SVEMO: Vilka vill du se i roadracingsektionen

Nu hade jag verkligen tänkt hålla käften...BUT here we go!!

Att ha ett RR-årsmöte i slutet i Nov. fysiskt på plats i Sthlm, riktigt opraktiskt o trög inställning bara det, måste jag säga.
Ta det i samband med finalracen i samtliga serier ska du få se på smockfulla bänkrader, intresse o mängder med frågor.

Edit: såg att några redan hunnit kommentera Eric H's inlägg, men men

I år var finalracen i de 4 ? STÖRSTA svenska RR-serierna på olika platser vid delvis olika tidpunkter. Från Danmark och norrut.

Så vilken serie ska vara ledstjärna?

Efter ett race vill man packa och komma hem, betydligt bättre att ordna möten under den mörka kalla årstiden.

Detaljer, detaljer. Ta det då dagen efter Grande Finale Mantorp Pro SBK SM (Sön), då är "alla" ändå kvar i depån (med huvudvärk) eller hur?
Ingen behöver ta ut nån extra semesterdag heller.
Just do it!!

Detaljer, detaljer. Ta det då dagen efter Grande Finale Mantorp Pro SBK SM (Sön), då är "alla" ändå kvar i depån (med huvudvärk) eller hur?
Ingen behöver ta ut nån extra semesterdag heller.
Just do it!!

Eller varför inte en lördagkväll under en SM/SO-helg. De som inte kör, får ytterligare en anledning att åka på mötet, man kan kika på race..

Nu hade jag verkligen tänkt hålla käften...BUT here we go!!

Den RR o problemlösning som diskuteras på 1 vecka här, på bl.a. SH-racingforumet, är troligtvis mer än vad som någonsin (eller kanske inte, vem vet?) hamnar på agendan SVEMO-internt-RR under hela året, det min magkänsla, då jag bara varit medlem här i 1 vecka.

Bara för att förtydliga:
Pratar du om Roadracing-sektionen i SVEMO när du skriver som du gör?

Ska bli intressant att se hur länge det dröjer innan vi vanliga medlemmar får någon officiell info från Svemo om vad som bestämdes på mötet.

Jag var där - det hände inte så mkt (det fanns få punkter på dagordningen, och inga anmälda övriga frågor).

Mest handlade diskussionen om vem som sektionen skulle föreslå till sektionen (det fanns en plats till omval). Sektionen föreslår till Svemo som beslutar. Mötet hade två kandidater till platsen - så en omröstning skedde för att avgöra hur sektionen ville prioritera mellan de föreslagna namnen.

Rickard Stillert fick flest röster (5)
Eric Hult fick två (2)

Båda namnen lämnades till Svemo.

Det fanns bara sju röstberättigade närvarande...

Utanför dagordningen diskuterades bl a elmotorcyklarna som jag håller på med. Vi (elteamen) vill att vi ska hamna i Svemo, med elroadracing-gänget i Roadracingsektion - och elcrossnissarna under Motocrosssektionen. Vi är ganska rädda för att något geni ska drömma upp något mardrömslikt som "Miljöracingförbundet" eller "Miljöracingsektionen".

Det vill ingen av de teamen jag känner i Sverige eller internationellt - vi vill alla tillhöra våra "vanliga" respektive förbund och sektioner.

/morris

Hallå,

Har ni hört något om när protokollet från roadracingens grensektionsmöte kommer att läggas ut på SVEMO.se?

Mvh
PiPPi

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph