SVEMOBESLUT: Super Stock 600 i STCC även 2006

Med en PCIII:a finns väl möjligheten att ändra tändkurva med. Mao ej tillåtet. Som jag fattat det är det väl ingen skillnad från std-reglementet där ommappning också var tillåtet. Sen att det inte är möjligt på vissa märken är ju en annan sak.
 
Hur blir det med std 600 i sm då?
Kommer den klassen att finnas kvar??
 
cbrman skrev:
Hur blir det med std 600 i sm då?
Kommer den klassen att finnas kvar??

Det blir ett gemensamt reglemente för alla 600-klasser i norden, dvs europeiska SuperStock600. Samma i STCC, SO och SM...
 
Johan skrev:
Med en PCIII:a finns väl möjligheten att ändra tändkurva med. Mao ej tillåtet. Som jag fattat det är det väl ingen skillnad från std-reglementet där ommappning också var tillåtet. Sen att det inte är möjligt på vissa märken är ju en annan sak.

jag pratade med Lodnert efter mötet, vad jag fattade så fick man programmera om allt i boxen, detta borde ju även innefattar tändningen.
Man får inte byta eller modifiera boxen fysiskt, men programmera, flasha, eller på annat sätt ändra i styrdatan/mjukvaran.

Behövs redas ut till 100%
 
R2 skrev:
jag pratade med Lodnert efter mötet, vad jag fattade så fick man programmera om allt i boxen, detta borde ju även innefattar tändningen.
Man får inte byta eller modifiera boxen fysiskt, men programmera, flasha, eller på annat sätt ändra i styrdatan/mjukvaran.

Behövs redas ut till 100%
Ja som texten är lagd nu verkar det som även tändkurvan får röras. Baserade mitt inlägg på vad som gällde i Std då jag frågade runt för ett par år sen ang att programmera om Trajjans box och fick då endast röra mappningen.
Fan hade man fått flascha den boxen som man ville hade det funnits ett par pållar till. :gnissla
Antagligen är väl regeln ändrad för att det i praktiken är omöjligt att kolla annat än att det är en orginalbox som sitter på plats.
 
som jag minns det sa han JA, även tändningen.

men det är inte mitt jobb att "garantera" detta.
 
Nyheter
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Back
Top