och för sig som ett väldigt intressant experiment - resultatet känns helt omöjligt att förutse - kör på det!
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Jag är förundrad hur du tycks vara så totalt oförstörd av samhällsdebatten. Vill så gärna kliva in i den bubblan en stund - du måste dela med dig av dina bästa knep!
Visst. Jag försöker hålla distans till det mesta, "bubblan" du talar om är redan förstörd, förgiftad och behöver spricka. Fler borde ha distans och titta på situationen utifrån avseende och funktion. Aldrig acceptera mygel, och liksom Cloetta gör med sitt palmfett återkalla alla besudlade produkter som riskerar folks hälsa, diska all utrustning, desinfektera hela fabriken och sen ta nya tag. Att stå för sina misstag, ungefär som japanska företagsledare.

Jag försöker hålla en egen bubbla, en ren och tydlig ritning över hur saker fungerar så att jag i fall av fel enkelt kan spåra felet och åtgärda det. Vilken medelmåttig ingenjör som helst arbetar så.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det här är väl en jättestor nyhet.

Eller?

😅

Alla som gick på trollsnacket är så trollade själva.

 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det här är väl en jättestor nyhet.

Eller?

😅

Alla som gick på trollsnacket är så trollade själva.

Fy fan. Vad håller vi på med.

Han må vara hur vidrig eller trevlig dom helst men han ska naturligtvis inte ha något mandat alls att påverka styrningen av (svenskarnas) sverige. Han är ju gambian.
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Jag funderar på vem jag ska rösta in i EU.
Varför funderar du på det? Totalt meningslöst. Som att lägga tid på att försöka släcka solen genom att blåsa på den. Din röst gör lika stor skillnad.
Men lycka till iaf. Vi kommer alla säkert få det jättemycket bättre redan veckan efter valet är genomfört.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sverige igår.

Tittar (!) på bil som kommer fort mot lokala idrottsplatsen. Bilen stannar med mena i, kunde slutat som Mikael men bara dispyt. Slog mig efteråt att jag tittade bara på en bil.

Så sjukt det har blivit.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Varför funderar du på det? Totalt meningslöst. Som att lägga tid på att försöka släcka solen genom att blåsa på den. Din röst gör lika stor skillnad.
Men lycka till iaf. Vi kommer alla säkert få det jättemycket bättre redan veckan efter valet är genomfört.
Och valfusket har visst redan börjat med att kuverten inte klistras igen, med någon löjlig motivering som inte går att köpa.

Minns de hånflinande sossetanterna i förra valet när jag ifrågasatte varför urnorna inte var plomberade. Sen kollade jag statistiken för röster som ratas p g a felaktigheter. Tydligen sorterades många bort pga en gnutta bläck utanför rutan, kryss ”som inte såg ut som kryss” och andra demokratifientliga förklaringar som ryms inom demokratin. Det var dubbla siffror mot grannkommunerna. Trovärdigt.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Sverige igår.

Tittar (!) på bil som kommer fort mot lokala idrottsplatsen. Bilen stannar med mena i, kunde slutat som Mikael men bara dispyt. Slog mig efteråt att jag tittade bara på en bil.

Så sjukt det har blivit.
Av någon anledning fick ditt inlägg mig att tänka på en scen i början av en film. Nämligen Boondock Saints, scenen i kyrkan när prästen talar om ett brott där ingen ingripit.

Kontentan i predikan var något i stil med att det inte är som det är för att det finns onda män, det är som det är för att inte goda män gör något åt de onda männen.

OT:
Som jag minns filmen är den riktigt bra och Willhem Dafoe presterar utmärkt i sin roll som något excentrisk FBI-agent. Dags att se om den kanske?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Av någon anledning fick ditt inlägg mig att tänka på en scen i början av en film. Nämligen Boondock Saints, scenen i kyrkan när prästen talar om ett brott där ingen ingripit.

Kontentan i predikan var något i stil med att det inte är som det är för att det finns onda män, det är som det är för att inte goda män gör något åt de onda männen.

OT:
Som jag minns filmen är den riktigt bra och Willhem Dafoe presterar utmärkt i sin roll som något excentrisk FBI-agent. Dags att se om den kanske?
Ja den var toppen när den kom. Undrar om den känns daterad nu, ofta blir det så.

Jag brukar lägga mig i saker och har många gånger bett folk tex sluta köra fort utanför skolor, i detta fall hann jag inte ens göra det.

Det bara slår en.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ja den var toppen när den kom. Undrar om den känns daterad nu, ofta blir det så.

Jag brukar lägga mig i saker och har många gånger bett folk tex sluta köra fort utanför skolor, i detta fall hann jag inte ens göra det.

Det bara slår en.
Mmmm. Den kanske ska få fortsätta vara bra i nostalgins skimmer. Låta den vara en toppenfilm i fred, liksom.

Jag har också svårt att låta bli att försöka få medmänniskor att tänka till. Min fru påpekar ganska ofta mina likheter med karaktären Ove i Backmans roman och de gånger mitt agerande lett till tråkigheter, viss ilska från annan och pekande med hela handen från mig.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Mmmm. Den kanske ska få fortsätta vara bra i nostalgins skimmer. Låta den vara en toppenfilm i fred, liksom.

Jag har också svårt att låta bli att försöka få medmänniskor att tänka till. Min fru påpekar ganska ofta mina likheter med karaktären Ove i Backmans roman och de gånger mitt agerande lett till tråkigheter, viss ilska från annan och pekande med hela handen från mig.
Jag fick till och med Ove boken av min dåvarande arbetsgivares advokat med orden. "här, den handlar om dig"
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag fick till och med Ove boken av min dåvarande arbetsgivares advokat med orden. "här, den handlar om dig"
Kan man bidra retroaktivt?

En sak bara, även om jag förstår varför de ser kopplingen. Visst var Ove sosse?
Isf vill jag bara följa upp med luktsalt och en fråga om du är någorlunda ok efter traumat?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kan man bidra retroaktivt?

En sak bara, även om jag förstår varför de ser kopplingen. Visst var Ove sosse?
Isf vill jag bara följa upp med luktsalt och en fråga om du är någorlunda ok efter traumat?
Haha nej men att jag har ett starkt rättspatos och gillar detaljer kanske, vi jobbade ihop länge.

Då var det värre med Göran Persson boken och annat skit tex Mikael Wiehe skivor som jag fått.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top