SV-Tråden!

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Har Bilsport och Mc någon försäkring över huvud taget som man kan ha när man övningskör? Finns det någon "allmän" försäkring för mc
(Inga 40+ eller tjej försäkring mm?) som gör att alla i familjen kan köra den, som det är med bilförsäkringar?
Cykeln står för tillfället på min mor. Känns inte så bra... Får ZERO om jag skulle få för mig att titta närmare väglaget... :(
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Fnutten skrev:
Återkommer när jag petat dit dom. Självklart med foto ur alla upptänkliga vinklar. UnderDOG rekomenderar eltejp och ingen modifiering av kåpan. :)

Vilken modell är blinkersena ifrån? Grymt snyggt iaf :yoparty Köpte nya blinkers till min hoj idag. blev fin fina, ska slänga på dom när jag får min Tailguard :tummenupp
 

martini

solution
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Bromma
Hoj
Tidigare: 05 Triumph Speed Four
SimmPsi skrev:
Vilken modell är blinkersena ifrån? Grymt snyggt iaf :yoparty Köpte nya blinkers till min hoj idag. blev fin fina, ska slänga på dom när jag får min Tailguard :tummenupp

De blinkarna som kommer fran peugeot er samma som sitter pa citroen( nagon som jamfort priser?) alla modeller utom bussarna! tror de e samma pa 206: an som 307: an
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Spelar ingen roll Martini, de kostar typ 30 spänn styck i vilket fall som helst, det är ju bildelar, inte hojdelar...

//Anders.
 

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Ta oskulden

Skulle ut och ta oskulden på min SV idag.

Det var strålande solsken idag och jag gled runt på garage uppfarten väntandes på min far i mitt nya alpinstar tz-1 skinnställ och sm-x plus stövlar som jag hämtat ut från posten under dagen.

Far kommer hem vid fyratiden och han gör sig iordning för sin första tur för året även han. Han rullar ut sin Shadow 1100 och den startar snällt och fint.

Bäst att jag startar min med då så att den hinner bli lite varm tänkte jag...

Vrider om tändningslåset, ger lite choke, drar in kopplingen och trycker på start...

Startmotorn börjar jobba men inte motorn.

-MEN VAD SATAN I GATAN NU DÅ?!

:huvet ... Har ju startat direkt annars. Drar fram start bostern eller vad den heter, men det hjälper inte det heller, gör några frustanden men dör ganska snabbt.

Ett totalt jävla mörker hoppar sig i mitt huvud och man kan väl säga att jag är "lätt" förbannad för ögonblicket.

Efter någon timma ger jag upp förbannad, svettig och besviken... :huvet :huvet :mad: :mad: :4skrika :4skrika :4skrika :(

Får stå på laddning och skämmas nu över natten tänkte jag så gör jag ett nytt försök imorgon. Byta stiften också kanske, något speciellt man ska tänka på då ni som vet?

Ja ja... Man börjar ju undra vad man har gjort för ont igentligen. Har blivit riktigt förkyld nu också plus att jag ska upp kl 06:00 och jobba hela dagen.

Vissa dagar vill än bara ont tror jag.

*suck*

:(
 
Last edited:

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Ljungqvist skrev:
Startmotorn börjar jobba men inte motorn.

... Har ju startat direkt annars. Drar fram start bostern eller vad den heter, men det hjälper inte det heller, gör några frustanden men dör ganska snabbt.

Får stå på laddning och skämmas nu över natten tänkte jag så gör jag ett nytt försök imorgon. Byta stiften också kanske, något speciellt man ska tänka på då ni som vet?

När hade du igång den senast?
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Är det inte batteriet så är det stiften.
Svårt att tro att du skulle ha fått avlagringar i förknasaren, min stod hela vintern och där var inte en tillstymmelse till skräp där. Iofs, ni kanske har sämre bensin där i Skövde. Har hört att en del mackar köper in billig militär bergrumsbränsle ;-)

Näe, den startar nog gulligt när den väl får ett ordentligt batteri att suga kräm från.
Min tog ca 15 sek innan den hostade igång efter att jag hade låtit den stå över vintern.
(Då hade jag iofs haft bort och tömt förgasarna...)

//Anders.
 

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
UnderDOG skrev:
Är det inte batteriet så är det stiften.
Svårt att tro att du skulle ha fått...

//Anders.

Grejen är den att att jag använde ett boster pack med 1000volt i så krämen i batteriet vart det inget fel på. Det Är säkert stiften det är fel på. Är det krångligt att byta stift?
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Ljungqvist skrev:
Grejen är den att att jag använde ett boster pack med 1000volt i så krämen i batteriet vart det inget fel på. Det Är säkert stiften det är fel på. Är det krångligt att byta stift?

Att byta stift är inte speciellt svårt. Det bakre kommer man åt ganska lätt medans det främre sitter lite sämre till. Kylaren är i vägen. Är du osäker på vad du behöver lossa är det ju bara att kika i serviceboken!
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Någon som har en bra och prisvärd verkstadshandbok att rekommendera?
Jag har tankat ner Suzukis orginal, men den är lite otydlig på sina ställen, taskigt scannat..

//Anders.
 

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Har tagit ur tändstiften nu och rengjort dem (de var ojliga). Torkade av dem körde stålborste och satte tillbaka...

DEN startar fortfarande INTE.
Vad är det för fel?
Några förslag? :va :(

Jag blir så trött...
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
En liten fråga bara... Du har givetvis kollat alla dumma brytarna? Koppling, stöd och dödarknappen?

BYT stift, du kan ha fått överslag i stiften om det kommit vatten där när du tvättade den. Hände på min FZR, iofs så var det ju en radfyra med taskiga såna där gummipluppar som tätar för att sånt inte ska hända..

//Anders.
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Lokke skrev:
Troligtvis så e det väl nog samma.
Det var det.
Men nu har jag ju två!

Texten har man ju här, det är bilderna som är problemet.

Någon som kan rekommendera en bra -tryckt- manual?

//Anders.
 

SamGun

Slicka mig där bak
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tungelsta
Hoj
2014 Honda CRF250L
Någon frågade om vilka olika helsystem vi kör med.
Jag har ett Vance & Hines S4, Stainless.
Har ingen bild när det sitter på hojen men jag passade på att plåta lite nu när jag packade om systemet.
 

Bifogat

  • one.jpg
    one.jpg
    79.4 KB · Visningar: 148
  • two.jpg
    two.jpg
    96.1 KB · Visningar: 150
  • three.jpg
    three.jpg
    138 KB · Visningar: 159

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
KåGe skrev:
Vore kul o se.

Får nöja mig med jätteblinkarna (orig) tillsvidare.
Måste knåp a ihop en skylthållare först o se vad för blinkare jag ska ha bak först... Plus att jag har kikat på ett Leo Vince Highpipe system så man får se hur mycket plats det blir över därbak...

Nä, ska upp 4 så nu ska jag krama kudde tror jag!

Kommer med mer dumma frågor inom snart, det lovar jag :hihi

Ha D gött!

Tjena.
Har filmat lite nu, i solljus, och de syns fan inte bra du adda mig på ICQ eller så, eller om någon har webspace, så ska jag klippa ihop det till DivX eller WMV eller vad som nu önskas, ikväll..

//Anders.
 

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Bytte/bytat =) tändstiften idag.

Den starta direkt! så jävla gött att det inte var något värre! imorgon blir det åka av och på lördag blir det förmodligen en sväng till Mc-Konsult där det ska vara lite jippon under helgen. Nu vet ni :)
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top