Svenskarna - ett underlägset folk

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Har du den? Skall vi bytlåna mot krokodilerna?
Ingen av dem fanns tillgängliga sist jag kollade, tror det är rättshaveristen Tomas Fischer som publicerar Ian, en synnerligen irriterande människa för övrigt.

Jupp, visst kan vi det. Skall vi ses i Mjölby för ett byte?:)
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Även solen har sina fläckar. Får väl medge att jag inte har läst den. Men i valet mellan Pesten och Stickan, väljer jag Stickan alla dar i veckan. Föredrar för övrigt namnet Camus i samband med cognac...

Finns många obegripliga nobelprisutnämningar i litteratur, detta är dock inte en av dem....

Har bara läst en bok av Stieg, hans granskning av Sverigedemokraterna. Han var en duktig journalist om inte annat.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Finns många obegripliga nobelprisutnämningar i litteratur, detta är dock inte en av dem....

Har bara läst en bok av Stieg, hans granskning av Sverigedemokraterna. Han var en duktig journalist om inte annat.

Ingen som skrivit på Expo borde få kallas journalist, mer lögnaktig och fruktansvärd tidsskrift är svår att finna. Att de har Aschberg som skyddshelgon borde få folks varningsklockor att ringa, det är ingen slump att det inte är Lars Adaktusson eller Maria Abrahamsson som agerar galjonsfigur.

Expo är väl AFA's klubbtidning förresten? :confused:

Om man ska försöka vara objektiv i frågan, det är svårt, så kan man i alla fall konstatera att Expo granskar högerextremt våld men inte vänsterextremt dito. Trovärdighet = null
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Om man ska försöka vara objektiv i frågan, det är svårt, så kan man i alla fall konstatera att Expo granskar högerextremt våld men inte vänsterextremt dito. Trovärdighet = null

Är det verkligen så enkelt att Expo är en partsinlaga till försvar för extremvänstern. Jag uppskattar inte Expo särskilt, framför allt av det skälet att den är så utpräglat vänster. Att man inte tar upp vänsterextremt våld, utan bara högerextremt, får jag för mig beror på att fokus ligger på antisemitism, islamofobi :)död) och dylika utslag av rasism. Det högerextrema våldet är väl, som jag påpekade i en annan tråd, fokuserat mot just detta.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är det verkligen så enkelt att Expo är en partsinlaga till försvar för extremvänstern. Jag uppskattar inte Expo särskilt, framför allt av det skälet att den är så utpräglat vänster. Att man inte tar upp vänsterextremt våld, utan bara högerextremt, får jag för mig beror på att fokus ligger på antisemitism, islamofobi :)död) och dylika utslag av rasism. Det högerextrema våldet är väl, som jag påpekade i en annan tråd, fokuserat mot just detta.

Jag förstår inte vad du frågar eller påstår.
Det här är hämtat från deras hemsida:

Stiftelsen Expo grundades 1995 i syfte att studera och kartlägga antidemokratiska, högerextrema och rasistiska tendenser i samhället. Verksamheten bedrivs på ideell grund. Expos plattform värnar demokrati och yttrandefrihet mot rasistiska, högerextrema, antisemitiska och totalitära tendenser i samhället. Expo saknar kopplingar till specifika partier och politiska grupper, men samarbetar med alla individer och grupper som delar stiftelsens plattform.

Du har ju själv startat en tråd nyligen om hur utbrett vänsterns våld mot alla oliktänkande är, det är naturligtvis sanktionerat av Expo eftersom de påstår sig värna demokrati men vägrar rapportera om de största hoten mot den.

Det är i och för sig intet nytt under solen, Rädda Barnen vägrar ju fördöma hedersvåld då det skulle kränka invandrare. :lol

Fy fan för vänstern, fy fan för dem. :mad:


fy fan
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Jag förstår inte vad du frågar eller påstår.
Det här är hämtat från deras hemsida:

Stiftelsen Expo grundades 1995 i syfte att studera och kartlägga antidemokratiska, högerextrema och rasistiska tendenser i samhället. Verksamheten bedrivs på ideell grund. Expos plattform värnar demokrati och yttrandefrihet mot rasistiska, högerextrema, antisemitiska och totalitära tendenser i samhället. Expo saknar kopplingar till specifika partier och politiska grupper, men samarbetar med alla individer och grupper som delar stiftelsens plattform.

Du har ju själv startat en tråd nyligen om hur utbrett vänsterns våld mot alla oliktänkande är, det är naturligtvis sanktionerat av Expo eftersom de påstår sig värna demokrati men vägrar rapportera om de största hoten mot den.

Det är i och för sig intet nytt under solen, Rädda Barnen vägrar ju fördöma hedersvåld då det skulle kränka invandrare. :lol

Fy fan för vänstern, fy fan för dem. :mad:


fy fan

Ditt citat kommer väl knappast i konflikt med vad jag skrev. Tittar man på hemsidan, så ser man rätt tydligt att det primärt handlar om antirasism i vänstertappning. Som jag påståd redan i inledningen av vänsterpöbeltråden, så ägnar sig inte vänsterpöbeln åt rasistiskt våld. Sen är de här självgoda vänstertyperna säkerligen väldigt nöjda med att aldrig nämna vad AFA-slöddret sysslar med. Men det är en annan sak.

Vänstern har väl alltid försökt kapa ord som demokrati, rättvisa och solidaritet. Så gör även Exponissarna. De har ett självpåtaget tolkningsföreträde av dessa begrepp, precis som resten av vänstern.

Fy fan för vänstern, fy fan för dem. :mad:
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Om expo är sånt ont så är det väl bara för valfri konservativ att starta en egen tidskrift istället för att gnälla på att världen är orättvis (mot dem).
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Om expo är sånt ont så är det väl bara för valfri konservativ att starta en egen tidskrift istället för att gnälla på att världen är orättvis (mot dem).

Hördudu, förstör nu inte vårt kärvänliga lilla åsiktsutbyte med en massa förnuftsrelaterade påståenden.:mad:
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ditt citat kommer väl knappast i konflikt med vad jag skrev. Tittar man på hemsidan, så ser man rätt tydligt att det primärt handlar om antirasism i vänstertappning. Som jag påståd redan i inledningen av vänsterpöbeltråden, så ägnar sig inte vänsterpöbeln åt rasistiskt våld. Sen är de här självgoda vänstertyperna säkerligen väldigt nöjda med att aldrig nämna vad AFA-slöddret sysslar med. Men det är en annan sak.

Vänstern har väl alltid försökt kapa ord som demokrati, rättvisa och solidaritet. Så gör även Exponissarna. De har ett självpåtaget tolkningsföreträde av dessa begrepp, precis som resten av vänstern.

Fy fan för vänstern, fy fan för dem. :mad:

De har även patent på begreppet civil olydnad, dvs all kriminalitet som begås för vänsterns syften. Jävla värdelösa pissmoderater som inte kunde skratta bort sina tv-avgifter och svarta hemhjälper med det. Klantarslen. :mad:
Silvio hade aldrig bett om ursäkt, aldrig! :ajjabajja

Fy fan fy fan
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Om expo är sånt ont så är det väl bara för valfri konservativ att starta en egen tidskrift istället för att gnälla på att världen är orättvis (mot dem).

Du förutsätter att en vänster- resp högertidning konkurrerar på lika villkor i tidsskriftssverige. Där i ligger din tankevurpa.

I övrigt har du rätt, om högern är så kloka får de väl sälja sina egna tidningar. Bra! Men det gör inte Expo mindre moraliskt skyldiga att rapportera om samtliga hot mot demokratin och inte bara de hot som de gillar, i synnerhet då jag finansierar deras tramstidning via skattsedeln.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Du förutsätter att en vänster- resp högertidning konkurrerar på lika villkor i tidsskriftssverige. Där i ligger din tankevurpa.

I övrigt har du rätt, om högern är så kloka får de väl sälja sina egna tidningar. Bra! Men det gör inte Expo mindre moraliskt skyldiga att rapportera om samtliga hot mot demokratin och inte bara de hot som de gillar, i synnerhet då jag finansierar deras tramstidning via skattsedeln.


De flesta tidningar är ägda av vad vi i Sverige benämner högerfalanger, ja. Vilket gör det hela ännu mer obegripligt.



Moraliskt och moraliskt.... Jag kan ge dig att de kanske kan gnälla för att du får för lite valuta för dina skattepengar, men faktum kvarstår att expo inte utger sig för att rapportera om västervåld, det är helt enkelt inte deras produkt.

Du menar väl inte, i likhet med Israels regering, att vi skall ha en styrd press?
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
De har även patent på begreppet civil olydnad, dvs all kriminalitet som begås för vänsterns syften. Jävla värdelösa pissmoderater som inte kunde skratta bort sina tv-avgifter och svarta hemhjälper med det. Klantarslen. :mad:
Silvio hade aldrig bett om ursäkt, aldrig! :ajjabajja

Fy fan fy fan

Det är väl civil olydnad AFA-drägget sysslar med när de misshandlar och hotar folk, för att leda in dem på den sanna trons smala spång.:rolleyes:

Om man nu skall vara något seriös igen, så tycker jag nog faktiskt att civil olydnad någon enstaka gång kan vara försvarligt, men då skall man ta mig faen också vara beredd att ta konsekvenserna av sitt handlande.

Silvio behöver väl inte betala bompeng till TV. HAn äger ju hela det italienska mediaetablissemanget, direkt eller indirekt.:)
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Ingen som skrivit på Expo borde få kallas journalist, mer lögnaktig och fruktansvärd tidsskrift är svår att finna. Att de har Aschberg som skyddshelgon borde få folks varningsklockor att ringa, det är ingen slump att det inte är Lars Adaktusson eller Maria Abrahamsson som agerar galjonsfigur.

Expo är väl AFA's klubbtidning förresten? :confused:

Om man ska försöka vara objektiv i frågan, det är svårt, så kan man i alla fall konstatera att Expo granskar högerextremt våld men inte vänsterextremt dito. Trovärdighet = null

Jaja, boken är skriven enligt vedertagna journalistiska och vetenskapliga principer, den är således fullt möjlig att källgranska och -kritisera. Den håller ganska bra för det vilket är det absolut enda som avgör trovärdigheten hos ett granskande litterärt verk. Sen kan man babbla hur mycket man vill om totalt ovidkommande saker.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Alla journalister är kommunister eller liberaler. Tro fan att det inte går att få fram sanningen[tm] med sådana förutsättningar!


:foliehatt


Edit: :mad:

Om expo är sånt ont så är det väl bara för valfri konservativ att starta en egen tidskrift istället för att gnälla på att världen är orättvis (mot dem).




En likadan tidning med lika mycket högerinriktning hade för det första blivit snudd på nazistisk och för det andra hade den aldrig blivit legitim i medias ögon, pga dina ovan nämnda skäl(om än ironiska av någon anledning).

Titta bara på SD, hur de blev bemötta av samtliga media innan de förstod att SD var på riktigt. Det har skett en otrolig attitydförändring när alla vänsterjournalister till sist läste deras partiprogram och såg att de kanske inte bara stod och heilade på sina möten. Innan dess la de alltid till det främlingsfientliga före deras partinamn. Det tycker du är fair?

Det finns ett fåtal bra journalister i detta land och de som numer kallar sig liberala har med största sannolikhet varit illröda i sin ungdom. Det är egentligen helt sjukt. Och att börja jiddra om att det minsann är kapitalister som äger tidningarna är bara löjeväckande.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jaja, boken är skriven enligt vedertagna journalistiska och vetenskapliga principer, den är således fullt möjlig att källgranska och -kritisera. Den håller ganska bra för det vilket är det absolut enda som avgör trovärdigheten hos ett granskande litterärt verk. Sen kan man babbla hur mycket man vill om totalt ovidkommande saker.

Blablabla, du kan granska en tennsoldat på sin höjd. :lol
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Någon som har en Nationalencyklopedi på jobbet? Jag hittar inte 'bitterfitta' på wikipedia. :D

3297712107.jpg

http://www.dn.se/kultur-noje/nyhete...orde-mer-an-att-bara-lasa-korrektur-1.1033366
Eva Gabrielsson: Jag gjorde mer än att bara läsa korrektur
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top