Svensk maffia

hahaha... En kompis, vi kan kalla honom Mats och jag snackade med en HA-kille i samband med att vi jobbade. Mats var lite förvånad över att en HA-kille kunde vara så trevlig och trodde helt plötsligt att dom var som andra helyllekillar. Vilket senare ledde till ett fatalt misstag på en bikerfest. En HA-kille hamnade bredvid honom i baren och sant eller ej men Mats ansåg att HA-killen stulit hans whiskey vilket Mats konfronterade HA-killen med. Och fick ett nej du har fel!

Mats nöjde sig inte med detta utan stod på sig med sin anklagelse. Därefter fick Mats stryk. Här borde Mats ha gått hem men landar utanför bikerklubben och strax kommer Mats kusin ut och förklarar för Mats att HA vill prata med honom. (Läs gå in och be om ursäkt för din anklagelse) Mats tolkar det dock enligt orden och går in för att förklara sin version om den stulna whiskey. Så Mats får stryk ytterligare en gång innan han flyr platsen.

Så jo, HA är ofta trevliga så länge du visar dom respekt. Oavsett om dom förtjänar respekten eller ej.
Idi Amin var säkert med trevlig

Men varje gång dom intervjuade henne så störde jag mig hela tiden på att hon såg ut som en 50 årig fjortis. Och så sa hon "död" i reklamen på ett konstigt sätt. (Kort D sen dra ut på Ö och avsluta med vanligt D) Fonetiskt nåt sånt hära: "Dööööde".
Du menar den där trashmamman? Det var väl vanlig tjötelabåååssska.

Själv blir jag kritisk till att alla blir dragna över en kant.
Kant eller kam, det är frågan.

Last edited:
får man verkligen fortsätta vara med i HA om man hotar en halvhysterisk hästkärring med klubbens rykte och misslyckas med det?

sen va ju gänget med skogsturken, laserturken, knullturken och spårvagnsturken guld, vilken uppsamling! :tummenupp

- Tjipp!
27522_132090653469538_4370_q.jpg

Tjipp tillbaka!

Det är många som borde passa sig för detta. Speciellt självutnämnda rikssvenskspråkiga. Tack snella.

Självutnämnd och självutnämnd, det är faktiskt i Södra Uppland både Hufvudstad, avsaknad av dialekt, ekonomiskt nav, intellekt och kunskap samt Konungafamilj återfinns. Du anar inte hur betungande det är att förvalta arvet åt resten av rikets bonnläppar. :( :( :(

Har med uppsåtet att göra, om de ej kan bevisa uppsåt att döda blir det misshandel

ååå tack för tipset om boken, håller på att ladda ned nu!!!

Jag vet att det är så dom ser på det. Men om man skjuter en person så bör man väl ha med i beräkningarna att personen både kan och även förmodligen kommer att dö. Jag tycker att det sänder helt fel signaler till mindre nogräknande personer när man fälls för misshandel efter att ha skjutit en annan person.

Det jag vill påtala är således att rättssystemet är ute och cyklar.

Jag vet att det är så dom ser på det. Men om man skjuter en person så bör man väl ha med i beräkningarna att personen både kan och även förmodligen kommer att dö. Jag tycker att det sänder helt fel signaler till mindre nogräknande personer när man fälls för misshandel efter att ha skjutit en annan person.

Nja, man kan ju faktiskt skjuta någon endast med avsikten att skada, fast jag förstår hur du tänker.

Nu har ju inte jag sett programmet så vet inte alls vad det handlar om, men att man skjuter i benet är ganska vanligt just för att det räknas som grov misshandel om man åker torskar..
Sen är det ju så klart inte i avsikt att döda man skjuter nån i benet...
Men nu kanske det inte var frågan att skjuta i benet?

Ni som gillar svensk maffia böckerna borde ju också läsa "De ska ju ändå dö" av Gunnar Ekberg, förvisso helt OT i det här sammanhanget men ändå helt i linje med den allmänna synen av vänstertomtar på det här forumet :)

Jajjamen. Visst gör det det.

Du tror inte det kan bero på vänskap och tillit?

I see :rolleyes: Jag har vuxit upp med denna miljö på ganska nära håll och träffat dem alldeles för många gånger för vad som är lämpligt för barn, trots att det är helt vanliga människor i många avseenden.
Det jag aldrig riktigt greppade var varför de var borta i längre perioder, dessa snälla killar :D Nu i efterhand har jag dock insett hur det egentligen låg till.
Det kan finnas nån enstaka ej straffad medlem men då är det bara en tidsfråga. Och det är ju inget de hymlar med heller, de gör ju inte detta för välgörenhetens skull så att säga och det är ju upp till dem själva att styra över sina liv så klart, skillnaden är att de riskerar att åka in medan du riskerar att stå utan jobb för att du inte orkar läsa klart gymnasiet. Och vem vet, du kanske även är i riskzonen för att hamna i ett gäng när det skiter sig?

Och självklart är det gemenskap, vänskap och tillit som lockar till detta, precis som vilket gäng som helst. Det finns ju psykologer som lever för att ta reda på mer om dessa "fenomen" och hur man ökar eller minskar begären efter det.

Men du behöver inte sitta och försköna det hela på något vis.

Och självklart är det gemenskap, vänskap och tillit som lockar till detta, precis som vilket gäng som helst.

Kan du väl få i ditt korpenlag också? Från första början är gängbildande naturligtvis en säkerhetsfråga för individer som blir starkare ihop. Numer är det väl dels det och skrytfaktorn/statushöjandet som lockar. Även om dina orsaker anturligtvis spelar en viss roll också.

Jaja, jag har alltid levt efter mottot Bra karl reder sig själv, så jag tycker hela grejen är skittöntig.

All vet att Göteborgare är som de är MEN borde man inte passa sig för att driva med folks dialekt om man är ifrån Värmland? :va :hihi

Han kan la änna få hacka lite på östgötarna iaf? Flanen. :hihi

Vad tryggt det känns när man har korvgubbe på sin sida och försvarar göteborgarna. Lite som med de kriminella gängen. Tillsammans är vi starka korvgube! :banana

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...