SVEMO: Vilka vill du se i roadracingsektionen

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Angående traktorer på banan antar jag att du syftar på incidenten på knudan, var det någon förare som lämnade in en protest på det?

Japps, Freddy Papunen lämnade in en protest mot det där på Ring Knutstorp förra året.
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Är inte lösningen på flera problem det vi kommit fram till tidigare.

Förarrepresentanter.

Mycket handlar om bättre komunikation.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Är inte lösningen på flera problem det vi kommit fram till tidigare.

Förarrepresentanter.

Mycket handlar om bättre komunikation.
Du är klok du Munken :tummenupp Förarrepresentanten bör vara någon som både förarna och förbundet känner förtroende för, typ Peter Linden.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Är inte lösningen på flera problem det vi kommit fram till tidigare.

Förarrepresentanter.

Mycket handlar om bättre komunikation.

Fan, huvet på spiken! Jag nominerar dej till den posten!

TR är bara info om vilken sida ambulansen kör på, vad namnen på dom som är ansvariga för tävlingen heter, vart miljöstationen ligger, när besiktningen är öppen och när det är depåtystnad. "Info för förarna gällande bana x" hade varit bättre namn än "tillägsregler". Den inehåller inte regler som styr det sportsliga eller tekniska reglementet. Enda den skulle kunna inehålla om det är isf en påminnelse ifall någon av dom 2 reglementen uppdaterats/ändrats sen tidigare race.

Tack, precis så är det.

Stämmer bra.
Jag var nominerad för ett par år sedan till Svemo som representant från LMS.
Men när några av Svemos styrelse ringt mig och frågat var jag står i några frågor, bla vad jag tyckte om att röst ut ordförande. För övrigt personer som jag aldrig förr hade pratat med och senare inte sett eller haft med att göra.
Dom valde Per Träff från LMS i stället, som också var framröstad från LMS. Inget dåligt val i sig, jag tycker han gör ett väldigt bra jobb. Men så blev det i alla fall.

Jag var mest intresserad av att gå med i Svemo för att styra upp allt som jag betraktar som skitdåligt. Men efter ett 5år som tävlande och att jag dessutom inte kom med i Svemo, så ställer jag mig till den skaran som skiter i att försöka förändra något. Det tar för mycket tid och det är för mycket kottplockare som tycker att värden ska drivas av gratisarbetare, bara alla har roligt, och ingen kan ställas som ansvarig.

Så jag löser mina egna problem och vädrar mina åsikter på SH i stället.

Så du får inte en krattad gång rakt in i sektionen och ruttnar så mycket att du blir läktarexpert istället? Konstruktivt.....
 
Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
är det någon särskild du tänker på?

De åsikterna är säkrast att hålla för sig själv i den otroligt toppstyrda organisationen. Se bara hur krångligt man gjort för att kunna rösta, allt gjort så att ingen skall komma åt redan invalda, vilket gör det nästan omöjligt att påverka.

Efter att ha läst om bla Svensken, så förekommer det ju hot och varningar för repressalier utan att det behandlats i nämden/styrelsen, "vissa" personer vet de får sin vilja igenom och agerar både polis/domare/bödel. Stämmer Eskilssons, berättelse så skall ju alla oliktänkande bort rena **zi-fasoner.

Hade gärna sett en årsredovisning från Svemo och tex Falkenberg
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
De åsikterna är säkrast att hålla för sig själv i den otroligt toppstyrda organisationen. Se bara hur krångligt man gjort för att kunna rösta, allt gjort så att ingen skall komma åt redan invalda, vilket gör det nästan omöjligt att påverka.

Efter att ha läst om bla Svensken, så förekommer det ju hot och varningar för repressalier utan att det behandlats i nämden/styrelsen, "vissa" personer vet de får sin vilja igenom och agerar både polis/domare/bödel. Stämmer Eskilssons, berättelse så skall ju alla oliktänkande bort rena **zi-fasoner.

Hade gärna sett en årsredovisning från Svemo och tex Falkenberg

Är du medlem i Falkenberg är det bara att bege sej till klubben så får du se årsredovisningen.

De beskyllningar om toppstyrning, etc, som du kastar ur dej är helt grundlösa. Har du på fötterna i frågan ser du till och prata klarspråk, annars är det bara att hålla käften med ryktesspridningen. Se till att sätta dej in i hur saken fungerar innan du uttalar dej nästa gång.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Är du medlem i Falkenberg är det bara att bege sej till klubben så får du se årsredovisningen.

De beskyllningar om toppstyrning, etc, som du kastar ur dej är helt grundlösa. Har du på fötterna i frågan ser du till och prata klarspråk, annars är det bara att hålla käften med ryktesspridningen. Se till att sätta dej in i hur saken fungerar innan du uttalar dej nästa gång.

Gustav O behöver jag säga mer, hålla käften och vara tyst.
Där är svaret på tråden i klartext, var och en får bilda sig en egen uppfattning:trött
 

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
Det spelar inte så stor roll vilka man väljer tror jag, då man kommer att ha Svemo mot sig hur som...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Gustav O behöver jag säga mer, hålla käften och vara tyst.
Där är svaret på tråden i klartext, var och en får bilda sig en egen uppfattning:trött
Var kom jag in i bilden? Förvisso tycker jag du är ute på långa, vingliga bärturer men det är ganska underhållande och jag har mig veterligen aldrig bett dig hålla käften och vara tyst. Eftersom jag aldrig har varit SVEMO representant eller bett någon vara tyst så kan jag omöjligen vara svaret på frågan. :va
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Fan, huvet på spiken! Jag nominerar dej till den posten!



Tack, precis så är det.



Så du får inte en krattad gång rakt in i sektionen och ruttnar så mycket att du blir läktarexpert istället? Konstruktivt.....

Riktigt så är det inte.
Jag har försökt att ta tag i saker och skapa förändringar.
Men man möts av stängda dörrar och möten som redan inträffat.
Man är inte välkommen med kritiska åsikter och förslag. Man ska vara tyst och betala sin licens och anmälningsavgifter. Om man sen inte får köra, eller om man får dela banan med traktorer spelar ingen roll.
 

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
Det är så förbundet många gånger gör, om du vill utveckla och prova nya vägar inom ramen för säkerheten så möts man inte alltid men offta av motstånd. GS Pelle är kanske inte den bästa på att leda förbundet in i framtiden men å andra sidan så vill inte styrelsen något heller så vad kan man förvänta sig.

Ta din energi och driv och gör något utanför svemo istället som många av oss, funkar ganska bra och man kommer längre utan för än på insidan tråkigt nog, svemo är igentligen en bra org men utan stryning.


Riktigt så är det inte.
Jag har försökt att ta tag i saker och skapa förändringar.
Men man möts av stängda dörrar och möten som redan inträffat.
Man är inte välkommen med kritiska åsikter och förslag. Man ska vara tyst och betala sin licens och anmälningsavgifter. Om man sen inte får köra, eller om man får dela banan med traktorer spelar ingen roll.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Märkligt att några betraktar förbundet som en statlig instans eller diktatur, jag tror många stirrar sig blind på när någon gör fel och det blir rubriker, man glömmer allt bra jobb som sällan syns eftersom det flyter på så bra.

För övrigt kan jag meddela dom som tror att jag är partisk att jag numera inte alls är engagerad i någonting när det gäller RR eller motorsport.
 

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
Kanske beror på att förbundet drivs enligt en kommunistisk anda, blir nog en stor omställning när KKV ändrar i svemos regler nu och EU kommer närmare. :tummenupp
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Gustav O behöver jag säga mer, hålla käften och vara tyst.
Där är svaret på tråden i klartext, var och en får bilda sig en egen uppfattning:trött

Vad menar du med det? Du tänker alltså inte sätta dej in i ämnet innan du uttalar dej?

Var kom jag in i bilden? Förvisso tycker jag du är ute på långa, vingliga bärturer men det är ganska underhållande och jag har mig veterligen aldrig bett dig hålla käften och vara tyst. Eftersom jag aldrig har varit SVEMO representant eller bett någon vara tyst så kan jag omöjligen vara svaret på frågan. :va

Inte heller jag har nånsin varit svemorepresentant, så jag hänger inte heller med på den vingliga turen:confused:
 
Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Var kom jag in i bilden? Förvisso tycker jag du är ute på långa, vingliga bärturer men det är ganska underhållande och jag har mig veterligen aldrig bett dig hålla käften och vara tyst. Eftersom jag aldrig har varit SVEMO representant eller bett någon vara tyst så kan jag omöjligen vara svaret på frågan. :va

Du ställde en fråga i rött!

Men jag skall inte blanda mig i detta ämne mer, än att säga som demokratisk medborgare, ni som är medlemmar i de nämnda sektioner/föreningar, knyt inte näven i fickan, utan gör er röst hörd, likt
Eskilsson:tummenupp, annars blir det fortsatt gubbvälde, gäller i högsta grad lokala föreningar, då de är porten vidare:tungan
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top