Ofta är en begagnad hoj från Tyskland bättre än en motsvarande Svensk.
Det är ganska hård koll på alla fordon osv...
Deras TÜV är rena gestapon jämfört med Svensk bilprovning. Eftersom de är vana vid att det ska vara mer eller mindre perfekt om de vill köra med sina fordon ses de över därefter. Sällan snikreparerade och knappt servade hojar därifrån, som det kryllar av här hemma. Visst, det finns lik där nere med, men de är isf ärliga om det. Alla hundratal mc:n som jag sett importeras därifrån har alltid varit precis det som sagts, förutom kanske nån skada som uppkommit under transport.
Ofta har en "Tyskhoj" inte haft fler än 2 ägare, har den det så märks det på priset, samt att allt är dokumenterat i ägarbeviset.
En del menar att en "Tyskhoj" skulle vara värd mindre p.g.a det ena o det andra blahablaha. Vad det ofta rotar i är att alla är så himla rädda för att han som säljer den här hemma sen skulle tjäna en peng, för han har ju fått den nästan gratis där nere, det vet ju alla... Samma sorts folk som anser att en handlare ska sälja sina för det han bytt in dem för, helst ännu mindre...
Vissa mc handlare menar att de är värda mindre för ännu mer skitanledningar som de själva hittat på, och basunerar ut överallt, men det är egentligen enbart för att de ska kunna berättiga sitt mycket högre pris på en likadan "Svensksålda". Nu är det begagnade vi pratar om...
Men visst, vill man betala 19000 för en sunkig -83 års XJ 900 med dassiga krauserväskor, rostig tank och 15 ägare utan någon som helst dokumentation (Men vadå, den är ju så gammal, finns ingen bok) så ska man fortsätta handla enbart inom Sverige