Sverige idag..

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag kan inte bestämma mig om jag ska vara förvånad eller förbannad för att mina skattepengar går till radionyheter på arabiska, kurdiska och något annat jävla MENA-språk.

Någonstans har ju någon sagt att man sysslar med integration. Hur fan får man det till integration när man slopar incitament efter incitament för att faktiskt lära sig det svenska språket och bli en del av det svenska samhället…???

Nä, här finns både skattepengar att spara och politiska poäng att tjäna, så jag väntar med spänning på att någon lägger förslaget att denna avdelning hos SR läggs ned med omedelbar verkan.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Intervju med Rasmus Paludan:

 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Du erkänner dessutom helt öppet att du röker...
Jag vet, jag är en syndare ;)

Jag befarar att saker kommer eskalera till inbördeskrig om man låter sånt här fortgå. Vad kommer dessa vildar ta sig för nästa gång, och efter det? Och så vidare. Jag säger som min sexuellt attraktiva favvis Ebba; gummikläder och vattenleksaker och kör hårt tills huden blir öm.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag vet, jag är en syndare ;)

Jag befarar att saker kommer eskalera till inbördeskrig om man låter sånt här fortgå. Vad kommer dessa vildar ta sig för nästa gång, och efter det? Och så vidare. Jag säger som min sexuellt attraktiva favvis Ebba; gummikläder och vattenleksaker och kör hårt tills huden blir öm.
Självklart så kommer de terrorisera oss med något annat, är det inte en bränd bok så är det en karikatyr eller något annat.

Tyvärr är den enda lösning jag kan se att vi gör det så svårt som möjligt för muslimer att vara i Sverige. Vi kan inte och ska inte ta hand om så här många muslimer, det går bevisligen inte, och den som tycker jag har fel har jag stor respekt för så länge den talar om hur vi ska hantera frågan på ett annat trovärdigt vis.
 

Raderad medlem 51742

Guest

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Efter att ha eskalerat några vändor tror jag det hela kommer sluta med att Elon Musk skjuter ut Twitter i rymden. Sen får han Nobels fredspris.

Man kan ju hoppas, Twitter är ju fan sämre än flashback.

På twitter tvingas man följa människor som kanske säger något vettigt en gång om året men mest dravlar däremellan för att inte missa nästa guldkorn dom lägger ut.

Jag går in enstaka gånger och kollar när jag på andra sätt har fått höra att till ex Hanif Bali har twittrat något.

Nu under kriget i Ukraina har jag dock kollat några stycken dagligen, dock utan att rega mig på twitter själv.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Man kan ju hoppas, Twitter är ju fan sämre än flashback.

På twitter tvingas man följa människor som kanske säger något vettigt en gång om året men mest dravlar däremellan för att inte missa nästa guldkorn dom lägger ut.

Jag går in enstaka gånger och kollar när jag på andra sätt har fått höra att till ex Hanif Bali har twittrat något.

Nu under kriget i Ukraina har jag dock kollat några stycken dagligen, dock utan att rega mig på twitter själv.
Nja, antal i verkligheten framgångsrika och intressanta människor som åstadkommit något på Flashback: 7

Antal i verkligheten framgångsrika och intressanta människor som åstadkommit något på Twitter: 457.987

Flashback är bajs, mycket sämre än Sporthoj, går inte ens att jämföra.

Känns som att jämföra sin lokala snigel med en romersk armé.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Bara så ni vet, vi skrev om det här på sporthoj när det begav sig.

Det var många som förnekade och förminskade problemet då.

Ingen av dem är aktiva på forumet längre.


15b06e692076c7e3bde0b2b0bd9ef1d7.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nja, antal i verkligheten framgångsrika och intressanta människor som åstadkommit något på Flashback: 7

Antal i verkligheten framgångsrika och intressanta människor som åstadkommit något på Twitter: 457.987

Flashback är bajs, mycket sämre än Sporthoj, går inte ens att jämföra.

Känns som att jämföra sin lokala snigel med en romersk armé.

Antal framgångsrika och intressanta människor per 100000 användare 0.001 i båda fallen
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
På Twitter kan man få skit av puckon som Dan Park. Det har aldrig hänt mig på Flashback.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Sådär, det tog inte länge…


I det här fallet håller jag nog med Jimmie till 100% och jag har också väldigt svårt att förstå publicistens argument om ”mäktigt integrationsinstrument”…Anser man att dessa människor är svårare att vilseleda om de får allt serverat på sitt eget språk…? Så är ju uppenbarligen inte fallet, på grund av bl.a. SR’s så kallade ”misstag” vid översättningen…
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Efter att ha eskalerat några vändor tror jag det hela kommer sluta med att Elon Musk skjuter ut Twitter i rymden. Sen får han Nobels fredspris.
Han måste starta något krig i ett U-land för att få fredspriset. Eller skriva nån raljerande skitbok.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Trots att den förda energipolitiken med nedlagda pålitliga kärnkraftverk till förmån för opålitlig vindkraft lett till den allvarligaste energikrisen i modern tid i Sverige, ser Miljöpartiets språkrör Märta Stenevi ingen anledning att ompröva den. I stället vill hon se ytterligare 100 miljarder av skattebetalarnas subventioner till att fyrdubbla vindkraften i Sverige. Själv vill hon dock inte bo där hon ”blir störd av buller från vindkraftverk”.
Det är i en långintervju i regeringstrogna tidningen Aftonbladet som Stenevi berättar om vilka storsatsningar hon vill att svenska staten ska göra på att kraftigt bygga ut vindkraften i Sverige. Detta trots ett allt bredare och djupare folkligt missnöje på de orter som drabbas av utbyggnaden och får sin närmiljö och livskvalitet kraftigt försämrad.
Vindkraften, som bara genererar el och därmed intäkter när det blåser, är inte lönsam utan rejäla skattesubventioner. Ytterligare 100 miljarder av de svenska skattebetalarnas pengar vill Miljöpartiet den närmaste tiden spendera på en aggressiv fyrdubbling av antalet vindkraftsparker i landet.

4 500 vindsnurror ska bli 18 000

Stenevi liknar den våg av schaktmaskiner hon ser framför sig dra fram över det svenska landskapet med guldruschen i USA och Kanada på 1800-talet. Guldet finns dock i det här fallet inte i marken utan i de skattepengar som vindkraftsexploatörerna kan tillskansa sig.
Dagens drygt 4 500 vindsnurror ska förts bli 9 000 och sedan 18 000 – om Miljöpartiet får bestämma. Att döma av opinionssiffrorna där partiet nu parkerat sig permanent nedanför riksdagsspärrens 4 procent, kommer man dock inte att få det.

Kommunernas vetorätt avskaffas

Samtidigt har Miljöpartiet fortfarande kanaler in i regeringen efter sin tid där, innan man nyligen traskade ut ur Rosenbad i protest mot att Sverigedemokraterna fick vara med och bestämma om statsbudgeten. Bland annat fortsätter S-regeringen nu i enlighet med MP:s vilja att montera ned demokratin när det gäller vindkraftsutbyggnad.
Enligt ett färskt förslag avskaffas inom kort den kommunala vetorätten så att staten kan tvinga på kommuner vindkraftsparker, vare sig invånarna vill det eller inte, oavsett vad kommunalfullmäktige beslutar. Tidigare har en motsvarande lag drivits igenom på invandringsområdet, också det med stöd av MP, där kommuner nu fråntagits rätten att säga nej till att ta emot fler nyanlända än vad man anser att det finns resurser för.

Vill inte själv bo nära vindsnurrorna

Men att själv bo i närheten av en vindkraftspark och de sanitära olägenheter det är förenat med är inget som tilltalar Märta Stenevi
– Jag vill bo där jag har en bra boendemiljö. Jag vill inte bli störd av buller från vindkraft, erkänner hon.
Många upplever vindsnurrorna som starkt störande och fastighetspriserna sjunker där vindkraften drar fram. Att det finns fog för kritiken visar bland annat en artikel i Läkartidningen som redovisar hur boende nära vindkraftverk oftare lider av sömnstörningar och depression än andra och också i större utsträckning drabbas av bland annat yrsel, tinnitus och huvudvärk.
– Jag vill inte bo på ett sätt så man kan bli sjuk, vidgår Märta Stenevi men spekulerar samtidigt i att det är ännu värre att bo nära ett kärnkraftverk.
Att iförd skyddshjälm göra studiebesök i en vindkraftspark beskriver Stenevi entusiastiskt som ”otroligt mäktigt” och poserar gärna för tidningsfotografernas kameror. Men att bo i närheten, nej det vill hon inte.

Anklagar SD för att ”lura väljarna”

Samtidigt tycker Stenevi att Sverigedemokraterna, som på flera orter i landet gjort sig till invånarnas vindkraftskritiska megafon, ”lurar väljarna”. Enligt språkröret har man på den konservativa kanten ideologiska blockeringar som gör att man inte ser vindkraftens förträfflighet och är emot bara därför att man instinktivt ogillar Miljöpartiet.
Det motsägs dock av att lokala miljöpartister också ställt sig på vindkraftsmotståndarnas sida, något Stenevi inte ser med blida ögon på då det sätter käppar i hjulen för partiets ledargarnityr i Stockholm. Förra året avslogs hela 8 av 10 ansökningar om vindkraftsutbyggnad till följd av det växande folkliga missnöjet.

Vill se kommunerna tävla om vem som kan bygga flest snurror

Den utvecklingen måste hävas menar Stenevi. Vid sidan at av avskaffa det kommunala självstyret vill hon utlysa en nationell tävling där kommunerna kan bräcka varandra i vem som bygger mest vindkraft. Pådrivande smörjmedel i tävlingen ska enligt språkröret vara frikostiga statsbidrag.
För att kväsa missnöjet kan en ökad satsning på havsbaserad vindkraft i stället för landbaserad vara en framkomlig väg menar Stenevi. Det medför dock att kostnaderna och därmed skattesubventionerna springer ytterligare kraftigt i höjden. Det är dubbelt så dyrt att bygga vindkraft till sjöss jämfört med på land.
Stenevi vill också se tydligare påverkanskampanjer för att få invånarna i lokalsamhällena att ta reson och sluta streta emot den gröna utvecklingskurs som Miljöpartiet stakat ut. Exempelvis kan man säga till vindkraftsmotståndarna att utbyggnaden gynnar dem genom att de får billig el och att det innebär extrapengar till välfärden.

Elkris i Sverige, men elen går till utlandet

Tidigare löften om billig el i syfte att blidka kommuninvånarna har emellertid inte hållits. Just den vindkraftspark i Lyrestad som Stenevi besökt och poserar vid för Aftonbladet är en smula besvärande för henne ett exempel på det.
Största ägare är det globala investmentbolaget Ardian Infrastructure som lockats av de skattepengar man kan komma över. Lokalt har man delegerat driften till Rabbalshede Kraft. Inte så mycket som en kilowattimme kommer lokalbefolkningen till del, hela årsproduktionen går till amerikanska Google och deras serverhall i Finland.
Det talas idag mycket om att göra sig kvitt energiberoende från Ryssland. Samtidigt ökar beroendet av det än mer diktatoriskt styrda Kina exponentiellt. Kommunistregimens bulvanföretag såsom CGN har köpt upp svensk vindkraft för miljarder i Sverige med de risker det medför beträffande spionage och tryggad energiförsörjning.
Att det är svår elkris i Sverige samtidigt som vindkraftselen går utomlands tycker Stenevi inte är något konstigt
– Vi är på en marknad och vi ska inte bara försörja el till vårt eget land, säger hon.
Sverige har enligt språkröret ett ansvar även för andra europeiska länders energiförsörjning. Om vi i Sverige låter dem få vår el kan de snabbare ställa om från det fossila, resonerar hon.

Skyhöga elpriser för svenskarna, nästan gratis till IT-jättarna

Medan många svenska hushåll och näringsidkare, i synnerhet i södra Sverige, ruineras av skyhöga elpriser har IT-jättarna genom att lobba i Rosenbads korridorer lyckats tillskansa sig en rabatt på elpriserna på 97 procent. Samtidigt som de dränerar det svenska elsystemet på enorma mängder el betalar de nästan ingenting för strömmen.
Man lyckades övertyga Sveriges rikspolitiker om att det skulle löna sig att ge IT-jättarna en energipolitisk räkmacka. Detta genom att förespegla att en etablering av serverhallarna skulle skapa massor med nya arbetstillfällen i Sverige. Några jobb att tala om har det emellertid inte blivit och nu erkänner till och med Stenevi att beslutet som hon själv var med om att fatta kanske var dumt och kan behöva omprövas.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nima Gholam Ali Pour:

Hela det här snacket om att kriminella gäng låg bakom muslimupploppen under påsken väcker rätt många frågetecken.

Varför är kriminella gäng emot koranbränning?

Står det något i koranen som kriminella gäng vördar?

Blir man kriminell av att läsa koranen?

Varför startar inte kriminella gäng upplopp när det hädas mot andra religioner?

De som säger att kriminella gäng var bakom upploppen mot koranbränning säger med andra ord att kriminella gäng består av muslimer.

Om man nu påstår att kriminella gäng låg bakom upploppen, vad är förklaringen? Är Allah de kriminella gängens gud?

Som vanligt finns det inga svar. Det är bara korkade människor som gör korkade påståenden. Och sen går vi bara vidare.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top