Sveda och värk ersättning...2

sx-pojken skrev:
2639557 hade du bara halv-försäkring???

om det blir nå trubbel så kontakta: www.legare.se

Anders Rosenhall...klock-ren advokat!!!

han huserar ju in både v-ås och sthlm..

i mitt fall så har ju polisen haft lite trubbel attt få stopp på min fram-fart i somras i sala:yoparty :yoparty

från början så tyckte ju han att jag skulle erkänna vårdslöshet i trafik pga nån sett mig slanga typ 5 min innan olyckan och sedan försvann jag......

sedan har han ju förstått att han inte kan bevisa att det var just jag!!! så då har han vridit det till att jag slangade i 150-200 blås de sista 150 m innnan smällen...

och om man för se bilden på kurvan så förstår man att det inte e möjligt....speciellt under omkörning...:huvet

din smäll skedde i Bromma va??

får man gissa att det var korsningen till flygplatsen??

mvh tobbe..

Hmm hur kunde du gissa att det var flygplatskorsningen ??:va :D

Men det enda som hänt är väl att jag har fått klart att jag får stålar för skyddsutrustningen...

Men i och med att jag hade bara halvförsäkring så är det taxibolaget som ska stå för min självrisk och deras trafikförsäkring min hoj...

Mne jag skulle tro att det sitter nog fortfarande fast hos taxibolaget då min självrisk är på 25 000:-..
Hondas märkesförsäkring !:tungan

// Tobbe

Bushojjen skrev:
2639576 Hmm hur kunde du gissa att det var flygplatskorsningen ??:va :D

Men det enda som hänt är väl att jag har fått klart att jag får stålar för skyddsutrustningen...

Men i och med att jag hade bara halvförsäkring så är det taxibolaget som ska stå för min självrisk och deras trafikförsäkring min hoj...

Mne jag skulle tro att det sitter nog fortfarande fast hos taxibolaget då min självrisk är på 25 000:-..

// Tobbe

har jobbat där och den korsningen e klurig.... det slår om till rött fort och fast man har grönt så brukar det vara bilar i ens väg...

vad hade du för hoj???

det ingår nästan alltid jurist-hjälp i din trafik-försäkring.....
tycker du ska prata med Anders Rosenhall....han ser möjligheterna.....

kan säga att med lite på-tryckning så kommer du mycket längre och det ska inte kosta dig en spänn....

och han håller ju som sagt till i v-ås på fredagar....

person-skador annars då???

mvh tobbe...

skicka gärna ett PM om du undrar nåt....

sx-pojken skrev:
2639599 har jobbat där och den korsningen e klurig.... det slår om till rött fort och fast man har grönt så brukar det vara bilar i ens väg...

vad hade du för hoj???

det ingår nästan alltid jurist-hjälp i din trafik-försäkring.....
tycker du ska prata med Anders Rosenhall....han ser möjligheterna.....

kan säga att med lite på-tryckning så kommer du mycket längre och det ska inte kosta dig en spänn....

och han håller ju som sagt till i v-ås på fredagar....

person-skador annars då???

mvh tobbe...

skicka gärna ett PM om du undrar nåt....

Inga direkta personskador... fick åka in på KS akuten en liten stund och sen hemskickad med två alvedon !:va

Jag hade förmodligen flygit över bilen och landat på min vänstra sida men jag lider inget av det idag.

Det jobbiga är att inte veta var det nu tagit stopp, vet inte heller hur lång tid sånt här kan ta att utreda heller.

Och även om just den korsningen slår om väldigt fort så ska ingen bil stå kvar i korsningen vilket gör att taxin i detta fallet är vållande...

Annars skulle det stått dels i polisrapporten och jag hade hört ngt om det för länge sen om jag hade varit vållande.

Men många chansar i den korsningen tyvärr och kommer man som jag gjorde, rullandes och ser 10 meter före att det slår om till grönt då kan det nästan bara sluta i en smäll...

Men jag ska ringa dom på måndag och kolla hur läget ligger och se om det finns användning av Anders.

Men som jag sa, tror att taxibolaget inte vill pröjsa mina 25 i självrisk men dom e så illa tvungna..
Sen om pengarna kommer från deras morsa el farsa el banken skiter jag i.. bara dom kommer så dom kan lösa ut min hoj...

Ha de...

// Tobbe

Bushojjen skrev:
2639612 Inga direkta personskador... fick åka in på KS akuten en liten stund och sen hemskickad med två alvedon !:va

Jag hade förmodligen flygit över bilen och landat på min vänstra sida men jag lider inget av det idag.

Det jobbiga är att inte veta var det nu tagit stopp, vet inte heller hur lång tid sånt här kan ta att utreda heller.

Och även om just den korsningen slår om väldigt fort så ska ingen bil stå kvar i korsningen vilket gör att taxin i detta fallet är vållande...

Annars skulle det stått dels i polisrapporten och jag hade hört ngt om det för länge sen om jag hade varit vållande.

Men många chansar i den korsningen tyvärr och kommer man som jag gjorde, rullandes och ser 10 meter före att det slår om till grönt då kan det nästan bara sluta i en smäll...

Men jag ska ringa dom på måndag och kolla hur läget ligger och se om det finns användning av Anders.

Men som jag sa, tror att taxibolaget inte vill pröjsa mina 25 i självrisk men dom e så illa tvungna..
Sen om pengarna kommer från deras morsa el farsa el banken skiter jag i.. bara dom kommer så dom kan lösa ut min hoj...

Ha de...

// Tobbe

tycker INTE du ska ringa dem.....be Anders Rosenhall ringa dem...
det blir ju inte på din själv-risk som faller ut utan taxi-bilens....

dock så får du nog pengar iallafall om du har rapporter på att bilisten gjort fel...

pm:a mig stället så slipper vi spamma sönder tråden så kan jag ge dig lite tips!!:yoparty

Bushojjen skrev:
2639576

// Tobbe

Varför skulle dom behöva betala din självrisk? Man kan väl anta att dom är försäkrade själva?

bilolycka augusti förra året.
sabbade tre ryggkotor, vilket resulterade i steloperation av en tredjedel av ryggen. bröt också av högra ringfingret (har cirka 10 graders rörlighet). sedan hade jag också två frakturer, högt tryck och blödning i skallen. lungan o mjälten hade också fått sig en liten omgång, samt att jag fick lite små ärr här och där.
har fått ut ersättning för kläder, pajjad mobiltelefon, sveda och värk samt förlorad arbetsinkomst. sammanlagt under 10000kr. levde fattigt hos mina föräldrar ett bra tag.
skaffade ombud hos legare på en gång. men processen för att få ut några pengar för personskador verkar vara lång... räkna med många år.

selin skrev:
2640626 Varför skulle dom behöva betala din självrisk? Man kan väl anta att dom är försäkrade själva?

Joo jag e förvisso ingen expert på försäkringar men om jag skulle vara vållande till en olycka så har jag alltid trott att även om min försäkring täcker motpartens skador så får jag som person stå för hans självrisk men det kanske jag har uppfattat fel ??

Är det så att i mitt fall så är det taxibolagets försäkring som även täcker min självrisk när han är vållande ?
För jag har hört ( man hör alldeles för mycket ) att taxibolaget för betala min självrisk ur egen ficka....

// Tobbe

Bushojjen skrev:
2640734 Joo jag e förvisso ingen expert på försäkringar men om jag skulle vara vållande till en olycka så har jag alltid trott att även om min försäkring täcker motpartens skador så får jag som person stå för hans självrisk men det kanske jag har uppfattat fel ??

Är det så att i mitt fall så är det taxibolagets försäkring som även täcker min självrisk när han är vållande ?
För jag har hört ( man hör alldeles för mycket ) att taxibolaget för betala min självrisk ur egen ficka....

// Tobbe

det går ju på den vållandes trafik-försäkring... alltså e det hans självrisk det rör....
din själv-risk spelar ingen roll....den gäller bara om du e vållande....

inte för att vara taskig..men du verkar inte så insatt i försäkrings-grejer....

har du nå frågor så e det bara att skicka ett PM...

mvh tobbe...

sx-pojken skrev:
2641062 det går ju på den vållandes trafik-försäkring... alltså e det hans självrisk det rör....
din själv-risk spelar ingen roll....den gäller bara om du e vållande....

inte för att vara taskig..men du verkar inte så insatt i försäkrings-grejer....

har du nå frågor så e det bara att skicka ett PM...

mvh tobbe...

Du när det kommer till försäkringar så har jag noll koll... jag bara skaffar och pröjsar och hoppas att det bara rullar utan probs...

Så all hjälp är toppen !:tummenupp

Bushojjen skrev:
2641079 Du när det kommer till försäkringar så har jag noll koll... jag bara skaffar och pröjsar och hoppas att det bara rullar utan probs...

Så all hjälp är toppen !:tummenupp

så kan man ju ochså göra....

men om de dömde ut din hoj så ska du normalt sett få pengarna på 2 veckor...

men ett försäkringsbolag fungerar likadant som en bank...de sitter på pengarna och suger på räntan....

-01:an hoj borde du ju få ut en 70 k för....

sx-pojken skrev:
2641236 så kan man ju ochså göra....

men om de dömde ut din hoj så ska du normalt sett få pengarna på 2 veckor...

men ett försäkringsbolag fungerar likadant som en bank...de sitter på pengarna och suger på räntan....

-01:an hoj borde du ju få ut en 70 k för....

Låter ruskigt snabbt att få ut stålar bara efter 2 veckor...

Jag är snart inne på 2 månader.
Men får väl hoppas det löser sig snart i alla fall.

Bushojjen skrev:
2641329 Låter ruskigt snabbt att få ut stålar bara efter 2 veckor...

Jag är snart inne på 2 månader.
Men får väl hoppas det löser sig snart i alla fall.

enligt mitt bolag (T-H) så står det att man ska få ut ersättningen efter 2 veckor...

nu tog det ju dem 4 mån att pynta det...nu blev det ju den vållandes bolag som löste in hojen..länsförsäkringar

vilket bolag hade taxi-föraren??

du ska få hem papper av bolaget där de har värderat hojen och du låter dem ta över ägande-rätten på hojen mot den bedömda ersättningen...

du sa ju i ett pm att hojen var i mint condition så du kan ju tyvärr loosa lite då du antagligen köpt den dyrt...
skulle tro att det bästa e att kvadda en mindre bra hoj...

min r1:a var ju inte allt för fin och den gav jag 47 k för och fick 55k.....

sx-pojken skrev:
2641353 enligt mitt bolag (T-H) så står det att man ska få ut ersättningen efter 2 veckor...

nu tog det ju dem 4 mån att pynta det...nu blev det ju den vållandes bolag som löste in hojen..länsförsäkringar

vilket bolag hade taxi-föraren??

du ska få hem papper av bolaget där de har värderat hojen och du låter dem ta över ägande-rätten på hojen mot den bedömda ersättningen...

du sa ju i ett pm att hojen var i mint condition så du kan ju tyvärr loosa lite då du antagligen köpt den dyrt...
skulle tro att det bästa e att kvadda en mindre bra hoj...

min r1:a var ju inte allt för fin och den gav jag 47 k för och fick 55k.....

Njae köpte inte höjen direkt dyrt, gjorde nog en kanonaffär då jag betalade 58k för den med akra titan helsystem.

Men bara bara jag får vad jag betalade för den skulle jag vara nöjd, skulle man sälja den te x under våren så skulle nog den legat på runt 65-75k.

Mne jag har inte sett till ngr papper från FB överhuvudtaget, bara begäran om ersättningsunderlag för min utrustning.

Vad motparten har för bolag vet jag inte, finns det ngt sätt att plocka fram sånna uppgifter ?
Jag skulle tro att många taxiåkerier som kör volvo anlitar volvia som ägs av IF som är mitt bolag.
Men om just denna taxi hade volvia vet inte jag.

Dock så har jag skickat iväg ett mail till Anders och ska se vad han tycker om det hela.

Bushojjen skrev:
2641414 Njae köpte inte höjen direkt dyrt, gjorde nog en kanonaffär då jag betalade 58k för den med akra titan helsystem.

Men bara bara jag får vad jag betalade för den skulle jag vara nöjd, skulle man sälja den te x under våren så skulle nog den legat på runt 65-75k.

Mne jag har inte sett till ngr papper från FB överhuvudtaget, bara begäran om ersättningsunderlag för min utrustning.

Vad motparten har för bolag vet jag inte, finns det ngt sätt att plocka fram sånna uppgifter ?
Jag skulle tro att många taxiåkerier som kör volvo anlitar volvia som ägs av IF som är mitt bolag.
Men om just denna taxi hade volvia vet inte jag.

Dock så har jag skickat iväg ett mail till Anders och ska se vad han tycker om det hela.

jurist-hjälp bekostas av din försäkring....

bolagen brukar bjuda bra för grejerna så de slipper en massa tjafs och extra-jobb...

jag skulle nog tro att du får pengarna snabbare om Anders ringer upp dem....
sen kan du ju tillägga vad det satt för extra-prylar på hojen...kan ju ge nån tusing till......

Ni bör ju komma ihåg att Legare jobbar med personskador, inte med att sitta och deala fram ett bra begagnatvärde på ett avgassystem. Det får ni nog sköta själva.

Trillade av en häst innan jag kom på bättre tankar och bytade både tjej och hästen. Iaf så bröt jag vänster handled och hade en Hoffman på i sex veckor... sveda och värk räknas bara den akuta sjukdomstiden, i mitt fall tre veckor???? fick 3000:- Efter ett år så beräknas bestående men och ev invaliditet, jag har förlorad känsel i tumme o pekfinger på vänster hand, minskad rörlighet i handled och fem ärr efter skruvarna, summa knappt 20´.
Jämför man med dina skador så lär du bli rik......
Ps. Hade två olycksfalls försäkringar och bägge gav vinst så det blev nästan 40´.

diver6 skrev:
2645728 i mitt fall tre veckor???? fick 3000:-

Ett jäkla bra bolag du har isf. Själv fick jag 500:-/vecka. Dock räknades min tid till 5 veckor.

Varit på magntröntgen då jag ff har probelm 1½ år efter olyckan. Bara att vänta & se vad det ger för utslag & om för.bolaget är beredd att ersätta mer än 2500:- för all skit. Det känns då verkligen som en skitsumma. Är dessutom högern (högerhänt), så extra jävligt har det klart varit.

Ullis skrev:
2645810 Ett jäkla bra bolag du har isf. Själv fick jag 500:-/vecka. Dock räknades min tid till 5 veckor.

Varit på magntröntgen då jag ff har probelm 1½ år efter olyckan. Bara att vänta & se vad det ger för utslag & om för.bolaget är beredd att ersätta mer än 2500:- för all skit. Det känns då verkligen som en skitsumma. Är dessutom högern (högerhänt), så extra jävligt har det klart varit.

hur länge var du sjukskriven då??

Ullis skrev:
2646989 Akuttiden räknades till 5 veckor då det var gipstiden. Men var sjukskriven sammanlagt 4 mån då armen inte fungerade som den skulle.

gick gipsad i 3 mån.....

sen hoppade jag på kryckor till och från...

haltar fortfarande....

kommer ju klasas som invalid på både nacken , knät , handleden......

kommer nog få byta jobb sen....

sjuk-skrivningen på 12 mån lär inte räcka heller... snarare dubbla...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman