SV 1000-tråden

Vi får hoppas det dyker opp en Honda SP3 småningom...en fortsättning på SP1:an och 2:an fast med nya V4:an enligt rykten på nätet...DÅ kan man eventuellt få allvarlig hojfeber...:rolleyes:

hur mycket man än vill att dom ska utveckla den så tror jag inte honda vill det av någon konstig anledning, och om den nu kommer så kan jag gissa på att den kommer att kosta därefter:fakta
 
Speed Triple förkortas Sp3 och Street triple St3:)

Tackar!:)

Jag var så helt inne på Honda SP1 och SP2 (RC51) så Triumph Speed Triple kom aldrig in i tankarna. Fast är den slö i botten? Har visserligen bara kört en Tiger som hade motor från Speed Triple men den var inte slö i botten.

Jo det kanske jag tycket att den var lite grann men då jämförde jag med den XJR1300 jag hade då och jämfört med den så känns allt SV1000 rätt klen i botten också.

Fast nu jämför jag SV1000 med min Triumph Thruxton å då känns SV:n som rena dynamitpaketet.:tummenupp Får jag minsta tanke på att höja effekten så tar jag bara en sväng med Thruxton och så är det avklarat.:D

@ Afterburner: Jag tror på din teori om avgasröken. Kollade dock nyss på min och det rök inget alls när jag startade den. Inte ur någon pipa.
 
Hur lång bör man vara för att slippa stå på tårna?
Nämner snubben och folk i kommentarerna att det är en båge för långa personer *förvånad*
Om man jämför med en Firestorm - likvärdiga?
Jag är 1,78cm och räknas knappast till de långa.

Jag är 1.75cm och personligen så tycker jag min SV är aningen för stor för mig, men jag har bara haft "större" hojar, hade yzf750r innan och den är lika stor som SV, dock så satte jag mig på en daytona 675 och jämfört med SV så kändes den skit liten, typ som att byta från mountenbike till bmx.
säkert bara en vanesak men många tycker jag ser liten ut på min SV men det tycker inte jag att det riktigt känns som så men kan ju vara för att jag är van vid det:tummenupp
 
Av dina bilder att döma tycker jag du passar bra med hojen. Inte snyggt när man "dwarfar" åkdonet :/
Är tacksam att man inte är över 190 :)

ja den är jävligt skön och stabil på landsväg men när man åker bana och man ska köra i ett S så kan man få brottas lite men kan vara för jag är relativt liten, 175cm ~60kg:crash, en rsv4 skulle vara perfekt för mig men det är en hoj man bara kan drömma om:hihi
 
ASSo ja vet inte ja upplevde den som lite trött den ja körde:va när ja tänkte tillbaka på hur de va att köra sv så tycker ja att ja iaf va tvungen hålla i styret på sv:n men när ja drog om rullen på sp3:an så tycker inte ja de hände så mkt men den hade gott om vrid i mellan o i de högre registret hmm kanske körde en trött sp3:a ?? Ja gillade iaf klippet i sv drog man på rulle så stack den iväg..( personlig åsikt )
 
ASSo ja vet inte ja upplevde den som lite trött den ja körde:va när ja tänkte tillbaka på hur de va att köra sv så tycker ja att ja iaf va tvungen hålla i styret på sv:n men när ja drog om rullen på sp3:an så tycker inte ja de hände så mkt men den hade gott om vrid i mellan o i de högre registret hmm kanske körde en trött sp3:a ?? Ja gillade iaf klippet i sv drog man på rulle så stack den iväg..( personlig åsikt )

Ja stora grejen med just Sp3 är att den har en väldigt linjär momentkurva, medans det är mer vrid i twin på lägre varv så kanske man får köra på 2000varv mer än sv på sp3 för att ha samma vrid, jag har ju bara kört en 3cyl och det var daytona675, jag upplevde den som tråkig under 8000varv men efter 8000 så blev det som en helt annan maskin, stack på som fan upp till 12-13k
 
Va idag i provade en st3:a o ja måste få säga att den va roligare en sp:3an den kändes lite piggare men ändå långt i från sv:n så ja e lite kluven om man ska vara sv:n trogen i köpa en ny eller om man ska köra något annat i år
 
Någon med original backspeglar som kan mäta hur brett det är spegel till spegel?
Behöver veta om jag kan ställa hojen i källarförrådet.
 
Last edited:
Någon med original backspeglar som kan mäta hur brett det är spegel till spegel?
Behöver veta om jag kan ställa hojen i källarförrådet.
Menar du en SV1000S med speglar på kåpan? Jag har förlängda fästen men dessa är så lätta att fälla in mot kåpan så det är alltid styrändarna som avgör i hur trånga passager man tar sig igenom.
 
SV1000S ja. Behöver man inte mejsel för att justera speglarna?

själva spegeln sitter på en kulled att justera, sen har du en arm som går ut och håller i spegeln, den armen sitter en led på så att man kan vinkla in mot kåpan:) hoppas jag svarade på rätt fråga nu :P
 
Inte mina i a f. Bara att trycka in dem.

du hade en annan slags förlängare än vad jag har, jag har en distanskloss i botten med förlängda skruvar:) alla lösningar verkar ju funka, har inte provat utan distanser men har läst om att man inte ser mycket mer än sina egna armar då.
 
du hade en annan slags förlängare än vad jag har, jag har en distanskloss i botten med förlängda skruvar:) alla lösningar verkar ju funka, har inte provat utan distanser men har läst om att man inte ser mycket mer än sina egna armar då.

Det är vad jag också har hört och i det här fallet tror jag hörsägen är riktig.:)
 
Den senaste veckan har man ägnat mycket tid på youtube för att lyssna på diverse slipons. Någon som har erfarenhet av märket scorpion till SV:n?
Lyssnar man via tuben låter det mesta likadant, oavsett märke. :(

Blir nog till slut leo-vince som jag hade på förra hojen.
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top