SVEMOBESLUT: Super Stock 600 i STCC även 2006

Med en PCIII:a finns väl möjligheten att ändra tändkurva med. Mao ej tillåtet. Som jag fattat det är det väl ingen skillnad från std-reglementet där ommappning också var tillåtet. Sen att det inte är möjligt på vissa märken är ju en annan sak.
 
Hur blir det med std 600 i sm då?
Kommer den klassen att finnas kvar??
 
cbrman skrev:
Hur blir det med std 600 i sm då?
Kommer den klassen att finnas kvar??

Det blir ett gemensamt reglemente för alla 600-klasser i norden, dvs europeiska SuperStock600. Samma i STCC, SO och SM...
 
Johan skrev:
Med en PCIII:a finns väl möjligheten att ändra tändkurva med. Mao ej tillåtet. Som jag fattat det är det väl ingen skillnad från std-reglementet där ommappning också var tillåtet. Sen att det inte är möjligt på vissa märken är ju en annan sak.

jag pratade med Lodnert efter mötet, vad jag fattade så fick man programmera om allt i boxen, detta borde ju även innefattar tändningen.
Man får inte byta eller modifiera boxen fysiskt, men programmera, flasha, eller på annat sätt ändra i styrdatan/mjukvaran.

Behövs redas ut till 100%
 
R2 skrev:
jag pratade med Lodnert efter mötet, vad jag fattade så fick man programmera om allt i boxen, detta borde ju även innefattar tändningen.
Man får inte byta eller modifiera boxen fysiskt, men programmera, flasha, eller på annat sätt ändra i styrdatan/mjukvaran.

Behövs redas ut till 100%
Ja som texten är lagd nu verkar det som även tändkurvan får röras. Baserade mitt inlägg på vad som gällde i Std då jag frågade runt för ett par år sen ang att programmera om Trajjans box och fick då endast röra mappningen.
Fan hade man fått flascha den boxen som man ville hade det funnits ett par pållar till. :gnissla
Antagligen är väl regeln ändrad för att det i praktiken är omöjligt att kolla annat än att det är en orginalbox som sitter på plats.
 
som jag minns det sa han JA, även tändningen.

men det är inte mitt jobb att "garantera" detta.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top