Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Noterar att S nu börjar bli rejält oroliga över att Nyans stjäl såväl deras kärnväljare som politiska företrädare. Kanske kan detta komma att bli det största hotet mot S fortsatta maktinnehav?
Utmärkt. Nyans borde komma in i ett antal kommuner.

Hur märks denna oro?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Polisens bild klarnar – ”inga grovt kriminella”


Varför ljög rikspolischefen? Det är oerhört allvarligt med en ljugande rikspolischef, som dessutom har Morgan Johansson till chef.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Polisens bild klarnar – ”inga grovt kriminella”


Varför ljög rikspolischefen? Det är oerhört allvarligt med en ljugande rikspolischef, som dessutom har Morgan Johansson till chef.
Lek med ord som vanligt.

Är det nästan inte värre att det isf är random snubbe som bara lite hipp som happ kan börja kaosa? Om det ändå bara hade varit de "grovt kriminella" så hade det väl varit bättre, de är ju en mindre grupp än alla minus de grovt kriminella.
Är det förresten inte grov kriminalitet att safta en gatsten mot en annan människas huvud?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Lek med ord som vanligt.

Är det nästan inte värre att det isf är random snubbe som bara lite hipp som happ kan börja kaosa? Om det ändå bara hade varit de "grovt kriminella" så hade det väl varit bättre, de är ju en mindre grupp än alla minus de grovt kriminella.
Är det förresten inte grov kriminalitet att safta en gatsten mot en annan människas huvud?
Lek, ord, vad?

Jo exakt, det är mycket värre att kvinnor och barn kastar sten än att Husby Hyenor gör det.

Jag skulle till och med våga påstå att jag tror att inga gängledare var ute och kastade sten, de var på Östermalm med sina felparkerade AMG och köpte mer Gucci.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

Typ så här.
Vad menar de men "grovt kriminella"? Vad vill man förmedla när man säger så? Vilken eller vems definition använder man?

Ska mina känslor över en kastad gatsten mot ett huvud över tid bli mildare så är det såklart bra om man kan trumma in att den som kastade gatstenen inte var "grovt kriminell".
Det blir någon sorts anomi eller kognitiv dissonans där människors initiala känslor/värderingar inte bekräftas(snarare tvärt om) utav mlm rådande normer i samhället(läs: de normer pappa vill ska vara gällande).

Gatstenskastande kanske inte är så grovt ändå rapporterar media om, hmmm kanske bara är jag då som blir så upprörd över det fenomenet.

Som ordet demokrati där man klämmer in allt som är pk-bra. Är det pk-bra så är det också demokratiskt och gud nåde den som ifrågasätter demokratin.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
När det abnorma blivit norm..
Det där med "grovt kriminella" är ju bara en del av den mångfald Sverige dessa dagar blivit välsignat med. Jag tycker vi ska vara tacksamma över den och ta emot den med öppna .. hjärtan. Hjärnan är dessvärre upptagen med att bestämma sig för vilken färg jag vill ha på stövlarna.

Personligen tyckte jag det var spännande på balkongen igår när jag försökte röka min pipa medans min borkum riff fortfarande har lite spänst kvar, och ser hur en polisbil stoppar en vit skåpbil mitt i korsningen utanför. Ut hoppar fyra poliser, två män och två kvinnor vill jag bara påpeka så att vi även är medvetna om den könskvotering vi också har att skryta med, och drar ut en liten gulklädd byggjobbare som inte kan språket.

Till min besvikelse då jag hade väntat mig inte mindre än en skottduell med minst två döda, och/eller skadade. Jag bor för fanken i Alby av en anledning.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ut hoppar fyra poliser, två män och två kvinnor vill jag bara påpeka så att vi även är medvetna om den könskvotering vi också har att skryta med, och drar ut en liten gulklädd byggjobbare som inte kan språket.

Till min besvikelse då jag hade väntat mig inte mindre än en skottduell med minst två döda, och/eller skadade. Jag bor för fanken i Alby av en anledning.
Eftersom Polisen så rådigt ingrep hade han nog svartjobbat, eller tankat blankdiesel.

Du vet riktiga brott, som drabbar STATEN
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Typ så här.
Vad menar de men "grovt kriminella"? Vad vill man förmedla när man säger så? Vilken eller vems definition använder man?

Ska mina känslor över en kastad gatsten mot ett huvud över tid bli mildare så är det såklart bra om man kan trumma in att den som kastade gatstenen inte var "grovt kriminell".
Det blir någon sorts anomi eller kognitiv dissonans där människors initiala känslor/värderingar inte bekräftas(snarare tvärt om) utav mlm rådande normer i samhället(läs: de normer pappa vill ska vara gällande).

Gatstenskastande kanske inte är så grovt ändå rapporterar media om, hmmm kanske bara är jag då som blir så upprörd över det fenomenet.

Som ordet demokrati där man klämmer in allt som är pk-bra. Är det pk-bra så är det också demokratiskt och gud nåde den som ifrågasätter demokratin.
Intressant, jag tänkte istället att de vill förminska det riktiga problemet (islam kan inte samexistera) genom att ljuga ihop något om att det är en isolerad händelse som hänger ihop med gängkriminalitet.

Nu vet vi att mammor med barnvagn och gamla arabiska kvinnor var inblandade.

Ett parti i riksdagen såg det komma, 2009:
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Lek med ord som vanligt.

Är det nästan inte värre att det isf är random snubbe som bara lite hipp som happ kan börja kaosa? Om det ändå bara hade varit de "grovt kriminella" så hade det väl varit bättre, de är ju en mindre grupp än alla minus de grovt kriminella.
Är det förresten inte grov kriminalitet att safta en gatsten mot en annan människas huvud?

Just precis! Man försöker trivialisera med att det bara skulle vara en liten del av gruppen som är ett problem.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
islam kan inte samexistera
Precis. Men det gäller faktiskt alla religioner. Religion är exkluderande, det handlar om "vi och dom", på hög nivå. En grupp "utvalda" som vet bäst vad allt handlar om.

Sedan var ju Sverige ett kristet land från början, men vi har kommit ganska långt i utvecklingen av vår världsåskådning, och är nuförtiden vi det mest sekulära landet i världen.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Precis. Men det gäller faktiskt alla religioner. Religion är exkluderande, det handlar om "vi och dom", på hög nivå. En grupp "utvalda" som vet bäst vad allt handlar om.

Sedan var ju Sverige ett kristet land från början, men vi har kommit ganska långt i utvecklingen av vår världsåskådning, och är nuförtiden vi det mest sekulära landet i världen.
Islam är inte som andra religioner, de kräver underkastelse eller död. Det är det vi ser nu, allt annat är pk-ljug eller naiva/idealistiska förhoppningar.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Mammorna stod ju vid sidan om och ropade instruktioner och hejjade på upploppen...
Igen..
Haha så sjukt.
Jag är en vanlig svennepojke, ligger just nu i soffan och ska strax(om pannbenet inte sviker) gå och träna lite.
Den här bilden är så främmande, jag känner liksom inte igen den öht från min uppväxt. Nu ger den mig iaf lite skratt av obehag.

Lätt att bli lite less, pessimistisk och nedstämd. Det är så mycket som vi skulle behöva ändra på, mycket stora ändringar också.
Sorgligt.

På något sätt är jag ändå glad att min mormor och morfar inte får uppleva detta elände, allt skit som händer med det vackra gemensamma de kämpade med blod, svett och tårar(och skatt) för att bygga.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Haha så sjukt.
Jag är en vanlig svennepojke, ligger just nu i soffan och ska strax(om pannbenet inte sviker) gå och träna lite.
Den här bilden är så främmande, jag känner liksom inte igen den öht från min uppväxt. Nu ger den mig iaf lite skratt av obehag.

Lätt att bli lite less, pessimistisk och nedstämd. Det är så mycket som vi skulle behöva ändra på, mycket stora ändringar också.
Sorgligt.

På något sätt är jag ändå glad att min mormor och morfar inte får uppleva detta elände, allt skit som händer med det vackra gemensamma de kämpade med blod, svett och tårar(och skatt) för att bygga.
Ja, hur än man tycker i olika marginella frågor så står Sverige just nu och pissar på allt vi byggt upp.

Det är oerhört sorgligt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

Som jag sa. Lek med ord. Nazist kan betyda allt och inget idag. Vad som helst kan värdegrundsvänstern kasta in under paraplybegreppet nazism numera.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top