SV-Tråden!

Fnutten

Född med glid
Gick med
27 May 2003
Ort
Grundämnet?
Hoj
SVulstig
Fudpucker skrev:
Sjysst! Är passformen bra eller måste man kapa upp i kåpan?
Kanske man ska inhandla ett par såna...
Återkommer när jag petat dit dom. Självklart med foto ur alla upptänkliga vinklar. UnderDOG rekomenderar eltejp och ingen modifiering av kåpan. :)
 

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
Spinky Spendrup skrev:
Hm...skumt. Det borde vara billigare att försäkra i Piteå än Lapplands Väsby. :va Jaja, nu har jag iaf lite siffror och fundera över.

:va :va :kocko ja vad säger man om dessa försäkringsbolag.
kan i&fs inte ha bilsport då min blivande fru (gifter oss på påsklördag :banana :fyllisar :tuttar ) även ska övningsköra. hårda restriktioner gäller ju som bekant på bilsport.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Sv-filmer?

Tjena, nån som vet något bra ställe på nätet där man kan hitta filmer på Sv650? Har redan kollat bikemovies och sportbikerider, finns det någon annan bra sida så tipsa gärna...

/Ola
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Fnutten skrev:
Återkommer när jag petat dit dom. Självklart med foto ur alla upptänkliga vinklar. UnderDOG rekomenderar eltejp och ingen modifiering av kåpan. :)

Eltejp regerar!! :tummenupp
Får se hur dina blir..i så fall göra jag samma sak!
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Jo, alltså, linda eltejp runt blinkersbasen och se till att det är tillräckligt mycket för att få till en slags "presspassning" mellan kåpan och blinkersen.
Det sitter så att det håller för riktigt hårda wheelielandningar, det kan jag intyga, har inte lossnat en enda gång.

Dock har mina blinkersförkopplingsmotstånd (för att få rätt blinkfrekvens) skakat sönder ... GAY!

//A.
 

KåGe

Det var dom där borta.... inte jag...
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Suzuki SV650s -03 Slip on för mer muller...
Bakstänka!

Tjenare!

Har just inhandlat mig en sv 650 -03!
Som så många andra så vill jag ha väck den hiskeligt stora bakskärmen.
Har sett att många har sågat av sina skärmar o gjort div moddar iofs snyggt. Men hur kul e d å såga i en ny cykel då? Har kollat på skrotarna men beg. stänkor växer inte på träd rill en så ny hoj o köpa en splittans känns som lite bortkastade pengar *snål* :hihi
För sbp gnäller väl om man inte har skärmen i originalskick eller?

Finns det nån som har lite tips på "operation skärmavlägsning" på 03:eek:r?
Om man måste såga i skärmen, finns det nån som har gjort det så att det går att återställa den till originalskick, utan att det ser för j*****t ut?

Är det nån som har moddat sin timing retard? Synpunkter på resultat, prestandaökning? Nyfiken!

Alla tips emottages tacksamt!!!
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
KåGe skrev:
Tjenare!

Har just inhandlat mig en sv 650 -03!
Som så många andra så vill jag ha väck den hiskeligt stora bakskärmen.
Har sett att många har sågat av sina skärmar o gjort div moddar iofs snyggt. Men hur kul e d å såga i en ny cykel då? Har kollat på skrotarna men beg. stänkor växer inte på träd rill en så ny hoj o köpa en splittans känns som lite bortkastade pengar *snål* :hihi
För sbp gnäller väl om man inte har skärmen i originalskick eller?

Finns det nån som har lite tips på "operation skärmavlägsning" på 03:eek:r?
Om man måste såga i skärmen, finns det nån som har gjort det så att det går att återställa den till originalskick, utan att det ser för j*****t ut?

Är det nån som har moddat sin timing retard? Synpunkter på resultat, prestandaökning? Nyfiken!

Alla tips emottages tacksamt!!!

Hejsan KåGe.
Du har tur att du köpte en 03 då du inte vill sätta sågen i hojen, denna är nämligen jätteenkel att modifiera.
Hela paketet med bakskärm mm sitter som en enhet och kan (tdligen) Relativt enkelt skruvas loss.
Sen måste ju detta ersättas med något, det finns käcka nummerplåtshållare på Ebay.
Detta är det enda som verkar vara bättre med den nya modellen, för den är ju faktiskt fulare än den gamla... OCH så sitter man bättre på den förståss.

Återkommer med länkar om jag hittar dem...

//Anders.
 

KåGe

Det var dom där borta.... inte jag...
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Suzuki SV650s -03 Slip on för mer muller...
UnderDOG skrev:
Hejsan KåGe.
Du har tur att du köpte en 03 då du inte vill sätta sågen i hojen, denna är nämligen jätteenkel att modifiera.
Hela paketet med bakskärm mm sitter som en enhet och kan (tdligen) Relativt enkelt skruvas loss.
Sen måste ju detta ersättas med något, det finns käcka nummerplåtshållare på Ebay.
Detta är det enda som verkar vara bättre med den nya modellen, för den är ju faktiskt fulare än den gamla... OCH så sitter man bättre på den förståss.

Återkommer med länkar om jag hittar dem...

//Anders.


Tycker du den är fulare än de tidigare? Tvärtom för min del... Men smaken är som :arsele :hihi

Skönt o höra att man slipper kapa i prylarna!
Har inte riktig kollat hur det är uppbyggt ännu, men stänkan ska väck iaf!!
Hur funkar urkopplingen av timing retardern? Blir d nåt mer klös i bitarna?
 
Last edited:

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Jag kan intyga att det är enklaste sak i världen att lyfta bort skvättlappen där bak. Sen den är bortlyft så lämnar det två hål och en liten springa där den gamla suttit. Har sett att många lämnar det så men du kröker ganska enkelt till en egen skylthållare som förhindrar vatten och skit att komma in...färdiga modeller finns nog på www.sv650.org, www.svrider.com eller www.socalsvriders.com om du inte vill köpa.
 

RacerDave

gillar nyponsoppa
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
Suzuki sv650s
Härligt med en egen tråd.

Angående försäkring så betalar jag 5100:- /Helår/Helförsäkring på IF och då är den strypt på pappret om det spelar nån roll nu för tiden.

Har inte moddat min SV specielt mycket, ett GPR Highpipe (eller vad man kallar det) halvsystem. Har drevat upp den två kugg bak i helgen men när jag skulle nita ihop kedjan så sprack niten :huvet men det ska fixas fortast möjligt nu när det fina vädret har kommit.

Är det nån som har gjort denna modd? http://www.sv650.org/ig_retard/ignition_mod.htm
Och är det värt besväret som jag har förstått det så gör det ingen större skillnad.
 

KåGe

Det var dom där borta.... inte jag...
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Suzuki SV650s -03 Slip on för mer muller...
Slippa såga!

Kollade in konstruktionen på hojen o såg att det är som ni säger, piece of cake att få bort skärmen utan att såga!

Schyssta plåthållare de hade på ebay! Men snål som man e så får man ta o fixa till nåt snyggt själv. Ska nog inte ställa till så mycket bekymmer, sen är det ju lite mer tillfredsställelse med att ha tillverkat prylarna själv.
Alltid kul o pula lite!


Väntar på mina kåpor från lack nu... Hoppas d är färdiga nu till veckan!
Vädret börjar ju tillåta åka lite så smått!!

Ha d gött!!

//Kenneth
 

KåGe

Det var dom där borta.... inte jag...
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Suzuki SV650s -03 Slip on för mer muller...
Köpt en omkullbromsad... Lite skrapad, en blinkers o fotpinne åt pipan... Smågrejer eg. jag fick ett så bra pris på den så va fan...
 

KåGe

Det var dom där borta.... inte jag...
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Suzuki SV650s -03 Slip on för mer muller...
Tänkte på det med Peugeot blinkare som tidigare nämnt på denna tråd.
Hur e synligheten rakt framifrån på dessa eg.? Man vill ju synas när man blinkar...
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Tja, svårt för mig att säga, jag sitter ju på!

Kan kanske göra en liten filmsnutt någon dag.

//Anders.
 

KåGe

Det var dom där borta.... inte jag...
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Suzuki SV650s -03 Slip on för mer muller...
Vore kul o se.

Får nöja mig med jätteblinkarna (orig) tillsvidare.
Måste knåp a ihop en skylthållare först o se vad för blinkare jag ska ha bak först... Plus att jag har kikat på ett Leo Vince Highpipe system så man får se hur mycket plats det blir över därbak...

Nä, ska upp 4 så nu ska jag krama kudde tror jag!

Kommer med mer dumma frågor inom snart, det lovar jag :hihi

Ha D gött!
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top