SV 1000-tråden

Last edited:
Kul att den här tråden tagit lite fart igen. Det gör den varje gång det blir en ny generation SV-förare.

Hojen är inte "top of the line" men ändå jäkligt bra. ( Fick tråkigt nog en massa däng i en annan tråd)

Jag har kört jämnt med en Honda SP2 och då anser jag att den andra föraren är något bättre än jag. SV:n har lite sämre när det gäller fjädring och bromsar men jag anser / efter att ha kört Honda SP2/ att SV:n har en betydligt roligare motor.

SV1000, en klart undervärderad hoj, och ett fantastiskt köpobjekt för den som vill ha en kul sporttwin.
 
Någon som provat "throttle tamer" (utväxlad gasrulle) på SV'n...?

Tycker min var jobbig innan TRE-mod men efter TRE så har den ju snudd på farlig respons vid små påslag. Ligger jag i en kurva på lägre växel så kommer jag på mig själv med att stabilisera gashanden med ett finger på reglage-dosan eller vad den kallas. Kommer en ojämnhet i vägen så att man råkar gasa till något pytte så riskerar man att flyga av vägen... =/
 
Någon som provat "throttle tamer" (utväxlad gasrulle) på SV'n...?

Tycker min var jobbig innan TRE-mod men efter TRE så har den ju snudd på farlig respons vid små påslag. Ligger jag i en kurva på lägre växel så kommer jag på mig själv med att stabilisera gashanden med ett finger på reglage-dosan eller vad den kallas. Kommer en ojämnhet i vägen så att man råkar gasa till något pytte så riskerar man att flyga av vägen... =/

Jag kör "throttle tamer" och är oerhört nöjd med den. Den gasresponsen gör mig betydligt snabbare genom kurvorna än vad något effekthöjande tillbehör någonsin gjort.
 
En sån har jag också beställt. Min SV är lite läskig just i kurvor i låga hastigheter tex rondeller. Alldeles för mycket på/av. Jag har provat att justera tps och det blev lite bättre men inte bra.

@BJN: Läste lite tidigare i tråden att du köpt en. Blev det stor skillnad i långsamma kurvor? Eller är det bara jag som inte kan köra? :)
 
En sån har jag också beställt. Min SV är lite läskig just i kurvor i låga hastigheter tex rondeller. Alldeles för mycket på/av. Jag har provat att justera tps och det blev lite bättre men inte bra.

@BJN: Läste lite tidigare i tråden att du köpt en. Blev det stor skillnad i långsamma kurvor? Eller är det bara jag som inte kan köra? :)

Det är nog ganska många som har problem med på/av i korsningar och rondeller. Jag tycker att min blev mycket bättre med Throttle tamer. TPS gör sitt men att spelet i gasvajern inte är för stort påverkar ännu mer.
 
En sån har jag också beställt. Min SV är lite läskig just i kurvor i låga hastigheter tex rondeller. Alldeles för mycket på/av. Jag har provat att justera tps och det blev lite bättre men inte bra.

@BJN: Läste lite tidigare i tråden att du köpt en. Blev det stor skillnad i långsamma kurvor? Eller är det bara jag som inte kan köra? :)

Var Beställde du den?
 
SV1000S + Golf.jpg


SV1000S + Golf_2.jpg


Sådärja, då var man SV1000S ägare för första gången. Det blev en -06:a som rullat ca 420 mil. Helt original. Blir några skönhetsoperationer framöver är det tänkt, men just nu finns det inte mycket klirr i kassan :/

Körde 35 mil igår, enbart E4 och det var fan mindre kul, alldeles för mycket sidovind och ett gammalt textilställ som fladdrade rejält. Ska ut och pröva mitt nya skinnställ här i dagarna är det tänkt. Cykeln är riktigt trevlig att köra efter man vant sig vid att sitta framåtlutad. Svängradien även den ovan. Effekten var en skön kick då man tidigare varit vad vid 48hk :hihi
Prövade 230 och det räckte gott och väl för mig. :tummenupp
 
View attachment 360066


View attachment 360067


Sådärja, då var man SV1000S ägare för första gången. Det blev en -06:a som rullat ca 420 mil. Helt original. Blir några skönhetsoperationer framöver är det tänkt, men just nu finns det inte mycket klirr i kassan :/

Körde 35 mil igår, enbart E4 och det var fan mindre kul, alldeles för mycket sidovind och ett gammalt textilställ som fladdrade rejält. Ska ut och pröva mitt nya skinnställ här i dagarna är det tänkt. Cykeln är riktigt trevlig att köra efter man vant sig vid att sitta framåtlutad. Svängradien även den ovan. Effekten var en skön kick då man tidigare varit vad vid 48hk :hihi
Prövade 230 och det räckte gott och väl för mig. :tummenupp

Fint! kan rekomendera att köpa stålomspunnet, slip-on och dubbelbubbelglas så blir det lite trevligare:tummenupp
 
Fint! kan rekomendera att köpa stålomspunnet, slip-on och dubbelbubbelglas så blir det lite trevligare:tummenupp

Å så allt det andra som man kan köpa.:D Fast jag håller med! Stålomspunnet gör gott och Bolt-on låter bättre än original. Glaset har jag inte provat men det kanske är riktigt bra.

@terrorizer: Grattis till en fin hoj!:tummenupp

Var Beställde du den?

Jag köpte min härifrån:http://www.tmcsport.se/

EDIT: Försökte först köpa direkt från http://www.g2ergo.com/ fast det gick inte då de hade generalagent här. Minns inte nu vilken men de sålde inte heller direkt till kund utan jag blev hänvisad till Trollhättans MC-Sport där jag blev väl mottagen. Å inte blev det dyrare än om jag fått handla direkt från g2ergo!
 
Last edited:
Stålomspunnet har jag ingen erfarenhet utav så därför känns det inte heller aktuellt. Tänker främst satsa på nya pipor, annan regplåtshållare/miniblinkers och dubbelbubbelglas. Efter det blir det extra kåpor och möjligen kika närmare på allt annat lull som har nämnts i denna tråd :tummenupp
 
Hm! för grannsämjans skull så slängde jag igår på originalpiporna.... det blev en väldigt "tyst" färd till jobbet denna morgon.
 
haha, undrar om det är därför mina grannar spelar hög musik på kvällarna? Kanske försöker dom hämnas på "den där jefla muppen" som kör utan db-killers...
Hm! för grannsämjans skull så slängde jag igår på originalpiporna.... det blev en väldigt "tyst" färd till jobbet denna morgon.


Nya pipor tycker jag absolut, v-tvinnen låter mycket mysigare då. Ang. regplåtshållare så visst, hojen blir snyggare men räkna med att det skvätter upp mer skit på bakljus/sadel ev. även på passagerare. Iaf gör det så på min. Har för övrigt en tail tidy från http://www.hamicad.co.uk/.
Stålomspunnet har jag ingen erfarenhet utav så därför känns det inte heller aktuellt. Tänker främst satsa på nya pipor, annan regplåtshållare/miniblinkers och dubbelbubbelglas. Efter det blir det extra kåpor och möjligen kika närmare på allt annat lull som har nämnts i denna tråd :tummenupp
 
Jag köpte min härifrån:http://www.tmcsport.se/

EDIT: Försökte först köpa direkt från http://www.g2ergo.com/ fast det gick inte då de hade generalagent här. Minns inte nu vilken men de sålde inte heller direkt till kund utan jag blev hänvisad till Trollhättans MC-Sport där jag blev väl mottagen. Å inte blev det dyrare än om jag fått handla direkt från g2ergo!

Ah, bra snubbe där i Trollhättan, vart där några gånger när jag hade Gasgas. Skall definitivt höra med honom...

TPS, vajerspel, trottelsync & ventilspel är alla justerade till perfektion men gasresponsen är fortfarande, om inte ännu mer, läskig. Fräckt med hoj som svarar så man skrämmer halva byn men jösses vad svårkört det blir i längden.
 
Ah, bra snubbe där i Trollhättan, vart där några gånger när jag hade Gasgas. Skall definitivt höra med honom...

TPS, vajerspel, trottelsync & ventilspel är alla justerade till perfektion men gasresponsen är fortfarande, om inte ännu mer, läskig. Fräckt med hoj som svarar så man skrämmer halva byn men jösses vad svårkört det blir i längden.

Har du TRE-modden? Den ska hjälpa mot den där av/på känslan. Det gjorde den också i mitt fall. Tydligast märkte jag det när jag kört med den ett tag och stängde av den.( Som så ofta tycker jag! Det är svårt att säkert märka en liten positiv förändring men när man återgår till det gamla så märks det mer.)

Jag hade väl i övrigt samma lista som du men var ändå inte nöjd. Aktiv körning på hyfsade vägar gav inget problem men hårnålar, korsningar i stan och krypkörning var ett rent elände. När jag sedan skaffade min Thruxton som bl.a. pga lägre effekt är mjuk som silke blev jag rent av farlig i korsningar när jag precis kört Thruxton och bytte till SV:n.

För mig löste Throttle Tamer problemet.
 
Före / Efter

Hallå alla glada!

Idag har jag lackat om min sadelcuts som var i felaktig färg samt tagit bort det bakre handtaget.

Före:
SV1000S.jpg


Efter:
SV1000S Rensad.jpg

Vad tycker Ni, bättre eller sämre? Dessvärre är bild nr. 2 sämre kvalité.

// Calle
 
Lackade du om den från fel färg till fel färg...?! =P

@BJN, jo jag har TRE-mod också, får nog bli en ny gasrulle nu. Såg att det stod 80$ på G2's hemsida, fick du verkligen betala 800:- i sverige för en platsrulle?! =/

Ang. ljud så låter min som åskan med sina Devil-burkar. Grannarna tycker bara att det låter "somrigt"... =)
 
Double bubble till SV1000S

Var hittar man detta billigast? Jag är ute efter ett svart alternativt rökfärgat glas.

/ Afterburner
 
Hallå alla glada!

Idag har jag lackat om min sadelcuts som var i felaktig färg samt tagit bort det bakre handtaget.

Klart bättre!:tummenupp Samma blå nyans som hojen hade blivit ännu snyggare men då det är pearl är det riktigt svårt att få samma nyans. Inte ens jag som beställde ny med rätt färgkod fick det till 100%. Så det är nog bäst att låta det var som det är.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top