SV-Tråden!

aRd

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Stenstorp
Hoj
Aprilia RSV 1000 Tuono

aRd

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Stenstorp
Hoj
Aprilia RSV 1000 Tuono
Saxat från DynoJets hemsida

Some Racers have selected the following:
75% Sensitivity
20% Fuel Increase
15 Engine Revolutions

Some Street Riders have selected:
90% Sensitivity
15% Fuel Increase
20 Engine Revolutions
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Ladda ner
http://www.powercommander.com/downloads/Support-Released/PCIIIUSB/Software/PCAccellPumpEnable.zip
Koppla upp dig mot din pc III kör acc pump enable.

Sedan finns det ett val under tools i din vanliga mjukvara.....

Jag fixade lite idag, jag tog 75% känslighet, 20% bränsle och 20 rev. jag upplevde den ganska konstigt, den var ganska kall och jag orkade inte stå vänta på att tempen skulle gå upp då jag bara skulle snurra ett varv runt huset ungefär och när jag börjar köra så blöddrar den och dör.
Jag startar om den och den blöddrar inte så åkte jag ett varv runt huset, märkte inte så mycket skillnad då jag skulle behöva verkligen känna mer men det är bara 4grader hos mig så någon tur är det inte tal om, får återkomma efter jag har provat lite mer men kanske får ta ner den till 15% i bränsle.
 

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Hur länge har ni fått vänta på att få era Sv's servade? Lämnade in runt den 19e januari. De hade ingenting på verkstaden då. 1200 mil service + garantiärende (motor läcker glykol från cylinderfots packningen) lite över 3 månader senare och jag har fortfarande inte fått hojjen. Skulle ni acceptera detta?
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Låter faktiskt väldigt märkligt.

Jag brukar alltid fråga om slutdatum när jag lämnar in mina fordon på service/reparation - Annars tenderar sådana ärenden att dra ut på tiden. Jag hade ringt dem och frågat vad de håller på med.

// Afterburner

Hur länge har ni fått vänta på att få era Sv's servade? Lämnade in runt den 19e januari. De hade ingenting på verkstaden då. 1200 mil service + garantiärende (motor läcker glykol från cylinderfots packningen) lite över 3 månader senare och jag har fortfarande inte fått hojjen. Skulle ni acceptera detta?
 

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Låter faktiskt väldigt märkligt.

Jag brukar alltid fråga om slutdatum när jag lämnar in mina fordon på service/reparation - Annars tenderar sådana ärenden att dra ut på tiden. Jag hade ringt dem och frågat vad de håller på med.

// Afterburner

Nej, jag frågade inte om slutdatum dumt nog. Mest för att jag misstänkte att det skulle ta ett tag att få hem delar osv. Kanske en månad eller lite mer på sin höjd men inte 3månader+!
 

maarden

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2011
Ort
Arboga
Hoj
Suzuki SV 650 -05, Yamaha YZF-R6 -02, Suzuki RM250 -08
Ensits kuts

Tänkte höra om det är någon som har köpt sig en seat cowl till sin 650S här på forumet.

Jag har letat som en tok men hittar inga som inte kostar ett multum eller inte vill skicka till sverige?

Var köpte ni ifrån? Blev det bra? Hur var passformen och färgen, var den lik den på hojen?

Jag har en Röd Sv 650S -05. Är det nån skilnad på kutsarna till 06 och 07 modellerna?

Tacksam för svar!
 
Last edited:

svrookie

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2011
Ort
jönköping
Hoj
2006 suzuki SV650
Hej på er
Funderar starkt på en biltema slip-on, egentligen enbart för prisets skull(och givetvis ljudet) Vad tror ni om det? bra eller anus?:va
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Byte av ruta - Gummipluppz from hell!

I fredags fick jag hem ett litet kit med nya prylar till motorcykeln, bland annat en ny ruta (Zero Gravity - Double bubble) samt ett K&N-filter.

I min enfald trodde jag att rutbytet skulle vara ett enkelt ingrepp (aldrig gjort det innan) och ganska straight forward. Jag menar, hur svårt är det att lossa 6 skruvar? ;)
Skruvarna var mycket riktigt ingen big deal, men gummipluggarna - Satan vad de satt!

Jag fick till slut ut pluggarna med våld, men frågan är nu: Hur skall man få ut dessa "på rätt sätt"?

// Afterburner
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
I fredags fick jag hem ett litet kit med nya prylar till motorcykeln, bland annat en ny ruta (Zero Gravity - Double bubble) samt ett K&N-filter.

I min enfald trodde jag att rutbytet skulle vara ett enkelt ingrepp (aldrig gjort det innan) och ganska straight forward. Jag menar, hur svårt är det att lossa 6 skruvar? ;)
Skruvarna var mycket riktigt ingen big deal, men gummipluggarna - Satan vad de satt!

Jag fick till slut ut pluggarna med våld, men frågan är nu: Hur skall man få ut dessa "på rätt sätt"?

// Afterburner

Jag har ingen aning men problemet är ju att gummit har tagit sin nya form och därför inte går att avlägsna på samma sätt som man fick dit dem. Ett alternativ som jag ej vet om det funkar skulle ju vara att först såklart trycka ut "muttern" som sitter inuti gummit för att sedan ta buntband eller liknande och låta sitta över natten för att få dem att återfå sin forna form. Någon som vill testa? ;) Jag brukar använda våld och sedan köpa nya gummipluggar istället.
 

odysse

Ny medlem
Gick med
9 May 2003
Ort
Luleå
Hoj
SV 650 2001
har en sv 650 2001
vad gör man åt den mjuka framgaffeln ? fjädrar + olja eller ?

ngn som har erfarenhet av öppet avgassystem + luftburk + bestyckning ?

Tack på förhand
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
har en sv 650 2001
vad gör man åt den mjuka framgaffeln ? fjädrar + olja eller ?

ngn som har erfarenhet av öppet avgassystem + luftburk + bestyckning ?

Tack på förhand

jag vet inte hur det är på sv650 men på min sv1000 kan jag justera till hårdare, har du inte det så är väl kanske nya fjädrar att föredra då mer olja inte borde göra så mycket mer.
men att slänga i lite extra olja är ju billigaste alternativet så prova lite i taget och se om det blir någon förbättring:)
 

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Ort
eskilstuna
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
har en sv 650 2001
vad gör man åt den mjuka framgaffeln ? fjädrar + olja eller ?

ngn som har erfarenhet av öppet avgassystem + luftburk + bestyckning ?

Tack på förhand

jodå, har också en -01 avgas, luftfilter och bestyckning fixat. Jag kör med ett helsystem (vance & Hines) då orginalet är lite väl trångt både i diameter och den bakre kröken, luftfiltret har jag borrat bort "snorkeln" på och i förgasarna sitter 152,5 huvudmunstycken och nålen är höjd ett steg, detta har gjort hojen mycket piggare o roligare, har inte bänkat den, men den drar fint över hela registret och har inga avgassmällar alls, soppaförbrukningen är det heller ingen fara med om man inte ligger på fullt jämt. Framgaffeln har ju som du märkt ingen justering men det löser man med andra fjädrar från tex Öhlins och ev. lite tjockare olja, fjärdrarna kostar c:a 13-1400:- finns en del info om detta i den här tråden om du söker.
//M
 

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Ort
Lidingö
Hoj
SV 650
Jag stoppade i Öhlinsfjädrar Helt ny hoj! rekomenderas.
Finns längre tillbaka lite olika teorier om olika olja, jag fick i sae 15 med fjädrarna funkar utmärkt!
 

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Tjenare. Nybliven Sv650 ägare även om jag inte har kortet än =) Blev en SV650 (S?) 2004

Två frågor..
1. Nån som har tips om speglar som ser lite skysstare ut? Gillar inte riktigt de runda backspeglarna..
2. Vindkåpan är inte nå problem med, funderar bara om det finns någon lite sportigare kåpa, typ lite lägre och mer lutning på?

Och så hojjen
sv650.JPG
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Tjenare. Nybliven Sv650 ägare även om jag inte har kortet än =) Blev en SV650 (S?) 2004

Två frågor..
1. Nån som har tips om speglar som ser lite skysstare ut? Gillar inte riktigt de runda backspeglarna..
2. Vindkåpan är inte nå problem med, funderar bara om det finns någon lite sportigare kåpa, typ lite lägre och mer lutning på?

Och så hojjen
sv650.JPG

Speglar kan jag inget om men byt för guds skull inte glaset till något lägre. Att ha ett högt kåpglas är ju guld värt!
Iaf enligt mig. Om ditt som sitter på nu är högre än mitt och du ändå tänker byta kan du byta med mig!
 

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Hehe, ok. Tyckte bara att det ser lite högt ut, men jag har inte ens kortet än då jag ska nog vänta tills jag kört hojjen ordentligt =)

Sitter och försöker läsa på lite.. just nu är jag inne på rengöring.
I manualen står det att man ska använda Kerosene när man rengör kedjan?? Nån som kan tipsa om "rätt" sätt och medel att använda sig av?
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Hehe, ok. Tyckte bara att det ser lite högt ut, men jag har inte ens kortet än då jag ska nog vänta tills jag kört hojjen ordentligt =)

Sitter och försöker läsa på lite.. just nu är jag inne på rengöring.
I manualen står det att man ska använda Kerosene när man rengör kedjan?? Nån som kan tipsa om "rätt" sätt och medel att använda sig av?

Det enda sättet som jag gjort rent kedjan är då man plockar av den helt från hojen genom att lossa svingarmen. Lägga hela kedjan i fotogen/diesel och sedan skrubba den med diskborste. Blir skinande rent. Har sedan en burk med kedjevax som man ställer på spisen och lägger hela kedjan i, blir som nytt.

Även om det känns som onödigt jobb och jobbigt att lyfta av svingarmen kan jag starkt rekommendera detta. Då kan man passa på att göra rent och smörja alla svingarmslager samt länkarmslager i stötdämpningen. På nästan alla hojar jag ägt som har varit runt 20 år eller äldre har nållagren varit rostiga och behövt bytas. Att smörja detta en gång om året är guld värt.

Om man inte har möjlighet att plocka bort kedjan finns det väl någon specialborste och någon sprayburk man kan köpa på biltema som jag dock inte har testat själv. Jag är också intresserad av att veta hur man gör. Jag rengör som sagt bara kedjan en gång om året. Resten av året smörjer jag bara.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top