Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag såg ett fall i USA nyligen där de dömde lite annorlunda.
Två inbrottstjuvar, en ihjälskjuten av den boende, den andra åtalad för att ha orsakat sin medbrottslings död genom att ta med den ut på dumheter.

Det är lite skillnad hur de ser på hederligt folk respektive slödder. Milt sagt.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jag såg ett fall i USA nyligen där de dömde lite annorlunda.
Två inbrottstjuvar, en ihjälskjuten av den boende, den andra åtalad för att ha orsakat sin medbrottslings död genom att ta med den ut på dumheter.

Det är lite skillnad hur de ser på hederligt folk respektive slödder. Milt sagt.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Verkligen! Dessutom finns det försäkringar och föreningar till hjälp för de som måste överta skyddandet av sig själva och andra hederliga medborgare.

Släpper bara Coronan lite så borde mitt CCW komma på posten. Man vill ju inte springa runt som en cowboy, även om open carry är tillåtet i många stater.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Verkligen! Dessutom finns det försäkringar och föreningar till hjälp för de som måste överta skyddandet av sig själva och andra hederliga medborgare.

Släpper bara Coronan lite så borde mitt CCW komma på posten. Man vill ju inte springa runt som en cowboy, även om open carry är tillåtet i många stater.
Jag förstår inte delen med att man inte vill springa runt som en cowboy?



Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jag förstår inte delen med att man inte vill springa runt som en cowboy?



Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

När jag bör vapen gör jag det helst dolt. Onödigt att reta/skrämma folk i onödan.

Dessutom gör jag det väldigt sällan - CCW underlättar ffa vid transport då man slipper de krav som vissa stater har vid transport av vapen i bil (låst vapen, ammunition inlåst separat, osv). Det blir struligt när man har flera vapen med sig.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
För oss historiskt bevandrade kan det påpekas att Camaron som stoppades gått under namnet Whiplash de senaste decennierna.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
En skvätt kulturhistoria om Camarons byggare och tidigare ägare Anders Bostic Envall.
https://www.facebook.com/groups/872469106172341/

Dom diskuterar även om elpistolen kanske eg var en stroboskoplampa.

CITAT från någon av sidans läsare:
jag har känt honom i ca 40 år o har jävligt svårt att tro på varken droger eller vapen, även tveksam till att han skulle ha prejat nån mc polis. Just saying.


Jag känner mig inte heller helt övertygad om att polisens version stämmer. Poliser kan vara minst lika bra som yrkeskriminella på att ljuga.

Prejat kan lika gärna betyda att polisen egentligen var den som försökte preja bilen.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Har sjukvården verkligen rätt att diskriminera de som är 70+ Nu nekas de operationer som inte är nödvändiga med hänvisning till Corona. Kan de neka operation om patienten kräver att operationen genomförs och är villig att ta risken att få Corona?

Om den här diskrimineringen skall fortsätta ända tills Coronanproblemet är löst kommer personen i fråga få vänta 1-2 år innan han får en ny axelled och senorna som är av sys ihop.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Har sjukvården verkligen rätt att diskriminera de som är 70+ Nu nekas de operationer som inte är nödvändiga med hänvisning till Corona. Kan de neka operation om patienten kräver att operationen genomförs och är villig att ta risken att få Corona?

Om den här diskrimineringen skall fortsätta ända tills Coronanproblemet är löst kommer personen i fråga få vänta 1-2 år innan han får en ny axelled och senorna som är av sys ihop.
Vi behöver få till en rejäl debatt om de prioriteringar som görs nu. Svaret är inte självklart, och jag förstår att folk tycker olika, men nu behöver någon (SD) peka ut elefanten i rummet:

Vård ges baserat på att den som behöver eller kan tillgodogöra sig den bäst prioriteras. Det innebär att den som är 70+ och betalat skatt ett helt liv i Sverige, samt dennes förfäder, kommer att prioriteras bort för tex en migrant med ej verkställd utvisning.

Vill vi ha det så eller inte?

Jag vill inte ha det så, tack.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Första gången jag sympatiserar med AFA. Hade jag aldrig trott.
Vad är ens grejen att bli så upprörd över, beställ sanering. Kostar ca 3000kr.

https://samtiden.nu/2020/05/jonas-sjostet-v-pressad-om-vansterextremism/

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk


Tycker faktiskt hans svar var fullt rimligt.
Klart som fan han inte gillar klotter? Är det något man måste ta avstånde från?
Hade så varit fallet hade inte politiker gjort annat än att ta avstånd från en massa olika saker (självklara saker..)

Oh ... wait!
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top