Sverige idag..

Läs mitt svar till Tegel. Tror inte det är någon större mening att diskutera semantiken kring pensionssystemet när jag tror att vi i grunden är överens om invandringens och den bristande integrationens effekter på hela välfärdssystemet.

Poängen med mina inlägg handlade om ifall en ökad medellivslängd som enskild faktor påverkar vilken pensionsålder vi behöver ha i framtiden eller inte, alldeles oavsett, liksom vilken betydelse en åldrande befolkning har på samhällsekonomin i stort, återigen sett som enskild faktor.
Yepp, vi är överens. Det är två delar och oavsett bristande integration behöver vi jobba längre för att kompensera att vi lever längre.
Min poäng var dock att det som påverkar mest, är den bristande integrationen.

Det är säkert väldigt miljövänligt och rätt ur många perspektiv, men det är tyvärr inte rimligt för den stora massan.

Jag tar ansvar för min mat så kan övriga ta ansvar för sin. Jag har ingenstans påstått att jakt är en lösning på någons problem heller så jag förstår inte vad din energi kommer ifrån. Låt mig äta vad jag vill liksom.

Du får såklart tro vad du vill, .

Tack, det var generöst. ?

Fast det där är önsketänkande. Man vill tro att systemet funkar så, men tyvärr inte.
Det finns i praktiken väldigt få individer som sett över sin livstid bidragit mer till systemet än vad de kostat, och ingen grupp eller generation bär sej själv ur statsekonomisk synvinkel.
Lösningen blir att intäkterna ständigt måste öka, antingen genom höjda skatter eller större skattebas. Minskar skatteintäkterna över en längre tid faller korthuset samman.
Det är därför ekonomer och politiker är livrädda för en minskad eller stabil befolkningsmängd.
Ja o nej.
Ja - politiker är livrädda för en minskad befolkningsmängd.
Nej - det beror på hur man räknar. Uppenbarligen har Sverige klarat sig från konken. (oaktat lite devalveringar och andra trix)
Men fattar vad du menar och JA det är ett relevant problem du lyfter

Ja lite så, sedan har jag svårt för "kryp som hund" snacket, hunden är människans bästa vän och det där Mellanöstern-snacket om att hundar är orena är ytterligare en värdering vi inte behöver i Sverige.
Apropå det kom jag tänka på den svenska räddningshunden som letade upp ett gäng levande människor under rasmassorna i Turkiet. Det där bör de fundera på nästa gång de kritiserar hundar och/eller Sverige

Apropå det kom jag tänka på den svenska räddningshunden som letade upp ett gäng levande människor under rasmassorna i Turkiet. Det där bör de fundera på nästa gång de kritiserar hundar och/eller Sverige
Ja det kanske inte duger bli hittad av en hund, vad vet jag. Men människor i rasmassor bryr sig kanske inte, det är nog mer folk som flyttar till Sverige och har åsikter om än det ena och än det andra, inte ens lär sig språket fast konstigt nog kan sitta i riksdagen, som har åsikter om blabla.

Ja det kanske inte duger bli hittad av en hund, vad vet jag. Men människor i rasmassor bryr sig kanske inte, det är nog mer folk som flyttar till Sverige och har åsikter om än det ena och än det andra, inte ens lär sig språket fast konstigt nog kan sitta i riksdagen, som har åsikter om blabla.

Säg inte det, dom räddade ju en tant som vägrade krypa fram förän dom hade skickat in en trasa att ha på huvudet

Inte förvånad, tålde inte kritik. Men visar det sig vara mord så blir ju frågan varför han skulle tystas ?!?
1677148793635.png

Inte förvånad, tålde inte kritik. Men visar det sig vara mord så blir ju frågan varför han skulle tystas ?!?

Jag tror nog det var han själv som inte kunde hantera att sanningen hann ikapp...

Om någon hade velat "tysta" honom hade det ju varit lämpligt att gör det INNAN utredningen.

Jag tror nog det var han själv som inte kunde hantera att sanningen hann ikapp...

Om någon hade velat "tysta" honom hade det ju varit lämpligt att gör det INNAN utredningen.
Om det inte var så
att han lovade att imorgon ska jag berätta varför jag gjorde som jag gjorde ! Jag hade inget val !

Om det inte var så
att han lovade att imorgon ska jag berätta varför jag gjorde som jag gjorde ! Jag hade inget val !
Är väll trevligt att polisen självsanerar korrupta anställda, tänk om fler statligt anställda kunde följa denna eminent utstakad kursen, det skulle föra Sverige i rätt riktning utan någon större kostnad.

Nyheter
Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Back