SV-Tråden!

Däckfråga!

Liten fråga.

Vilka däck kör ni på era SV:n (650)?

Jag har Michelin Pilot Power på fram (Det som sitter original på R1), bak har jag Pirelli Dragon (160/60).

Nu till saken. Jag ska byta bakdäcket, vad ska man välja. Bör jag välja ett Michelin Pilot Power även där? Eller kvittar det? Tips, tack! :va
 
trummiz skrev:
Liten fråga.

Vilka däck kör ni på era SV:n (650)?

Jag har Michelin Pilot Power på fram (Det som sitter original på R1), bak har jag Pirelli Dragon (160/60).

Nu till saken. Jag ska byta bakdäcket, vad ska man välja. Bör jag välja ett Michelin Pilot Power även där? Eller kvittar det? Tips, tack! :va


Sätt på ett Dragon till... eller va inte det bra ?
 
Ekberg skrev:
Sätt på ett Dragon till... eller va inte det bra ?

Problemet är att det kostar typ, 700 kronor mer än ett Pilot Power. Får nog bli ett sådant. Tror min däcknasare kan ta hem ett sånt. Uhh, dyr hobby det här =) Hela hojen håller på att genomgå ombygnation, kommer starta upp en tråd om det senare. Har säkert gjorts 1000 gånger, men jag vil gärna visa mitt bygge :yoparty
 
trummiz skrev:
Problemet är att det kostar typ, 700 kronor mer än ett Pilot Power. Får nog bli ett sådant. Tror min däcknasare kan ta hem ett sånt. Uhh, dyr hobby det här =) Hela hojen håller på att genomgå ombygnation, kommer starta upp en tråd om det senare. Har säkert gjorts 1000 gånger, men jag vil gärna visa mitt bygge :yoparty


Får du inga bra rabatter på däck så kan du ju alltid köpa tyska via nätet,
3600 har jag för mig att jag fick ge för 1 fram och 2 bakdäck Pirelli Dragon inkl. frakt.

Klart att du skall visa upp ditt bygge.
Har själv lite funderingar för min hoj men det kommer att visas först till våren...

/Dan
 
trummiz skrev:
Problemet är att det kostar typ, 700 kronor mer än ett Pilot Power. Får nog bli ett sådant. Tror min däcknasare kan ta hem ett sånt. Uhh, dyr hobby det här =) Hela hojen håller på att genomgå ombygnation, kommer starta upp en tråd om det senare. Har säkert gjorts 1000 gånger, men jag vil gärna visa mitt bygge :yoparty

pilot power känns lite överdrivet på en sv, jag körde med pilot road o var helnöjd med det bak, fram gick det dock att låsa lite väl lätt vid inbromsning.
 
Någon som har erfarenhet av originaldäcken på nyare SV's?
Det sitter ju Dunlop D220 på som orginal och jag hann bara testa
några kalla mil när jag köpt hojen i höstas dvs inget läge för
att testa feta nerlägg och fullt påslag ur böjarna :rolleyes:

Har läst lite på andra forum där vissa tycker dom funkar rätt ok
på bana och vissa tyckar det sladdar bara man tittar på gasen?

Någon som har någon erfarenhet?

.
 
trummiz skrev:
Ok... Har kollat lite där, jag misstänker att killen som jag känner fixar ett bättre pris åt mig. Hoppas jag :)

Köp beggade race däck, typ Rennsport dom är ju överlägsna tycker jag, kolla annonserna. Du kan ju få ett set för 1500:-...
 
-dB_mike skrev:
pilot power känns lite överdrivet på en sv, jag körde med pilot road o var helnöjd med det bak, fram gick det dock att låsa lite väl lätt vid inbromsning.

nja jag har pilot power.. o jag låser fortfarande upp bakdäcket ibland... :)

(MARCUS) skrev:
Köp beggade race däck, typ Rennsport dom är ju överlägsna tycker jag, kolla annonserna. Du kan ju få ett set för 1500:-...

när jag jagade beganade racedäck till min sv kom jag fram till att det var svårt att hitta så smala... det är väl mest motarddäck i den dimensionen .. och de är väl konstruerade för sånt läskigt överstyr :va :confused:
 
Jag tar och handlar mig nya däck. Som vi brukar säga; "Konsumera Sverige ur krisen" :yoparty
 
xrperra skrev:
Någon som har erfarenhet av originaldäcken på nyare SV's?
Det sitter ju Dunlop D220 på som orginal och jag hann bara testa
några kalla mil när jag köpt hojen i höstas dvs inget läge för
att testa feta nerlägg och fullt påslag ur böjarna :rolleyes:

Har läst lite på andra forum där vissa tycker dom funkar rätt ok
på bana och vissa tyckar det sladdar bara man tittar på gasen?

Någon som har någon erfarenhet?

.

Körde med orginaldäck på sv (1000) Funkade bra.

Har dock testat både orginal och beg racedäck med gsx r:n.. Nu var orginaldäcken inte direkt nya men fästet var betydligt bättre med beg racedäck. Har du kört på bana förut?. Är det första gången du kör och är ovan så räcker orginaldäcken bra.
 
SV 1000 har tydligen bättre däck original vad jag hört?
Kör bana ibland samt gasar rätt seriöst på dom lokala
krokvägarna typ slingerbulten :D
Frågan är väl egentligen hur pass bra Dunlop D 220 håller i?
Har aldrig hört talas om dom innan men funderar på att byta
ut dom innan man lär sig den hårda vägen hur usla dom är!

Trist bara att hojen bara gått 150 mil o det känns tungt att
plocka av däck som är som nya :gnissla

Får väl testa lite i vår.åka med sladd är alltid spännande :tummenupp

.
 
xrperra skrev:
SV 1000 har tydligen bättre däck original vad jag hört?.

Japp..dem är väldigt bra :tummenupp 2fast4some påpekade detta flera gånger. Hade kört 500 mil vid försäljning och de var inte ett dugg slitna då trots att killen körde hårt och med mig bakpå samt en bankörning.
Min sv har jag bara kört 150 mil (a 7 tillfällen) så ang den vet jag inte hur långt däcken räcker.

När gsx r:n köptes in satt orginaldäck på ..de vart lite slitna men fick väl ut 400 mil..

När det såg ut så här tyckte vi att det var dags att byta. :3freak
 

Bifogat

  • däck2.JPG
    däck2.JPG
    66.9 KB · Visningar: 67
Last edited:
2fast4hjo skrev:
När det såg ut så här tyckte vi att det var dags att byta. :3freak

hehe.. det ser väl bra ut :tungan synd att det gick sönder i mitten.. annars så fanns det lite kvar.. så här ser mitt ut... tänkte att det var mycket kvar tills jag tittade på ett nytt.. hahha... men har beställt ett likadant fast beg. som bara har gott 150 mil... 6 mm kvar på det... (HUR MYCKET FINNS DET PÅ ETT NYTT????) jag tycker det har funkat fint så därför blir det ett sånt igen.. å 600:- e inte fy skam för det...
PS. PÅ bilden e mitt.. snart så blir det ett slics.. hahah å perfekt till bana då.. :3freak
 

Bifogat

  • IMGP1760-1.JPG
    IMGP1760-1.JPG
    93.6 KB · Visningar: 393
Tailguard

Ska bygga om eller byta ut den eländiga plastpaketet som sitter standard på Sv:n. Men... Hur får jag loss det? Behöver man ta bort sidokåporna på cutsen? Jag skruvar för fullt men den vägrar lossna.

Det är en SV-00 det gäller.

Hejs!
 
Olzon skrev:
Ska bygga om eller byta ut den eländiga plastpaketet som sitter standard på Sv:n. Men... Hur får jag loss det? Behöver man ta bort sidokåporna på cutsen? Jag skruvar för fullt men den vägrar lossna.

Det är en SV-00 det gäller.

Hejs!

Ja, det är lättast om du tar bort sidokåporna först. De sitter fasttryckta med gummiproppar, så man får vålda lite lagom. Börja med att ta bort sadlarna och lossa på de fyra stjärnskruvarna som håller kåporna och även de två skruvarna som håller passagerarbågen. Lossa sedan de små stjärnskruvarna som håller ihop höger och vänster halva. Prova sedan att lirka loss halvorn ur gummipropparna och dra de försiktigt bakåt. Akta så du inte bänder sönder kåporna där bak..

Nu kan du börja skruva bort de skruvar som håller själva skärmen. Glöm inte att ta ur batteriet, koppla loss blinkerssladdar och även "dosan" som sitter skruvad i orginalskärmen.

De röda markeringarna är de skruvar som ska lossas, pilarna betyder dra ut åt sidan och de gula strecken betyder var försiktig så att du inte bänder sönder. När sidorna är lösa så lirkar du bara allt bakåt.
 

Bifogat

  • bild.JPG
    bild.JPG
    30.2 KB · Visningar: 69
Last edited:
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top