SV 1000-tråden

Drog en längre repa igår och efter den känns det genast mindre konstigt. :-)

För att fortsätta lite.

Jag blev väldigt förtjust i min SV direkt. Kurviga 70-vägar kanon och även på lite rakare vägar i gott tempo var den superb. Gillar att köra långt med den. Fast i stan i korsningar, rondeller, köer och annat var den inte alls kul på grund av det digitala gassvaret. Det blev enbart Thruxton för dessa turer. Fast nu är den helt OK även i stan.
 
Tjena, mina passagerar fotpinnar är olika höger och vänster. Ska passagerarfotpinnarna ha gummi på ovansidan eller ej (orginal)? (ja, fotpinnarna ska vara kvar på hojen så tjejen kan åka med :brynad)
Hur är de på era hojar?
hoj 1.jpg
 
Tjena, mina passagerar fotpinnar är olika höger och vänster. Ska passagerarfotpinnarna ha gummi på ovansidan eller ej (orginal)? (ja, fotpinnarna ska vara kvar på hojen så tjejen kan åka med :brynad)
Hur är de på era hojar?
View attachment 384124

Mina är avmonterade men ser ut som den till höger i bild. Gummi på ovansidan alltså.
 
Funderar på om SV1000 kan vara ett alternativ till min VTR 1000F. Justera förgasare är inte riktigt min grej. :gnissla

Annars älskar jag min VTR. Helt underbar landsvägshoj. Inte lika kul i stan, då man behöver hålla varvet uppe. Även körställning passar mig mycket bättre än något annat jag kört. Fast jag har aldrig provkört någon SV1000.

Någon här som har erfarenhet av båda hojarna?
 
Någon som har koll på exakt vilken version av TRE man ska slå till på? Finns ju en uppsjö på ebay. Bara att slå till på den billigaste eller?
 
Någon som har koll på exakt vilken version av TRE man ska slå till på? Finns ju en uppsjö på ebay. Bara att slå till på den billigaste eller?

Ja, det är ju inte precis någon avancerad pryl så den ska inte kosta mycket. Om du vill ha det riktigt billigt så finns det beskrivningar hur man gör det själv för någon krona. Jag har ingen beskrivning till hands men så hade nog jag gjort om jag inte fått på köpet så att säga då jag köpte växellägesindikatorn. Annars billigaste möjliga!
 
Funderar på om SV1000 kan vara ett alternativ till min VTR 1000F. Justera förgasare är inte riktigt min grej. :gnissla

Annars älskar jag min VTR. Helt underbar landsvägshoj. Inte lika kul i stan, då man behöver hålla varvet uppe. Även körställning passar mig mycket bättre än något annat jag kört. Fast jag har aldrig provkört någon SV1000.

Någon här som har erfarenhet av båda hojarna?

Eftersom ingen annan bättre vetande svarat så :):

Jag har allt kört VTR1000F men alldeles för lite för att uttala mig. Körde den långt innan jag skaffade SV1000 men vet att jag gillade VTRen skarpt. Härlig hoj! Jag tror, betoning på tror, att du mycket väl ska kunna finna dig till rätta på en SV1000 men du måste givetvis testa. Det är lite olika körställning beroende på om det är en S eller en N. Sen vet jag inte om jag tycker att insprutning är så mycket bättre än förgasare. Det är klart ryckigare på en stark twin. Jag har lagt en hel del möda på att få min SV så mjuk som möjligt och lyckats hyfsat bra. (Se tidigare inlägg!)
 
Funderar på om SV1000 kan vara ett alternativ till min VTR 1000F. Justera förgasare är inte riktigt min grej. :gnissla

Annars älskar jag min VTR. Helt underbar landsvägshoj. Inte lika kul i stan, då man behöver hålla varvet uppe. Även körställning passar mig mycket bättre än något annat jag kört. Fast jag har aldrig provkört någon SV1000.

Någon här som har erfarenhet av båda hojarna?

Kolla in sida 91 i denna tråd där samma fråga dök upp.
 
Eftersom ingen annan bättre vetande svarat så :):

Jag har allt kört VTR1000F men alldeles för lite för att uttala mig. Körde den långt innan jag skaffade SV1000 men vet att jag gillade VTRen skarpt. Härlig hoj! Jag tror, betoning på tror, att du mycket väl ska kunna finna dig till rätta på en SV1000 men du måste givetvis testa. Det är lite olika körställning beroende på om det är en S eller en N. Sen vet jag inte om jag tycker att insprutning är så mycket bättre än förgasare. Det är klart ryckigare på en stark twin. Jag har lagt en hel del möda på att få min SV så mjuk som möjligt och lyckats hyfsat bra. (Se tidigare inlägg!)

Kolla in sida 91 i denna tråd där samma fråga dök upp.

Tack båda för svar! :)

Jag var väldigt sugen på en SV1000S som jag sett på Blocket, men tyvärr var jag inte snabb nog för att bli ägare till den. Det var någon annan som blev det. :gnissla Fast det lär väl dyka upp fler. :tummenupp
 
Har du kollat den gröna problemkontakten?
http://www.sv-portal.com/forums/album.php?albumid=507

Hej alla.

Har startbekymmer.

Finns info här: http://www.sporthoj.com/forum/showt...eutrallampa-lyser-ingen-priming-av-bensinpump

Min fråga är:
Finns det någon SV 1000 ägare i "närheten" av Ljungby med omnäjd (typ Växjö, Halmstad, jpkg) som skulle kunna testa min ECU box? Dvs sätta in min ECU box och se ifall den startar. Ersättning i form av käk eller något annat bjuds.

Jag kan inte nu komma på något annat som kan vara felet.
 
Köp en 6.8k ohm resistor och löd dit själv! 15 min jobb och kostar i pricip gratis!
TRE.jpg

Någon som har koll på exakt vilken version av TRE man ska slå till på? Finns ju en uppsjö på ebay. Bara att slå till på den billigaste eller?
 
Last edited:
Ok, nu till ett nytt problem. Jag har lagt märke till att nivån för vätskan till kopplingen sjunker sakta men säkert. Normalt eller bör jag göra något åt saken? Det är inte mycket till läckage vi pratar om, har kört i en månad (ca 150 mil) och nivån har gått ner från max till mitt emellan max och min.

Tacksam för svar. :tummenupp
 
Last edited:
Hej alla.

Har startbekymmer.

Finns info här: http://www.sporthoj.com/forum/showt...eutrallampa-lyser-ingen-priming-av-bensinpump

Min fråga är:
Finns det någon SV 1000 ägare i "närheten" av Ljungby med omnäjd (typ Växjö, Halmstad, jpkg) som skulle kunna testa min ECU box? Dvs sätta in min ECU box och se ifall den startar. Ersättning i form av käk eller något annat bjuds.

Jag kan inte nu komma på något annat som kan vara felet.

Har hittat felet och uppdaterat tråden i mekforumet

Jag måste även tacka BJN, som testade ecu boxen. :tummenupp

Sen.....har nu min neutrallampa gått sönder. Går det byta en ledlampa? Ser nästan omöjligt ut när man kikar på det då lampan ser integrerad ut.
 
:va har funderingar på att börja wheelia lite med hojen. och har en fråga?
Går era hojar upp på bakhjulet med bara gas på 1 eller 2:an? (eller med gas, släpp, gas tekniken)

(jag får inte upp den på bakhjulet:rodnar) Tycket den borde göra de på bara vridet.
min hoj är sänkt 1-2 cm bak, vilket kanske gör de lite svårare.

Ska man behöva lära sig koppla upp den?
 
:va har funderingar på att börja wheelia lite med hojen. och har en fråga?
Går era hojar upp på bakhjulet med bara gas på 1 eller 2:an? (eller med gas, släpp, gas tekniken)

(jag får inte upp den på bakhjulet:rodnar) Tycket den borde göra de på bara vridet.
min hoj är sänkt 1-2 cm bak, vilket kanske gör de lite svårare.

Ska man behöva lära sig koppla upp den?

1:an inga problem, 2:an måste jag luta mig bakåt en aning... Problemet jag har är nedslaget, blir alltid för hårt då man släpper gasen liiite arbetar motorns komp emot en :P
 
Tänkte lägga på ett mindre drev fram. Jag köpte ett kedjeverktyg för att dela kedjan. Vet någon här om originalkedjan går att dela? Behöver man isf. ersätta pinnen i kedjan eller kan man återanvända rubbet?
 
Tänkte lägga på ett mindre drev fram. Jag köpte ett kedjeverktyg för att dela kedjan. Vet någon här om originalkedjan går att dela? Behöver man isf. ersätta pinnen i kedjan eller kan man återanvända rubbet?

Kedjan går att dela men du måste nog ha ett kedjelås för att sätta ihop den sen.

Jag kan ha otur när jag tänker nu men det bör väl gå att byta framdrevet utan att dela kedjan.
 
Tänkte lägga på ett mindre drev fram. Jag köpte ett kedjeverktyg för att dela kedjan. Vet någon här om originalkedjan går att dela? Behöver man isf. ersätta pinnen i kedjan eller kan man återanvända rubbet?

borde gå utan att dela kedjan med lite tur..
läste i tidigare idag på den engelska sv1000 sidan, att de ska fungera med original längd på kedjan om man bara drevrar ner 1 eller 2 kuggar fram. de skrev också att man inte bör ha mindre än 14 kugg fram. (då de tydligen slet ut kedjan fort :va). (original tror jag är 17?)

skriv gärna hur hojen känns efter bytet. Har funderar på att göra de samma. :hihi
 
Back
Top