SV-Tråden!

tja

ska titta på en sv 650s -99 är det nåt man ska kolla mer noga på
 
sv01

Har en mycket fin 01a stående som bara har gått 477mil.

1Ägare (tjej)

Fullservad.

Gul orginal

Pris 49 900:-
 
Last edited:
MR.SPEED skrev:
tja

ska titta på en sv 650s -99 är det nåt man ska kolla mer noga på

Klart du ska ha en SV :tummenupp

tänk på att den tidigare generationens hojar har en ganska "svampiga"-framgaffel, kolla om några ingrepp är gjorda för att göra skiten lite trögare....

Knappast det viktigaste när man köper en sån fin hoj, men definitivt värt å tänka på, speciellt om man väger över 80-90 kilo. Har en arbetskamrat som var inne på en SV men som avstog p.g.a framgaffeln (köpte en fazer istället :fatta!)

P.S Ändrade man framgaffeln på senare generationen :va
 
2fast4hjo skrev:
Första intryck är att priset är för dyrt :gnissla
Jag kunde få en sv 650 03:a för 53000 i mcbutik.
Extrautrustad, slip on etc :va

Varför skriver man ut att det är en tjej som är ägare :huvet stämpel i serviceboken?

Tjejer kör sällan på ett hjul.
 
mini-knutten skrev:
får väl se till å hitta en beg. gixxer-gaffel då :tungan
eller byta hoj.. :tungan


slänger även upp en bild på min photoshopade hoj... hade inget att göra så la ner ca 5-10 minuter på att ändra färg.. å det blev inte fint.. hur orginalet ser ut finns på min Sida, dock från en annan vinkel
 

Bifogat

  • hoj pill kopiera 1.1.JPG
    hoj pill kopiera 1.1.JPG
    60.4 KB · Visningar: 127
Last edited:
porec skrev:
eller byta hoj.. :tungan


slänger även upp en bild på min photoshopade hoj... hade inget att göra så la ner ca 5-10 minuter på att ändra färg.. å det blev inte fint.. hur orginalet ser ut finns på min Sida, dock från en annan vinkel

:zpy


;)
 
mini-knutten skrev:
Klart du ska ha en SV :tummenupp

tänk på att den tidigare generationens hojar har en ganska "svampiga"-framgaffel, kolla om några ingrepp är gjorda för att göra skiten lite trögare....

Knappast det viktigaste när man köper en sån fin hoj, men definitivt värt å tänka på, speciellt om man väger över 80-90 kilo. Har en arbetskamrat som var inne på en SV men som avstog p.g.a framgaffeln (köpte en fazer istället :fatta!)

P.S Ändrade man framgaffeln på senare generationen :va


Från -02 så har den fjäderförspännare.
Man skall aldrig avstå från en SV pga framfjädringen, nya hårdare fjädrar (öhlins eller liknande) samt ny "tjockare" olja så har man fixat det för strax över tusenlappen.

/Dan
 
porec skrev:
bjuder på dina tonade glas + en tomteluva..! :tummenupp :D :tungan :tomten

(gillar du inte resultatet så tar vi givetvis bort det)

en tonad framruta står faktiskt redan i garaget i väntan på montering :yoparty

Sen blir det 206-blinkers och montering av morsans crash-puckar..... :D

Ny lack är bara å glömma för min del, brudarna diggar rött :fakta
 
Avstånd styre?

Hej!

Någon som vet om det går att höja och eventuellt flytta styret närmare kroppen på en Sv 650 S -04? Måste man byta styrkrona, går det överhuvudtaget och vad kostar det. Har märkt att jag sitter bättre på den "gamla" modellen.

Mvh Kristoffer. :confused:
 
Krills skrev:
Hej!

Någon som vet om det går att höja och eventuellt flytta styret närmare kroppen på en Sv 650 S -04? Måste man byta styrkrona, går det överhuvudtaget och vad kostar det. Har märkt att jag sitter bättre på den "gamla" modellen.

Mvh Kristoffer. :confused:
det jag vet är att det går att ändra den markerade vinklen på bilden jag så proffsigt har gjort.... när du ändrar vinklen ändras även höjden på handtagen.. ju närmare tanken du sätter dem, desto lägre kommer de... men det är inte jätte mycket det går att ändra.... det är allt jag vet..
 

Bifogat

  • skiss.jpg
    skiss.jpg
    15.9 KB · Visningar: 44
tja

har nu köpt mig en sv650s -99

har någon en bild på hur ett slip-on ser ut som jag fattade det så måste man kapa orginal röret.

eller har jag gått vilse :confused:
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top