Sveda och värk ersättning...2

Freddola skrev:
2603998 Jag har If och jag tycker allt har funkat riktigt smidigt.

Hojjen lagade dom på ca 4 veckor, Fick 4k en dag utan jag igentligen vet varför.
Idag damp 8k ner för kläder och hjälm,
Fick 80% av nypriset på kläder som var 2 år gamla utan kvitto.
Samt 70% av nått annat, kolla inte så noga (tror det var hjälm).

Tog ca 2 veckor sen vi skrev vad vi hade för kläder så det gick med snabbt.
Enda vi behövde skicka in var spännet på hjälmen.

Stor skillnad på ersättning för materiella grejer och de fysiska. Man ska läka först & det ska utredas en massa. Helst vill de numera att det ska gå två år innan alla skador fastställs, då det brukar vara runt den tiden man läkt klart så bra man kan.

Ullis skrev:
2604442 Stor skillnad på ersättning för materiella grejer och de fysiska. Man ska läka först & det ska utredas en massa. Helst vill de numera att det ska gå två år innan alla skador fastställs, då det brukar vara runt den tiden man läkt klart så bra man kan.

Jo det förstår jag att dom vill det ska gå 2 år så man hinner läka ihop innan dom "kollar" en.
Men jag tycker ändå ersättning för Kläder, hjälm etc.
Samt lagning av hojjen.
Pengar för medicin/sjukhusbesök samt 4k som jag inte vet varför har gått Mkt smidigt och bra!

Fick bättre ersättning för kläder än vad jag någonsin hade kunnat ana.

Freddola skrev:
2605956 Jo det förstår jag att dom vill det ska gå 2 år så man hinner läka ihop innan dom "kollar" en.
Men jag tycker ändå ersättning för Kläder, hjälm etc.
Samt lagning av hojjen.
Pengar för medicin/sjukhusbesök samt 4k som jag inte vet varför har gått Mkt smidigt och bra!

Fick bättre ersättning för kläder än vad jag någonsin hade kunnat ana.

*S* ja, jag förstår & håller med. Men, de var ändå sveda & värk det handlade om.....å det vet de drabbade hur de brukar vara med det.

Freddola skrev:
2605956 Fick bättre ersättning för kläder än vad jag någonsin hade kunnat ana.
Försäkringsbolagen är inte dummare än att de vill uppmuntra att man har ordentliga mc-kläder. Det blir i längden billigare att pröjsa ordentligt för förstörda mc-kläder än att pröjsa för värre personskador....

Marie L skrev:
2605969 Försäkringsbolagen är inte dummare än att de vill uppmuntra att man har ordentliga mc-kläder. Det blir i längden billigare att pröjsa ordentligt för förstörda mc-kläder än att pröjsa för värre personskador....

stämmer bra...

fick min ersättning på 2 veckor...17 645kr....:tummenupp

sen fick jag behålla stövlar (hela)... rygg-skydd (helt).. handskar(hela)

bara tvätta av allt blod och använda skiten igen..så fort man kommit upp ur rullstolen...:yoparty

men hojen tog tid innan de löste in...4 mån....

hade ju gått fortare om jag anmält den stulen...:va

tyvärr så tvistar jag med T-H nu om min sambos ersättning då hon blev lovad ersättning då hon varit hemma och vårdat mig..

BadToy skrev:
2604455 Jag kan varmt rekomendera www.legare.se snacka med Anders Rosenhall

//Simon

har fått Anders rosenhall som skulle kriga mot T-H...

han ska även försvara mig i rättegången då jag blivit anklagad för vårdslöshet i trafik...

han verkar vara en riktig toppen advokat...

lyssnar verkligen på vad man säger...

wdac skrev:
2583675
ett ex mina päron har försäkrat mig å min syrra lite så där extra för att vi har vart lite vilda. syrran går nu å får en kronisk sjukdom å skall ha rätt till 2miljoner pga invaliditets grejja... då säger FB nä vi vill vänta 3år å se om de kanske blir bättre!.. HALLÅ den är KRONISKT SJUKDOM HON HAR FÅTT!!

Bara för att den e kronisk betyder det inte att det inte går att förbättras i sitt sjukdomstillstånd, skulle en diabetiker kunna hämta ut pengar lär det inte baseras på hur de mådde med den obehandlad och kom in till sjukhuset med en blodsocker på 87 mmol/l direkt.

Men nu är det svårt, och kanske ovesäntligt, då jag inte vet vilken sjukdom det handlar om.

Jag önskar er all lycka till iaf och hoppas att din försäkring inte ska behöva lösa ut!

ombud?

Någon som har tips på några bra ombud i sydvästra skåne är hjärtligt välkomna att skicka ett PM, kraschade för 2 mån sen o har ingen aning om var jag ska börja nysta upp skiten...:va

sx-pojken skrev:
2608458 har fått Anders rosenhall som skulle kriga mot T-H...

han ska även försvara mig i rättegången då jag blivit anklagad för vårdslöshet i trafik...

han verkar vara en riktig toppen advokat...

lyssnar verkligen på vad man säger...

Hur faan kommer det dig att du har blivit åtalad för vårdslöshet i trafik ??
Var det inte så att ngn snubbe bröt mot väjningsplikt ??
El busade du innan smällen ??

// Tobbe

Last edited:
Bushojjen skrev:
2633272 Hur faan kommer det dig att du har blivit åtalad för vårdslöshet i trafik ??
Var det inte så att ngn snubbe bröt mot väjningsplikt ??
El busade du innan smällen ??

// Tobbe

enligt vittnen så hade jag dragit på slangen 5 min innan smällen....

sen har polisen "bättrat" på historien då jag busat lite i somras....

först så ville han att jag skulle erkänna att det var mig de sett innan olyckan... kan de inte bevisa då jag var borta i 4-5 min...

sen har helt plötsligt 1 vittne ändrat story från att jag innan smällen kom på rullande på 2 hjul i ca: 80 km/h...till att jag kom på slangen tills 30 m innan kollisionen i över 100km/h...minst....

enligt polisens fantastiska uträkning som baserar sig helt på bilistens uppgift så har jag 96km/ i snitt!! utan bromsträcka mm.... 140-200 trodde polisen....

alltså e jag ju superman...
bromsade 23 m och fick ner hastigheten ca: 20-25km/h -...

kan ju inte säga att jag i nu-läget e så jävla impad att haffan för tillfället...

sx-pojken skrev:
2633583 enligt vittnen så hade jag dragit på slangen 5 min innan smällen....

först så ville han att jag skulle erkänna att det var mig de sett innan olyckan... kan de inte bevisa då jag var borta i 4-5 min...

sen har helt plötsligt 1 vittne ändrat story från att jag innan smällen kom på rullande på 2 hjul i ca: 80 km/h...till att jag kom på slangen tills 30 m innan kollisionen i över 100km/h...minst....

enligt polisens fantastiska uträkning som baserar sig helt på bilistens uppgift så har jag 96km/ i snitt!! utan bromsträcka mm.... 140-200 trodde polisen....

kan ju inte säga att jag i nu-läget e så jävla impad att haffan för tillfället...

ska tillägga att bilisten "smet" 80 m innan han stannade med mig hängande in i bilen... vilket e helt lagligt ...precis som att ljuga i rapporter...:mad: :mad:

kommer nog att slänga in en anmälan om tjänstefel på idioten (läs äckliga snutjävel..)

Last edited:
sx-pojken skrev:
2633583 enligt vittnen så hade jag dragit på slangen 5 min innan smällen....

ska tillägga att bilisten "smet" 80 m innan han stannade med mig hängande in i bilen... vilket e helt lagligt ...precis som att ljuga i rapporter...:mad: :mad:

kommer nog att slänga in en anmälan om tjänstefel på idioten (läs äckliga snutjävel..)

Okay men det kom inte fram förrens nu ??

Du fick ingen sänkning på försäkringen, för dom löste väl ut din hoj vad jag förstår av tidigare inlägg och är man då vållande brukar bolagen sänka utbetalningen på grund av det...

Låter skitskumt helt klart..

Stå på dig...

// Tobbe

Den här tråden borde vara en sticky, och något att läsa för alla som inte begriper hur det kan kosta så mycket att försäkra en gammal hoj!

(Givetvis inget påhopp på någon.)

sx-pojken skrev:
2583654 kraschade med hojen (r1:an) rakt in i en bil som sket i väjningsplikten.. den 5/6....
nu har det ju gått 5 mån sen smällen...läkaren sa att jag skulle vara sjukskriven 12-14 mån efter smällen pga alla kross-skador....
nu till frågan....om jag e sjukskriven 12 mån får jag inte sveda och värk ersättningen förrän efter sjukskrivningen.....????
vad kan det tänkas bli då jag dels e sjukskriven 12 mån..
Skador:

krossade höger knä.. ärr 25 cm X 1 cm....

krossade höger handled..ca 10% invalid... ärr 2X 12 cm...

bröt höger ben pga att knä skålen trycktes ned och slog av smalbenet... små ärr..

bröt vänster fot...ärr ca:8 cm...

skar upp underarmen...ärr 3x 8 cm...

ärr ovanför vänster ögonbryn...5 cm..riktigt fult...

små ärr i pannan + spräckte höger ögonbryn...

ärr i huvet...ca 15-20 cm totalt....

på detta hade låg jag desutom i koma i 2 dagar.....

22 dagar på sjukhus...

10 veckor i rullstol..

taskig känsel i fingrar tummen mm i höger hand...

taskig känsel i höger knä mm..

benet e antagligen nån cm kortare än det andra...

vägde ca: 90 kg muskler när jag smällde...67 kg när jag kom ut...186 cm lång...

ny hoj redan iförskaffad...R1:a...street fighter..:yoparty

LÅter som om du kommer få en del cash.... Men se till att fixa en riktigt duktig advokat. Då kommer du troligt viss få utt det dubbla om inte mer. Har 2st polare som fått ut rätt finna belopp. Den ena frontade med en lastbil, bröt lårbenet, sen pajade läkarna hans andra vad genom att lägga det i höglägge när hans njurar va ur funktion, så de fick oppererra bort en bit av vad muskeln. Han har fått en massa förskotts belopp av försäkringsbolaget (han har advokat) ca 150-200 000:- sen så fick han ett engångsbelopp på 150 papp Nu är detta bara för det ena benet det andra väntar han på.

den andra killen hoppade utför en klippa med telisar (skidor) Bröt med lårbenet, tror han fick 140 000:- för sitt ärr..

Som sagt du lär ju få en del, och ännu mer eftersom det inte va ditt fel också... Men skaffa en duktig advokat som har försäkrings ärenden som huvud bry... Då kommer han hitta all försäkringsbolagen krypphål och täppa till dem till din fördel.

///Micke

Bushojjen skrev:
2634062 Okay men det kom inte fram förrens nu ??

Du fick ingen sänkning på försäkringen, för dom löste väl ut din hoj vad jag förstår av tidigare inlägg och är man då vållande brukar bolagen sänka utbetalningen på grund av det...

Låter skitskumt helt klart..

Stå på dig...

// Tobbe

fick bara 2/3 delar av hojens värde då jag enligt polisen hållit avsevärt högre fart än lagligt...

37k av 55k...

min advokat ska fixa det om det går sa han...

räddningstjänsten beräknade min fart till 40 km/h vid kollisionen ...bromsad 23 m så jag hade väl ca65-70 innan...

enligt polis-trafik-utredaren (som inte gillar mig efter sommaren..:yoparty ) såahar jag hållit 140 -200 km/h innan bromsningen...

citat ur tingsrättens kallelse: Hedlund kommer åkande på motorcykeln..... i hög fart....på bak-hjulet...under omkörning....i en stark och skymd kurva...

så han påstår ju att jag hållit typ150 + på slangen genom en skapligt skarp kurva..under omkörning... och på vänster sida har de skärmat av vägrenen till cykel-bana med kantsten...

jag måste ju vara för jävla grym på att slanga...

sen som håller 150 blås rakt in i sidan på en bil och överlever utan större skador...

sx-pojken skrev:
2638520 fick bara 2/3 delar av hojens värde då jag enligt polisen hållit avsevärt högre fart än lagligt...

37k av 55k...

min advokat ska fixa det om det går sa han...

räddningstjänsten beräknade min fart till 40 km/h vid kollisionen ...bromsad 23 m så jag hade väl ca65-70 innan...

enligt polis-trafik-utredaren (som inte gillar mig efter sommaren..:yoparty ) såahar jag hållit 140 -200 km/h innan bromsningen...

citat ur tingsrättens kallelse: Hedlund kommer åkande på motorcykeln..... i hög fart....på bak-hjulet...under omkörning....i en stark och skymd kurva...

så han påstår ju att jag hållit typ150 + på slangen genom en skapligt skarp kurva..under omkörning... och på vänster sida har de skärmat av vägrenen till cykel-bana med kantsten...

jag måste ju vara för jävla grym på att slanga...

sen som håller 150 blås rakt in i sidan på en bil och överlever utan större skador...

Klockren slangkung...:yoparty :D

Skumt helt klart..

Åja hoppas paragrafryttaren fixar det åt dig...

Jag sitter nästan i samma sits..

Dock så small jag mot en taxi som körde mot rött, jag kom och skulle svänga höger i korsningen...
Men jag busade dock inget men har inte hört ett ljud från fb på 2 månader nu..

Åja sommaren e ju slut men man vill ju själv gå vidare...

Plus att det är topp att köpa hoj nu...

// Tobbe

Bushojjen skrev:
2638584 Klockren slangkung...:yoparty :D

Skumt helt klart..

Åja hoppas paragrafryttaren fixar det åt dig...

Jag sitter nästan i samma sits..

Dock så small jag mot en taxi som körde mot rött, jag kom och skulle svänga höger i korsningen...
Men jag busade dock inget men har inte hört ett ljud från fb på 2 månader nu..

Åja sommaren e ju slut men man vill ju själv gå vidare...

Plus att det är topp att köpa hoj nu...

// Tobbe

hade du bara halv-försäkring???

om det blir nå trubbel så kontakta: www.legare.se

Anders Rosenhall...klock-ren advokat!!!

han huserar ju in både v-ås och sthlm..

i mitt fall så har ju polisen haft lite trubbel attt få stopp på min fram-fart i somras i sala:yoparty :yoparty

från början så tyckte ju han att jag skulle erkänna vårdslöshet i trafik pga nån sett mig slanga typ 5 min innan olyckan och sedan försvann jag......

sedan har han ju förstått att han inte kan bevisa att det var just jag!!! så då har han vridit det till att jag slangade i 150-200 blås de sista 150 m innnan smällen...

och om man för se bilden på kurvan så förstår man att det inte e möjligt....speciellt under omkörning...:huvet

din smäll skedde i Bromma va??

får man gissa att det var korsningen till flygplatsen??

mvh tobbe..

Mr_Mike skrev:
2634104
den andra killen hoppade utför en klippa med telisar (skidor) Bröt med lårbenet, tror han fick 140 000:- för sitt ärr..

///Micke

Du driver med mig!!!
Jag har med brutit lårbenet och har ett ärr från knät till höften (riktigt fult oxå).
Över 50 sånna häftklammrar.
IM RICH :D

Freddola skrev:
2639560 Du driver med mig!!!
Jag har med brutit lårbenet och har ett ärr från knät till höften (riktigt fult oxå).
Över 50 sånna häftklammrar.
IM RICH :D

Nopp driver inte med dig... Total True.... Har med en massa ärr och en rygg som är paj och bägge knänan är lite halv kassa även min käke är sne efter jag bröt den, kanske dags att klaga snart :)

Mr_Mike skrev:
2639565 Nopp driver inte med dig... Total True.... Har med en massa ärr och en rygg som är paj och bägge knänan är lite halv kassa även min käke är sne efter jag bröt den, kanske dags att klaga snart :)
Du vet inte vilken advokat han hade?
Känns som det är han man ska anlita när det kommer till kritan sen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman