Svenskarna - ett underlägset folk

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Det konservativa signumet; ett jävla gnällande.


Ja det är i alla fall på god väg att bli förstört. Var fanns bilbränder, org kriminalitet, stenar mot brandmän, råa gruppvåldtäkter osv osv för 20 år sen?

Det är intressant hur ni i fackeljonglerarvänstern alltid drar till med klyschan "det gäller för den stora massan att inte vara tyst och låta *valfri diktator* komma till makten" med anspelning på att Hitler hade kunnat stoppas om man bara hade gjort nåt i tid. Samtidigt har ingen protesterat när tex Rwandaslakten malde på som värst eller när samhällen håller på att islamifieras med inskränkningar för kvinnor, specialregler etc etc. Och de du kallar konservativa får skit för att de opponerar sig mot oegentligheter och förändringar till det sämre.

Tomt snack som vanligt.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Meh...din stolle....vanligtvis verkar du sund..."Främlingen" tillhör ju bland det skarpaste som skrivits ;)

Även solen har sina fläckar. Får väl medge att jag inte har läst den. Men i valet mellan Pesten och Stickan, väljer jag Stickan alla dar i veckan. Föredrar för övrigt namnet Camus i samband med cognac...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Samtidigt har ingen protesterat när tex Rwandaslakten.... Och de du kallar konservativa får skit för att de opponerar sig mot oegentligheter och förändringar till det sämre..

Ja, frågan är om Rwandaslakten hade kunnat pågå om det inte varit för att den kristna diktaturen, som i mångt och mycket kan anses ansvariga, inte haft ett sådant stort stöd från just Europas kristdemokrater (konservativa)....
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, frågan är om Rwandaslakten hade kunnat pågå om det inte varit för att den kristna diktaturen, som i mångt och mycket kan anses ansvariga, inte haft ett sådant stort stöd från just Europas kristdemokrater (konservativa)....

Ge fan i att göra min hata-litteraturtråd till en Rwanda-muslimtråd. :mad:
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ingen risk, det fanns ju knappt några muslimer i Rwanda vid tiden för folkmordet så de kan ju knappt ens räknas som åskådare där det hela begav sig. En orsak kan ju kanske förklaras med att den kristna diktaturen krävde att man döptes in i kyrkan för att ha rätt att gå i skolan.... Påven hade det således väldigt muslimfritt när han var nere och gullade med regimen något år innan folkmordet drog igång på allvar.

Den här tråden handlar inte om Rwanda eller dina hjärnspöken vilken form de än må ha, välkommen att starta en tråd om Rwanda, muslimer, påven eller kristna och jag lovar att göra flera inlägg i den! :)

:hej
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Ja, frågan är om Rwandaslakten hade kunnat pågå om det inte varit för att den kristna diktaturen, som i mångt och mycket kan anses ansvariga, inte haft ett sådant stort stöd från just Europas kristdemokrater (konservativa)....

Okej, nu ska vi respektera Mackans önskemål här. Varför startar du inte en hata alla kristna-tråd? Du försöker ju hela tiden bevisa att vi "kristna"(eftersom vi firar jul) ska skuldbeläggas för allt ont som hänt i världen. Gärna sånt som gjordes i kristendomens namn för ca 1000 år sedan. (Only in Sweden)

Du börjar bli lätt patetisk i dina fruktlösa försök till väderkvarnsviftningar att få mig och Markus mfl att framstå som hin håle själv. Vi måste verkligen ha kantstött din självkänsla rejält i minarettråden :D

Innan du startar din tråd ska jag bara snabbt hålla kvar vid det du babblar om gällande Rwanda. Var var ni i sockiplastvänstern? Menar du för att, som du påstår, några europeiska kristdemokrater ville hålla det hela hemligt kunde inte ni protestera eller kasta ljus över detta folkmord? Det verkar dessutom som om du försöker fabulera ihop att det hela rörde sig om nåt korståg. Det hela rörde sig om regelrätt RASISM. Få konflikter har haft ett mer systematiskt RASISTISKT utrotande än denna.

Så, kila nu iväg och starta en debatt på rätt ställe istället.
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Varför det?! Jag hatar inte kristna. Det är inte jag som står för hat i trådarna på SH. :) Jag tar bara upp lite nyliga folkmord (Rwanda/Bosnien) när du kör ditt tunnelseende och bara mässar om muslimers farlighet....

:felämne (och helt felaktigt påstående som vanligt)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
För att återgå till tråden så inga blodkärl sprängs i tinningarna på hetlevrade debattörer....

Markus, vad rekommenderar du att man läser nu när jag läst även den sista boken i den fantastiska och mästerliga milleniumtrilogin?! Finns det något som kan nå upp till samma nivå nu när jag har tid å läsa på tåget under dessa vinterdagar då pendlarhojen får stå där den står?!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Markus, vad rekommenderar du att man läser nu när jag läst även den sista boken i den fantastiska och mästerliga milleniumtrilogin?! Finns det något som kan nå upp till samma nivå nu när jag har tid å läsa på tåget under dessa vinterdagar då pendlarhojen får stå där den står?!

Om du tycker det där skräpet är bra föreslår jag en Kalle Anka pocket för att ta nästa steg i svårighetsgrad, om några år kan du avancera till Dean Koontz - floskelkungen no1.

Till alla andra skulle jag rekommendera Rebellerna av Ian Wachtmeister som julläsning. :tummenupp
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Om du tycker det där skräpet är bra föreslår jag en Kalle Anka pocket för att ta nästa steg i svårighetsgrad, om några år kan du avancera till Dean Koontz - floskelkungen no1.

Till alla andra skulle jag rekommendera Rebellerna av Ian Wachtmeister som julläsning. :tummenupp


Jag antar att dina erfarenheter av Koontz är betydligt nyare än mina men som femtonåring tyckte jag faktiskt att hans böcker var rätt underhållande.....

Rebellerna säger du... Kan ju iofs vara kul att få en inblick i en av dina stora idolers liv och historia. Kanske kan förklara ett och annat som man funderat på genom åren.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag antar att dina erfarenheter av Koontz är betydligt nyare än mina men som femtonåring tyckte jag faktiskt att hans böcker var rätt underhållande.....

Rebellerna säger du... Kan ju iofs vara kul att få en inblick i en av dina stora idolers liv och historia. Kanske kan förklara ett och annat som man funderat på genom åren.

Tycker i och för sig inte Rebellerna är så bra, det är bara den jag råkar läsa för tillfället. Jag tror man uppskattar den om man beundrar Ian, annars inte.
En bok jag tror man uppskattar oavsett är Krokodilerna av Ian den med, men den säljs inte längre tyvärr.

Boktipstråd är gej. :sissy
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Tycker i och för sig inte Rebellerna är så bra, det är bara den jag råkar läsa för tillfället. Jag tror man uppskattar den om man beundrar Ian, annars inte.

Du är ju en stor beundrare av Ian, så det där går inte ihop.:crash Och skulle du nu få för dig att påstå att Du inte är Ianfan, så påstår jag att du drömmer.:tungan
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du är ju en stor beundrare av Ian, så det där går inte ihop.:crash Och skulle du nu få för dig att påstå att Du inte är Ianfan, så påstår jag att du drömmer.:tungan

Absolut är jag det och jag uppskattar boken men jag påstår att den inte har någon vidare litterär kvalitet men den är lite kul om man gillar Ian, om man t.ex. inte gillar Ian är jag säker på att boken suger.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Absolut är jag det och jag uppskattar boken men jag påstår att den inte har någon vidare litterär kvalitet men den är lite kul om man gillar Ian, om man t.ex. inte gillar Ian är jag säker på att boken suger.

Då får jag ånyo ta ditt boktips ad notam, och handla en Ianbok. Har faktiskt inte läst något av honom sedan Ankdammen i mitten av 80-talet.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Annars har ju den här tjejen skrivit någon bok, har du läst den Markus?

3447786819.jpg
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Då får jag ånyo ta ditt boktips ad notam, och handla en Ianbok. Har faktiskt inte läst något av honom sedan Ankdammen i mitten av 80-talet.

Har du den? Skall vi bytlåna mot krokodilerna?
Ingen av dem fanns tillgängliga sist jag kollade, tror det är rättshaveristen Tomas Fischer som publicerar Ian, en synnerligen irriterande människa för övrigt.
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top