SV-Tråden!

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
Vad najs, bytte in min sv650s mot en sv1000n -04 igår.
Snacka om skillnad på maskin! Otroligt drag i motorn :D Hojjen har gått under 100 mil! :D:D:D
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
Är det någon som vet om biltemas 28mm styren passar (med biltemas styrfäste) bolt-on på en SV1000N? Vill ha ett rakare och bredare styre.
 

JayGay

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2011
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki Sv650s
Här är en till som ansluter sig till SV familjen.
Haft min SV650S -00 sedan i höstas men nu börjar det närma sig byggslut på denna streetfighter och 14:e så är det uppkörning...

DSC_0884.jpg

Mer bilder kommer i en byggtråd nära dig (när jag orkar skapa en)..
 

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Hej alla.
Någon som vet om Abus Detecto X-plus 8000, passar SV650 -04 bromsskivor?
http://www.handelsboden.com/abus-detecto-xplus-8000-p-1644.aspx
MC-Las_Abus_Detecto_X-plus_8000_44760_1730.jpg
 

Stoffe_G

Högljudd
Gick med
26 Jun 2011
Ort
Eslöv
Hoj
Suzuki SV650S -04
Hej alla SV åkare. Har idag bytt glidarn (Intruder) mot en SV650S 2004:a. Mycket nöjd med bytet hittills! Hojen var kittad med lite kul såsom Youshimura TRS slip-on och dubbelbubbelruta. V-twin:en kommer verkligen till liv med slip-on :yoparty
Inom snar framtid blir det ensitskuts och bellypan. På längre sikt tänkte jag försöka hitta sidokåpor någonstans.

Några andra SV-åkare i Skåne? :hej
 

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Tack för hjälpen =)

Ännu en fråga då ^^
Nån som vet om Julas depåstöd bak fungerar på Sv650?
 

Stoffe_G

Högljudd
Gick med
26 Jun 2011
Ort
Eslöv
Hoj
Suzuki SV650S -04
Vad har ni för rutiner för Er kedja? Har tidigare haft kardan-hoj, så SV:n är min första kedjehoj.

Smörjning efter varje tur?
Smörjning en gång per vecka/månad eller liknande?
Vilken smörja, Biltemas?
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Vad har ni för rutiner för Er kedja? Har tidigare haft kardan-hoj, så SV:n är min första kedjehoj.

Smörjning efter varje tur?
Smörjning en gång per vecka/månad eller liknande?
Vilken smörja, Biltemas?

Biltemas Racing. Varannan tankning (ca 30 mil). Men brukar göra det när jag kommer hem och ska ställa in hojen. Då är kedjan varm så allt tränger in bättre och man slipper stänk då den ska stå och softa över natten.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Vad har ni för rutiner för Er kedja? Har tidigare haft kardan-hoj, så SV:n är min första kedjehoj.

Smörjning efter varje tur?
Smörjning en gång per vecka/månad eller liknande?
Vilken smörja, Biltemas?

Kardan är jättebra, Varför har inte all hojar det? "Skötsel av kedja" det är ju permanentsmorda oringskedjor vi pratar om så jag försöker hålla den ren och smörjer så sällan och så lite som möjligt. I princip en eller två gånger per säsong. Å då smörjer jag sparsamt , låter stå och sen torkar helt torrt med trasa. Mina kedjor håller bra och räkna lite hit och dit hur många extra mil du kan få med att smörja ofta samt ständigt kladdig bakfälg jämfört med att byta drivpaket lite oftare. Går nog jämnt ut skulle jag tro. Silkolene tycker jag är en bra kedjespray men det finns säkert många som är lika bra eller bättre.
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Köpes! Modellanpassat tanköverdrag+ tankväska med snabbfästen till min Sv 650 -04. Är det någon här som har det liggandes o vill sälja?
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Hej hopp!
Åker sv650s denna säsongen! Var och hämtade en -05:a igår kväll!
Härlig hoj, med lite annorlunda karaktär jämfört med XT:n jag körde förra året.

Beställde ett danmoto titanium GP nyss, så nu lär det bli ett par veckors otåligt väntande!

Kommer säkert med frågor i tid och otid, men ska göra mitt bästa med att läsa igenom tråden först!

Bilder!
ImageUploadedByTapatalk1339147377.034734.jpg
ImageUploadedByTapatalk1339147399.964599.jpg
 

Stoffe_G

Högljudd
Gick med
26 Jun 2011
Ort
Eslöv
Hoj
Suzuki SV650S -04
Sjysst hoj Sundström! 05:eek:rna är coola med den svarta ramen :yoparty

Min är en 04:a, men säljaren hävdade i annonsen att det var en 05:a. Ganska lätt att dementera då ramens färg skiljer. Men men, det är underbara hojar hur som helst!

Kan intyga att det är ett jäkla lyft med annat avgas! Den lilla 650:in kommer verkligen till liv!

Mycket nöje med din nya hoj! :tummenupp
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Härligt! Ska bli väldigt intressant att se vad man får för 1100 spänn! Har letat runt bland ljudklipp på tuben och på svrider.com och det verkar vara bra grejer trots det låga priset..! Time will tell!

Inget annat man kan göra för att skoja till det med sin sv.
Vad är de vanligaste (läs enklaste) grejerna man kan göra om man vill modda lite?
Hur är det med drevning, luftburk, plastkåpor mm?
Ska läsa tråden, men jag är otålig också!:tungan
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Härligt! Ska bli väldigt intressant att se vad man får för 1100 spänn! Har letat runt bland ljudklipp på tuben och på svrider.com och det verkar vara bra grejer trots det låga priset..! Time will tell!

Inget annat man kan göra för att skoja till det med sin sv.
Vad är de vanligaste (läs enklaste) grejerna man kan göra om man vill modda lite?
Hur är det med drevning, luftburk, plastkåpor mm?
Ska läsa tråden, men jag är otålig också!:tungan

Fixa rätt fjäderförspänning i framgaffeln!
Jag fick slänga i en 25mm lång distans så att jag fick ett "SAG" på 25-30 mm. Lite trögare olja gör även det susen.
På min hoj och så som jag kör behövde jag även en styrdämpare men det är ju inte det "enklaste" att fixa.
 

Stoffe_G

Högljudd
Gick med
26 Jun 2011
Ort
Eslöv
Hoj
Suzuki SV650S -04
Jag har inte hunnit köra så värst mycket än, men har inget att anmärka på väghållningen ännu i alla fall. Bakdämparen är förvisso en eftermarknadsvariant (Hagon), men jag är ingen knäskrapare heller. Därför tittar jag själv på grejjer för utseende o.s.v.

Magspoiler/Chinspoiler: Kolla t.ex. S-racing eller www.twinshack.co.uk. Jag gillar personligen den långa versionen från twinshack... Blir nog en sådan strax.

Ensitskuts: Billigaste verkar vara S-racing. Den trär man över passagerarsadeln. Ska man ha en "riktig" kuts som ersätter sadeln, blir det dyrare. www.oneidasuzuki.com har för ca 120 dollar ex. frakt. Blir snikvarianten för mig.

Hugger: S-racing, ca 1200 spänn.

Kylarskydd: Känns som en bra grej då båda kylarna sitter rätt utsatt bakom framhjulet, där allt möjligt kastas upp. Under tusenlappen både hos S-racing och Twinshack, där den sistnämnda är snyggare enligt mig.

Sen finns det ju mer plast-lullull som t.ex. tailgard, gälar till sidorna på kylaren (twinshack), hela sidkåpor o.s.v. :kär

Roliga sidor som jag hittat är:

www.oneidasuzuki.com
www.twinshack.co.uk
www.pyramid-plastics.co.uk
www.s-racing.se
http://www.holeshot.com
www.mcweb.se
m.fl.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top