Sverige idag..

1754471222775.png
Det är lätt att tro att om Försäkringskassan och Skatteverket varit en myndighet hade Brottet upptäckts för 7 år sedan.
Tyvärr inte.
När jag tog mig samman efter 10 år och gick till en tandläkare i Göteborg 2004 så blev det strul. Jag bodde ju inte längre i Sverige utan var avflyttad utomlands. Alltså inte berättigad till Tandvårdsersättning. Jag kontrade med att jag sedan 1994 när sonen föddes betalat underhåll till X:et för min son via Försäkringskassan och varje år fått reda på hur mycket underhåll jag skulle betala för det här året inklusive 2004.
Försäkringskassan: Förklara då för oss hur du kan stå som utflyttad.
Jag: Jag är beredd åta mig uppdraget. Jag tar 799kr/timme + Moms. När ska jag börja ?
Sedan hörde jag inte av Försäkringskassan mer och Försäkringskassan betalade sin del av tandvårdskostnaderna till Tandläkaren.
Några år senare 2010 var det information för 65-åringarna från Pensionsmyndigheten här i Göteborg. Vi var väl ca 200 blivande Pensionärer som samlats i en stor sal. Efter damen från Pensionsmyndigheten talat färdigt blev det frågestund.
Jag: Om Försäkringskassan noterat dig som utflyttad trots du bor i Sverige hur blir det då med Pensionen.
Damen från Pensionsmyndigheten: Detta är så osannolikt att jag avstår från att svara , frågan är ej av allmänt intresse.
Dam i Publiken: Detta är inte alls osannolikt, det har ju inträffat för min man också. Helt plötsligt bodde min man inte längre i Sverige.
Så helt plötsligt var vid Två i en publik på ca Tvåhundra som varit med om att vara utflyttade.
Medan vi bodde och jag för min del jobbade och deklarerade varje år.
Sverige med 450 myndigheter som är så överadministrerat så Myndigheternai inte vet vilka som bor i Sverige.
Nä nu dags ta ut hojen i det fina vädret. :)

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...