SVEMO, vad håller dom på med?

Alla ni som ställer upp är gudar i mina ögon :Bugar

Alla aktiva i alla klasser står i skuld till er som försöker lösa våra problem.

håkan skrev:
3 veckor innan premiär annonseras det ut på roadracing.se att det är enhetsdäck i 125Jnr.
Jättekul för de som redan köpt däck då.
Peter Sköld påstår att detta endast drabbar ett fåtal förare.
RR-Fabriken har avtal med Bridgestone som faller iochmed detta, bara där är det mer än "ett fåtal" förare. Bara på LMS träningen igår var det mer än ett fåtal som blev drabbade.
Bara jobbat Skölden!

Detdär asså! Tur att man inte kör 125junior och har köpt däck. :näsblod

Jag tror ARC inte säger hela sanningen för att de inte törs. Svemo's RR-sektion har lagt ett maxtak på motardens anmälningsavgift på 1000:- och jag tror faktiskt att ARC skulle ta mer ifall de kunde. De ska ju ändå bygga en ny dragning för just motarden och jag tror det kostar en slant och att då ta en lägre avgift för att de måste bekosta en ny bandel rimmar dåligt, eller? :va

Sen är det ju inte banans längd i sig som kostar, utan anläggningen i sin helhet, läkare, funkisar och tillstånd m.m. och då pratar vi samma kostnad för en motardförare som en RR-förare. Banans längd eller skick spelar ingen roll. Eller kan det vara så att motardförare skiter mindre och bara dushar hälften så mycker som en rr-förare?? :rolleyes:

/Micke

Bikerbitch skrev:
2078787 Enligt Anderstorp kostar det 1000:- för motarden därför att deras bana inte är bygg ännu och därför kan de inte ta ut fullt belopp. Antagligen för att de kanske inte vet hur den kommer bli när den är klar, eller nåt..

Bra att ni tar tag i och försöker! Eloge utdelas till er!

En fråga, kan inte SVEMO bara sluta vara en ideell organisation och börja bli seriösa? Anställ en som tar på sig fullt ansvar och verkligen sätter sig in i VARDERA sporter som måste gå genom Svemo för att få arrangeras. Allt som diskuteras nu borde varit klart i höstas.

Sedan, BETALA resten och få folk att engagera sig. Det går inte genom att bara bjuda på kaffe och bullar, även fast dom gillar sporten.

Swedie skrev:
2081767 Bra att ni tar tag i och försöker! Eloge utdelas till er!

En fråga, kan inte SVEMO bara sluta vara en ideell organisation och börja bli seriösa? Anställ en som tar på sig fullt ansvar och verkligen sätter sig in i VARDERA sporter som måste gå genom Svemo för att få arrangeras. Allt som diskuteras nu borde varit klart i höstas.

Sedan, BETALA resten och få folk att engagera sig. Det går inte genom att bara bjuda på kaffe och bullar, även fast dom gillar sporten.

Håller med helt o hållet. Den ideella verksamheten håller långsamt på att dö ut. Det är bättre att betala och få kompetent personal.

Depåbitchen skrev:
2081808 Håller med helt o hållet. Den ideella verksamheten håller långsamt på att dö ut. Det är bättre att betala och få kompetent personal.

Jag bara undrar hur mycket? Ska dom ha en skälig lön för jobbet kan du nog räkna med att dina tävlingskostnader kommer att öka drastiskt. Jag är inte imot lön men till vilken kostnad. Det är lätt att säga ge dom lön men glöm inte att det är vi som betalar. Det är ett problem och jag har tyvärr ingen lösning :3freak

björn

Bikerbitch skrev:
2078787 Enligt Anderstorp kostar det 1000:- för motarden därför att deras bana inte är bygg ännu och därför kan de inte ta ut fullt belopp. Antagligen för att de kanske inte vet hur den kommer bli när den är klar, eller nåt..

jag ringde och kollade för ett par veckor sen med den som va supermotard ansvarig på Svemo och då va deras ursäkt att det va billigare för att locka förare till sina klasser :3freak

NyVal till RR Sektionen

Hej Alla
Jag fortsätter i den här tråden eftersom de var den som verkade relevant.

Nu till Ämnet: Läste precis i IB under svemo officiellt att Valberedningen vill ha in förslag på personer till bla. HELA RR Sektionen (3 pers)
Den enda som är till förfogande är P Sköld.

Tänk till ordentligt nu, och prata med de personer som Ni tycker kan vara lämpliga till JOBBET.

Förslag skall vara inne senast 2006-08-31 till
Roland Johansson
Fridhemsgatan23B
571 36 Nässjö
roland.johansson(at)svemo.se
0380-15371
070-7672572

//RTR

RTR skrev:
2303042 Hej Alla
Jag fortsätter i den här tråden eftersom de var den som verkade relevant.

Nu till Ämnet: Läste precis i IB under svemo officiellt att Valberedningen vill ha in förslag på personer till bla. HELA RR Sektionen (3 pers)
Den enda som är till förfogande är P Sköld.

Tänk till ordentligt nu, och prata med de personer som Ni tycker kan vara lämpliga till JOBBET.

Förslag skall vara inne senast 2006-08-31 till
Roland Johansson
Fridhemsgatan23B
571 36 Nässjö
roland.johansson(at)svemo.se
0380-15371
070-7672572

//RTR
Läser man på svemos hemsida är alla 3 till förfogande :va

Vet inte om det e pröjs för de jobbet.
Det kanske går att få till det med svemo så att det blir betalt!!! Maila å fråga om du har ett förslag till posterna.

Vore ju kul att jobba hos Svemo och få lite fart med roadracingen.
Ideellt arbete är det säkert, finns nog inte många på Svemo som jobbar med lön. Men man jobbar ju för en god sak och då får man väl ha ett jobb brevid där man drar in pengarna istället :-)

Jag skulle ju vilja se Nordgren, MachoJenny och Nr:18 i RR sektionen :tummenupp

Vissa krav ställer svemo på roadracingsektionen
är man villig till att uppfylla de kraven så kanske vi kan få en bättre sektion.
den optimala sektionen skulle bestå av en som bara inriktar sig på marknadsföring och media,en som sköter regler samt samankomster med domare och funktionärer,
och en som tar han om utbildningar för förareutbildare samt besiktningsfunktionärer,
samt att återinföra det årliga rådslaget igen i nov.månad så vi slipper sådan uppkomster typ att införa enhetsdäck för en klass tre veckor innan första SM- deltävling
Alla regler skal vara klara innan årets utgång allså den den sista dec så skall förutsättningarna vara klara för nästa års verksamhet

Teddy skrev:
2304573 Bra tänkt. Bra sammansättning av kompetensområden och geografisk placering.
Nr:18 jobbar redan för fullt med RR, det vore rätt så självklart att få in honom i SVEMO.

Bikerbitch skrev:
2303687 Vore ju kul att jobba hos Svemo och få lite fart med roadracingen.
Ideellt arbete är det säkert, finns nog inte många på Svemo som jobbar med lön. Men man jobbar ju för en god sak och då får man väl ha ett jobb brevid där man drar in pengarna istället :-)

Jag skulle ju vilja se Nordgren, MachoJenny och Nr:18 i RR sektionen :tummenupp

Ideellt är ordet, det behövs fler eldsjälar.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph