Svenska politiker, ett skämt?

Vad är bäst för sverige?

• Antal röstningar
    0
Detta med sjukskrivningar har tagits upp förr, och här får ni en åsikt att hugga emot på!

Samma sak med sjukskrivningarna.

Folk sjukskriver sig för att dom är trötta, bakis, less på jobbet, småkrämpor (som däremot inte hindrar deras förmåga att gå på hockey på kvällen) osv.
Jag är för ett sjukintyg från första dagen, och när man fått det så får man 100% rsättning från första dagen UTAN karens. Har man däremot inget intyg så är det två veckors karens... Varför inte???
Företagen ska givetvis bekosta dessa undersökningar (vilket dom garanterat skulle göra) och det praktiska genomförandet måste ju ordnas, men idén är ju suverän enligt mig!

Detta skulle göra att dom som verkligen inte har råd att vara sjuka idag och som går sjuka till jobbet skulle få ett skapligt lyft! Däremot skulle alla fuskare bli sura...

Jag är för bidrag när det väl gäller, eftersom en veckas sjukskrivning kan stjälpa en fattig familj, men som det är idag är det ju katastrof! Bidragen har inget prestationskrav alls utan betalas ut i tid och otid.

Skrevs i inlägg #57 i denna tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1708126#post1708126

McB skrev:
De borgerliga ska få chansen bara för att rött för en förlegad politik.
Håller med dig till 110%!
Nu har sossarna haft sin chans(jag stöttade dom själv innan), men Sverige blir bara mer och mer byrokratiskt så jag tycker de borgerliga ska få en chans dem också så dom får ordning på detta korrupta Sverige!
Så iår hoppas jag på BLÅTT!

Markus skrev:
Det var ingen som svarade då, det lär inte vara någon som svarar nu. De som inte håller med dig tycker frågeställningen är obekväm, då gör man som sina idoler - tiger.

Verkar som att du har rätt! Inga mothugg där inte...

NSR_Martin skrev:
Så är det :mattias
Men det är klart, Gustav är så enormt duktig på att diskutera och har alltid rätt, med andra ord behöver han inte förklara sig... :va
Tack för de fina komplimangerna. :) Visste att jag var duktigt men inte att det var så imponerande. ;)
Är för berusad så jag är inte riktigt upplagd för ett bra och genomtänkt svar men du ska få det.

NSR_Martin skrev:
bla bla invandrare bla bla
Rösta på Moderaterna vet ja! :)

Vi anser också att möjligheten för utländska medborgare som inte är flyktingar att få flytta till vårt land bör utökas. Det skulle vara till stor nytta för alla om det blev lättare att invandra till Sverige utan att behöva visa att man är flykting.
http://www.moderaterna.se

Martin skrev:
Rösta på Moderaterna vet ja! :)

Vi anser också att möjligheten för utländska medborgare som inte är flyktingar att få flytta till vårt land bör utökas. Det skulle vara till stor nytta för alla om det blev lättare att invandra till Sverige utan att behöva visa att man är flykting.
http://www.moderaterna.se

Friare invandring är ju en klassisk högerfråga i Sverige, även om den tonats ner på sistone.

Ju mer jag läser på forumet desto bättre förstår jag politikernas väljarförakt.

Avskaffa marginalskatten.
Avskaffa/anpassa LAS enligt dansk modell.
Avskaffa Landstingen.
Privatisera sjukvården. Ett läkarbesök skall kosta 500 kr.
Avskaffa förmögenhetsskatten.
Sjukintyg från dag ett, enligt förslaget i denna tråd.
Sänk arbetsgivaravgiften kraftigt.
Avskaffa biståndet till ickedemokratier.
Fördubbla straffen för grova brott.
Avskaffa hyressubventionerna.
Avskaffa presstödet.
Avskaffa partistödet.
Inför krav på kunskaper i svenska för flyktingar.
Sänk A-kassan. A-kassan dras in om ett anvisat jobb ej tas.

Bland annat. Tills det finns ett seriöst högerparti nödröstar jag på Moderaterna.

valmers skrev:

Ge fyra ggr mer pengar till skolorna så att dom har tid för alla dessa barn som sticker ut på ett eller annat sätt ur mängden med ett konstigt beteende. Då förhindrar man att tex ADHD-barn hamnar utanför från första början eftersom dom är "bråkiga" och därför vill ingen leka med dom. Till slu hamnar dom i nåt av dom här visomärutstöttagrupperna (nassegäng/afa u name it) och är helt galna när dom flippar ut.
(det var bara ett exempel på hur man kan förebygga brott redan på lekis)

Ge fyra ggr mer pengar till psykvården så att vi slipper ha en massa tvärsjuka människor på gatorna fastän dom själv sökt vård.

Sen färdubblar vi fängelsestraffen för grova brott.

Alkolås i ALLA fordon.

valmers skrev:
Avskaffa marginalskatten.
Avskaffa/anpassa LAS enligt dansk modell.
Avskaffa Landstingen.
Privatisera sjukvården. Ett läkarbesök skall kosta 500 kr.
Avskaffa förmögenhetsskatten.
Sjukintyg från dag ett, enligt förslaget i denna tråd.
Sänk arbetsgivaravgiften kraftigt.
Avskaffa biståndet till ickedemokratier.
Avskaffa hyressubventionerna.
Avskaffa presstödet.
Avskaffa partistödet.
Inför krav på kunskaper i svenska för flyktingar.
Sänk A-kassan. A-kassan dras in om ett anvisat jobb ej tas.

Bland annat. Tills det finns ett seriöst högerparti nödröstar jag på Moderaterna.
GUD vad jag är duktig och bra! Se vilken fin navel jag har! Dessutom stavar jag bättre än alla andra! :Bugar
En bra regel är en som gynnar mig och alla svaga (d.v.s de som inte har lika fin navel som jag) bör straffas! Straffas man bara tillräckligt hårt så blir man mer ödmjuk och ambitiös.
Att jag har lyckas är enbart p.g.a mina fantastiska förmågor och har inget att göra med tur eller bakgrund. Ok, jag prylades lite av pappa också så att jag skulle förstå vikten av lycka och framgång.
Empati och förståelse är mesigt och om bara alla slöa individer piskades varje morgon skulle vi få ett bra samhälle.
Förstår heller inte varför folk klagar på ett hårt samhälle, mer fokus på straff och pengar kommer att lösa det också! :tungan

bonny skrev:
GUD vad jag är duktig och bra!

Vadå, har du skrivit ut fler mördare idag? Nähä, du jobbade i en däckverkstad, jag förstår. Men du kanske kan gå och dra ut dubb, det sägs vara karaktärsstärkande.

De som ÄR sjuka, långtidssjuka, sjukpensionärer, de med tidsbegränsad sjukersättning eller de som inte kan jobba 100%. Hur ser ni på dem?? Ska det öht finnas ett skyddsnät för sådana som inte kan jobba pga sjukdom, vare sig det är en arbetsskada eller en medfödd sjukdom eller en olycka? Visst fuskar många, men de jag menar är de som inte gör det. Om man sedan ung ålder varit sjuk? Hur gör man då?

Nr 2, ska man ha rätten och möjligheten att vara hemma med sina barn istället för att "tvingas" hysa in dem på dagis från 1,5års ålder?

Intressant att se era åsikter!

Fö ja, jag röstar blått.

Nienna skrev:
De som ÄR sjuka, långtidssjuka, sjukpensionärer, de med tidsbegränsad sjukersättning eller de som inte kan jobba 100%. Hur ser ni på dem?? Ska det öht finnas ett skyddsnät för sådana som inte kan jobba pga sjukdom, vare sig det är en arbetsskada eller en medfödd sjukdom eller en olycka? Visst fuskar många, men de jag menar är de som inte gör det. Om man sedan ung ålder varit sjuk? Hur gör man då?

Nr 2, ska man ha rätten och möjligheten att vara hemma med sina barn istället för att "tvingas" hysa in dem på dagis från 1,5års ålder?

Intressant att se era åsikter!

Fö ja, jag röstar blått.

Sjukdomar har jag svarat på.

Barnen. Ja, jag tycker att det ska finnas ett system som gör att folk kan vara hemma med sina barn själv. Det är bra för barnen och med dagens karriärister till föräldrar så ska det bli intressant att se varifrån brottslingarna kommer om 15 år.

Idag så kostar väl varje dagisplats x antal kronor, och det kan ju inte göra något om föräldrarna avlastar detta system med att själv ta hand om barnen. Deatta ska givetvis prövas mot hushållets totalinkomst.

Om gubben hemma tjänar 50k och tanten 30 i månaden så lär ju dom knappast behöva så mycket bidrag för att överleva om hon stannar hemma.
Detta ska ju vara ett bidrag till dom som måste ha det för att ha råd, och till normal levnadsstandard så hör inte alla faciliteter som ett hushåll som kammar in 80k imånaden.

Ni fattar poängen.

Markus skrev:
Vadå, har du skrivit ut fler mördare idag? Nähä, du jobbade i en däckverkstad, jag förstår. Men du kanske kan gå och dra ut dubb, det sägs vara karaktärsstärkande.
Förvånande svar från dig! Fyndigt, sakligt och på alla sätt och vis korrekt!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg