Svemo - Protokollet '06

Ska man tävla mycket är England bra. I år utfärdades 330 tävlingslicenser för roadracingtävlingar på olika nivåer. 330.
 
Rolle Rotax skrev:
2530336 Längtar redan tillbaka, får försöka vara där en två-tre veckor till nästa gång så man hinner med en 4-5 racehelger.

Och det är inga problem att åka race på sina favoritbanor, titta vilken klubb som arrar och anmäl dig.

Alldeles alldeles alldeles UNDERBART.

Mindre bra med England att ingen el finns att tillgå i depån, så antalet elverk som startar klockan sju på morgonen och går hela dagen till tio-elva på kvällen är ungefär antalet förare plus 100st minielverk vid uppsamlingsfållan.

Men ett land som inte kan VVS, varför ska man tro att de kan el?

Vilken svensk klubb blir först med att anordna förarvänliga b-tävlingar med flera heat på en dag?
Å däcken funkade bra hoppas jag? För övrigt är jag fortfarande imponerad efter besöket i "Gunnars garage"!:bow
 
Torkel skrev:
2531042 Å däcken funkade bra hoppas jag? För övrigt är jag fortfarande imponerad efter besöket i "Gunnars garage"!:bow

Däcken fungerade sådär... Framdäcket på min kändes lite konstigt i instyrning, men det kanske beror på att det krängdes på en 3,5a...
Fästet var det inga fel med och bakdäcken blev inte snyggare :gnissla Vad hade du gjort med bakdäcket egentligen?

Kan man klara sig med mindre verktyg i ett garage för att reparera hojar ? :D
 
Rolle Rotax skrev:
2532670 Däcken fungerade sådär... Framdäcket på min kändes lite konstigt i instyrning, men det kanske beror på att det krängdes på en 3,5a...
Fästet var det inga fel med och bakdäcken blev inte snyggare :gnissla Vad hade du gjort med bakdäcket egentligen?

Kan man klara sig med mindre verktyg i ett garage för att reparera hojar ? :D
Gjort och gjort, det hade väl gått några varv kan jag tänka mig... :)
Nä, jag skulle vilja säga att ert garage innehåller det minsta man behöver och inte en grej i onödan! Ett bra startgarage för alla som vill prova på det här med roadracing och på köpet kunna bygga om valfritt kärnkraftverk om så krävs...
 
Enligt en annan tråd har Lodnert muntligt bekräftat att det blir 1000 cc i STCC nästa år.
Någon som hört några andra nyheter?
 
sandstream skrev:
2542674 Enligt en annan tråd har Lodnert muntligt bekräftat att det blir 1000 cc i STCC nästa år.
Någon som hört några andra nyheter?


Stämmer jag frågde honom förra Lördagen när jag va på falken och svaret va JA mer fick jag inte reda på
 
Någon som vet varför Svemo dröjer med att göra sina beslut för nästa säsong officiella?
1000 cc för STCC och en ny Sport Production klass med 250SP, 2-cyl upptill 650 kubik är ju något man skulle vilja få info om direkt från Svemo och inte via "skvaller".
 
sandstream skrev:
2555203 Någon som vet varför Svemo dröjer med att göra sina beslut för nästa säsong officiella?
1000 cc för STCC och en ny Sport Production klass med 250SP, 2-cyl upptill 650 kubik är ju något man skulle vilja få info om direkt från Svemo och inte via "skvaller".
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jävla bråttom är det inte. Alla beslut ska förankras, gås igenom, diskuteras osv osv. Det är mindre än en månad sedan sista racet och massor med tid kvar till 2007. :jäs
 
Gustav O skrev:
2555330 SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jävla bråttom är det inte. Alla beslut ska förankras, gås igenom, diskuteras osv osv. Det är mindre än en månad sedan sista racet och massor med tid kvar till 2007. :jäs

Det är ungefär vid den här tiden som dom flesta företagen lagt sina budgetar för nästa år. Har man inte ett färdig förslag på exakt vad man ska göra nästa år så kan det bli för sent att få någon hjälp. Dom pengarna som eventuellt fanns med i ett företags sponsorbudget går åt en annan som kan visa förföretaget vad han kan göra för dom pengarna.
 
Axxexs skrev:
2555347 Det är ungefär vid den här tiden som dom flesta företagen lagt sina budgetar för nästa år. Har man inte ett färdig förslag på exakt vad man ska göra nästa år så kan det bli för sent att få någon hjälp. Dom pengarna som eventuellt fanns med i ett företags sponsorbudget går åt en annan som kan visa förföretaget vad han kan göra för dom pengarna.
Förvisso. Stämmer för en del företag men inte alla. Jag är bara trött på Sandis tjat på svemo.
 
Gustav O skrev:
2555353 Förvisso. Stämmer för en del företag men inte alla. Jag är bara trött på Sandis tjat på svemo.
Det är jäkligt konstigt att man inte kan nämna Svemo utan att det ska komma ett par ryttare på vita springare och försvara dem med näbbar och klor oavsett vad det handlar om.

Jag undrade bara varför en massa information "läcker" ut muntligt till vissa personer medan andra vackert får vänta tills det kommer något officiellt på Svemos egen sajt.
Är det tjat?
 
sandstream skrev:
2555203 Någon som vet varför Svemo dröjer med att göra sina beslut för nästa säsong officiella?
1000 cc för STCC och en ny Sport Production klass med 250SP, 2-cyl upptill 650 kubik är ju något man skulle vilja få info om direkt från Svemo och inte via "skvaller".

Blev inte allt mycket bättre så fort sköld slutade eller?
 
sandstream skrev:
2555958 Det är jäkligt konstigt att man inte kan nämna Svemo utan att det ska komma ett par ryttare på vita springare och försvara dem med näbbar och klor oavsett vad det handlar om.

Jag undrade bara varför en massa information "läcker" ut muntligt till vissa personer medan andra vackert får vänta tills det kommer något officiellt på Svemos egen sajt.
Är det tjat?
Ja, jag tycker du i den här frågan är tjatig. Att folk skriver att de hört saker om hur det blir är ju upp till var och en att tolka. Dessutom är frågande på SH nog ganska menlöst omman vill ha svar. Att gå till källan direkt borde ju ge mer information än hörsägen. Jag är inte SVEMOS riddare utan skriver vad jag tycker.
Jag tycker det är bra att man inte bara stressar ihop förslag utan att det är välgrundat och genomtänkt, se tex på hur det blev med däcken till 125JR inför årets säsong eftersom det inte blev genomtänkt.
 
Gustav O skrev:
2558724 Ja, jag tycker du i den här frågan är tjatig. Att folk skriver att de hört saker om hur det blir är ju upp till var och en att tolka. Dessutom är frågande på SH nog ganska menlöst omman vill ha svar. Att gå till källan direkt borde ju ge mer information än hörsägen. Jag är inte SVEMOS riddare utan skriver vad jag tycker.
Jag tycker det är bra att man inte bara stressar ihop förslag utan att det är välgrundat och genomtänkt, se tex på hur det blev med däcken till 125JR inför årets säsong eftersom det inte blev genomtänkt.
Självklart ska inget stressas ihop men så länge inget är officiellt tycker jag att de ska hålla sitt arbete för sig själva.
 
sandstream skrev:
2558741 Självklart ska inget stressas ihop men så länge inget är officiellt tycker jag att de ska hålla sitt arbete för sig själva.
Absolut, och därför lyssnar jag inte på hörsägen hur välinformerad den än må verka.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top