Gustav O skrev:2362646Av din atre föreslagna personer är det enligt mig enbart Nordgren som har i en styrelse att göra. Jenny är trevlig men är inte rätt kvinna för att driva SVEMO framåt, tror jag. Mumlan är jag mer osäker på.
Jag tycker dock att oFFkeFFs idé om en utökad styrelse är bra. Skulle nog vara lättare att få folk då dessutom.
Att spekulera med siffror tagna ur luften för en annan sport är väl inte så relevant?
Vilja jobba och Kan jobbet är två olika saker. Man måste kunna vissa saker, spelar ingen roll hur mycket man vill annars.
PR-människa/or behövs till rr-sektionen(promotor), organisatörsmänniska/or, en stark person som kan stå mot samt ena olika arrangörer. Det behövs dessutom "underhuggare" till dessa personer annars finns det inte en suck att hinna med.
Exempelvis skulle en turnéledare förmodligen vara rätt bra på att organisera ett rr-arrangemang.. En säljare/marknadsförare med kontakter skulle förmodligen ha koll på hur man sköter PR och lägger upp större affärer.
D.v.s rätt kompetens på rätt plats. Precis som man iaf åtminstone försöker med på ett vanligt företag

Vad gäller siffror från andra sporter, de ger väl en fingervisning. Ibland är det 2-3000 betalande på sm-race, men den dagen det är pissigt väder sviker publiken i stort sett alltid, och då står arrangörerna rätt dåligt till.
GSXR1100R skrev:2362691Den bistra sanningen är att Svensk RR inte är någon stor publiksport, vi hade 800 betalande på SM Knutstorp 2005, året innan hade vi 400 st...
Trots allt en ökning på 100% bara på ett år

Last edited: