SV-Tråden!

KåGe skrev:
Hör gärna av dig när du har meckat på burken. Är nyfiken hur det blir om det går att återställa till ori. utan allt för mkt svetsande o ståhej...
//K

Har inte monterat det än men ska du återställa den till orginal helt så måste du ju svetsa,jag kommer bara montera med ett klammer när det blir dax för besiktning,e ju några år tills dess.
 
:D :D :D :D :D :D :D
Så ser jag ut för tillfället efter har hämtat hojen från vinterföringen för en kvart sedan. Hade helt glömt bort hur maffigt ljud den lilla rackarn hade.
Ska se om jag skruvar fast belly panen ikväll...tar lite foton i såfall.
Vet inte hur man ska orka sitta på jobbet då man vet vad som väntar utanför.....men det blir nog bara en kort dag och sen... :banana
Ville bara dela med mig av glädjen :tummenupp
 
simppsi>Kul att nån skriver här igen har ju varit lite dött på sistone.

nån som har ställt ner tomgången på sin Sv? Tycker den e lite hög.
tuffar ju mycke härligare vid 1000rpm. tappar den mycke i gasrespons? :va
blir att testa i helgen om vädret tillåter!
 
Min ligger på 1100-1200.
Tycker den blir lite dum när den är lite kall, dör lättare vid rödljus osv när den är nerställd såpass.
1400 är bättre, då dör den inte så lätt.

//A.
 
Jag läste i min instruktionsbok att tomgången ska ligga mellan 1200-1400rpm på min 99:a. Det är väl inte bra om tomgången är aldeles för låg.
 
clark73 skrev:
simppsi>Kul att nån skriver här igen har ju varit lite dött på sistone.

nån som har ställt ner tomgången på sin Sv? Tycker den e lite hög.
tuffar ju mycke härligare vid 1000rpm. tappar den mycke i gasrespons? :va
blir att testa i helgen om vädret tillåter!

Blir ju snart mer att skriva om då man kommer igång och börjar köra på riktigt.
Prövade ställa ner tomgången ifjol men det stämmer som UnderDOG skrev att den dör lätt vid rödljus. Jag har iaf en ovana att sitta och varva lite vid rödljusen...då kunde den också dö. Tomgången ligger väl på ca 1200 för tillfället.
Clark73: Har du fått på nya dämparen ännu?
 
Då menar jag alltså att den dör när man släpper gasen, inte kärringstopp alltså, neeejdå!

//A.
 
Vart på förgasaren ska man skruva för att få lite mer
varv vid tomgång då? :va

Jag har fixat ny miniskylt! Snyggt jävlar enligt mig själv...bilder kommer när det har slutat SNÖA h@lvetes jaflar, Jag vill ha sol! :huvet :4skrika !
 
Ljungqvist skrev:
Vart på förgasaren ska man skruva för att få lite mer
varv vid tomgång då? :va

Jag har fixat ny miniskylt! Snyggt jävlar enligt mig själv...bilder kommer när det har slutat SNÖA h@lvetes jaflar, Jag vill ha sol! :huvet :4skrika !

Det sitter en skruv på vänster sida strax under tanken. Vrid på den tills du har en tomgång mellan 1200 - 1400 rpm.
 
Fudpucker skrev:
Det sitter en skruv på vänster sida strax under tanken. Vrid på den tills du har en tomgång mellan 1200 - 1400 rpm.

Törs/behöver man tillägga att du ska göra detta då hojen är varm, efter en liten körning på en kvart eller så?

Hej hopp, bamsesnopp!

Förresten, snöar det i Skövde? :D
Där har man pluggat i tre år..

//A.
 
Här är pinfärska bilder på min Poly26 belly pan...fastsatt och klar.
Passformen var så perfekt så att jag funderar på om jag borde använda nån typ av fibermatta där rören ligger som närmast glasfibret. Har ni nån erfarenhet av detta....missfärgningar i lacken eller liknande pga värmen.
Jag e iaf asnöjd med resultatet :tummenupp
 

Bifogat

  • Belly 1.jpg
    Belly 1.jpg
    113.5 KB · Visningar: 223
  • belly 2.jpg
    belly 2.jpg
    121 KB · Visningar: 618
  • belly 3.jpg
    belly 3.jpg
    111 KB · Visningar: 206
Simppi skrev:
Här är pinfärska bilder på min Poly26 belly pan...fastsatt och klar.
Passformen var så perfekt så att jag funderar på om jag borde använda nån typ av fibermatta där rören ligger som närmast glasfibret. Har ni nån erfarenhet av detta....missfärgningar i lacken eller liknande pga värmen.
Jag e iaf asnöjd med resultatet :tummenupp

Mycket snyggt! :tummenupp
Jag skulle vilja ha en sv650 eller en sv1000 just för att jag gillar designen!
En ny då!
 
Fudpucker skrev:
Mycket snyggt! :tummenupp
Jag skulle vilja ha en sv650 eller en sv1000 just för att jag gillar designen!
En ny då!

Jag gillar också 2003- modellen bättre pga av den "vassare" designen. Det är ju trevligt då den finns både "vass" och "rund" så får man välja själv :tummenupp

Kom just hem efter en sväng och den blir ganska varm (belly pannen) just där rörer ligger...får nog köpa nån sort "isoleringsfilt" att sätta emellan tror jag :va .
 
Ska köpa en bellypan jag oxå så småningom. En sån som Lokke har.
Den är ju inte lika lång så jag klarar mig nog angående värmen.
Men snyggt är det allt!
 
Den såg så trevlig ut från balkongen så jag var bara tvungen :kär
 

Bifogat

  • belly 4.jpg
    belly 4.jpg
    121.3 KB · Visningar: 2,385
Yeessss nu sitter burken på plats :tummenupp
Mums vilket ljud :banana helt klart nöjd.
 
clark73 skrev:
Yeessss nu sitter burken på plats :tummenupp
Mums vilket ljud :banana helt klart nöjd.

Tänk att en enkel liten "burk" kan förändra en symaskin till ett riktigt highway monster :yoparty
Det är nog det första man borde göra med SV´n....låt den andas :tummenupp
 
Huga...kändes nästan lite kallt att åka hoj till jobbet imorsse. +2 grader och solen hade inte börjat sprida sin värme ännu....men det var värt det :D
Ska testa idag att isolera avloppsröret med bergull plus köksfolie...tror nog det kommer att funka.
 
Hej svriders! :banana

Ni som har ett icke-orginal slip-on, hur låter era maskiner?? :confused:

Jag bytte på min twin till ett micron.. å fan vad det låter alltså.... åker man sakta i stan så vänder sig så gott som alla om å kollar vad det är för värsting som kommer... och så är det bara jag på mitt monster =)

Det är inte så att någon kanske sitter på något ljudklipp/film från era hojar?
Vilka system har Ni i så fall?

/izznix
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top