SV 1000-tråden

Nu har jag kört upp två tankar sen jag köpte SV:n och kan nu när jag bekantat mig med hojen konstatera att det var precis så bra som jag förväntat mig :tummenupp. Jag är lite sugen att gå en BKK med SMC för att verkligen testa på lite aktiv körning :squid.
 
Nu har jag kört upp två tankar sen jag köpte SV:n och kan nu när jag bekantat mig med hojen konstatera att det var precis så bra som jag förväntat mig :tummenupp. Jag är lite sugen att gå en BKK med SMC för att verkligen testa på lite aktiv körning :squid.
Vill du testa på aktiv körning har du ju ett stenkast ner till alperna. SVn är ju den optimala touringhojen och i hårnålarna över alpryggarna är den oslagbar på riktigt. Testa!
 
Just den har jag aldrig testat. Hittade den inte heller bland de nedladdningsbara filerna. Varifrån köper du PCIII? Är det en map som den leverantören tagit fram själv?

En jag har testat är 314-002 och den ger bevisligen mer effekt än den individuella som är gjord i bänk till just min hoj. Åtminstone upp till 6k. Jag har mätt fram accelerationstider så jag är säker men det räcker annars med att skruva på gas. Med 314-002 gör den en Powerwheelie på ettan VARJE gång. Så inte alls med min bänkmappade. Jag föredrar dock den senare i a f för hojen går mjukare och gasresponsen är bättre över hela registret.

Testa, meddela och dela gärna med dig om den är bra.:)

EDIT: Ska tilläggas att min hoj är omdrevad. Två kugg mer bak och en mindre fram.

Sådärja, allt monterat och provkörde idag, jag la in 314-002 mapen direkt då den var vassare än 411 som fanns med, men jag tyckte den blev bra nu, jag åkte bakhjulet på 2an utan koppling men 1an var fan läskig nu då den åkte upp utan att jag röck med gasen, men jag tyckte den kändes som 002 vart mer över hela registret och ungefär samma kurva som orginal så det får bli den nu:)
 
Sådärja, allt monterat och provkörde idag, jag la in 314-002 mapen direkt då den var vassare än 411 som fanns med, men jag tyckte den blev bra nu, jag åkte bakhjulet på 2an utan koppling men 1an var fan läskig nu då den åkte upp utan att jag röck med gasen, men jag tyckte den kändes som 002 vart mer över hela registret och ungefär samma kurva som orginal så det får bli den nu:)

Kul!

Tja då får vi väl mynta ett uttryck.Du som bara tror på individuellt bänkmappad har troligen aldrig testat 002.:D
 
Rylander & BJN...

Vad har ni på era cyklar?

Jag har Devil slip-ons med orginal luftfilter & individuell bänk-mapp... Skall ladda ner & jämföra lite mellan 002 & min bänk-mapp. Skillnader i olika slip-ons kanske är ganska försumbara eller? Speciellt då det står "orginal eller K&N typ luftfilter" på de flesta mappar...?! Luftfiltret borde väl göra ganska stor skillnad tycker jag?

Många frågor blir det. Funderar på att byta till K&N filter och kanske feta upp min mapp över hela registret alternativt testa "002"...
 
Rylander & BJN...

Vad har ni på era cyklar?

Jag har Devil slip-ons med orginal luftfilter & individuell bänk-mapp... Skall ladda ner & jämföra lite mellan 002 & min bänk-mapp. Skillnader i olika slip-ons kanske är ganska försumbara eller? Speciellt då det står "orginal eller K&N typ luftfilter" på de flesta mappar...?! Luftfiltret borde väl göra ganska stor skillnad tycker jag?

Många frågor blir det. Funderar på att byta till K&N filter och kanske feta upp min mapp över hela registret alternativt testa "002"...

Jag har Venom bolton dämpare, k&n luftfilter, TRE-S, PCIII med 002 mapp, 16-42 drev, ska upp till andersson_turbo och köra min i bänk och göra custom map oxå.
 
Rylander & BJN...

Vad har ni på era cyklar?

Jag har Devil slip-ons med orginal luftfilter & individuell bänk-mapp... Skall ladda ner & jämföra lite mellan 002 & min bänk-mapp. Skillnader i olika slip-ons kanske är ganska försumbara eller? Speciellt då det står "orginal eller K&N typ luftfilter" på de flesta mappar...?! Luftfiltret borde väl göra ganska stor skillnad tycker jag?

Många frågor blir det. Funderar på att byta till K&N filter och kanske feta upp min mapp över hela registret alternativt testa "002"...

Jag har Nikko bolt-on och Piper-cross luftfilter. Filtret gör ingenting. Det är jag helt säker på. Min är mappad i bänk av BIKE i Trollhättan. Det är den mappen jag kör nu men 002 ger lite mer effekt.
 
Ok, skall kolla på mapparna och se. Har också mappat på Bike.

Har bara tittat på 002 än sålänge & där har dom tagit bort MYCKET soppa gentemot andra "slip-on" mappar...?!!
 
Har jämfört min custom map med 002... Ganska lika fast med mer soppa över hela brädet i custom. Dessutom har custom mycket mer i mellanregistret på halvgas.

Kul att man kan öppna två mappar, jämföra dom och sedan få ut ett mellanting (average map) att testa med... =)
 
Hmmm... Har kikat nu en längre tid på denna fina hojmodellen. Har bara kört kåplöst innan. Blir mer och mer sugen på en SV1000. Men vill inte tappa vridet som är grymt bra 1400:an. Vad tror ni? Är det någon här dom kört GSX 1400 och SV, och kan ge en kortfattad jämnförelse. Det ligger en kopparfärgad K3:a på Blocket/Göteborg som ser toppenfin ut på bild i alla fall. Och han begär 42000 kr. Den har gått lite drygt 1000 mil. :)
 
Inte GSX 1400 men väl en modifierad XJR 1300 och det är ju klart att SV:n inte kan matcha det vridet. Dock gillar jag twinnen ändå. Kanske du också gör men du kommer inte att ha alls samma vrid att tillgå som i GSX 1400.
 
Jag hade en gsx 1400 fram till våren 2011.

Jag tycker att maskinen på gsx går mycket jämnare rakt igenom och den känns mycket starkare på låga varv.
sv´n däremot skjutsar på betydligt bättre när man varvar ur den.
Sv´n är betydligt roligare när det svänger då den inte är riktigt lika tung som gsx´n. och så ger ju kåpan ett riktigt bra skydd på motorvägen.

Summa sumarum så tycker jag att det är jämnt skägg mellan modellerna. gxn´n är dock mycket snyggare =)
 
Jag hade en gsx 1400 fram till våren 2011....

Summa sumarum så tycker jag att det är jämnt skägg mellan modellerna. gxn´n är dock mycket snyggare =)

Nja, det där sista håller jag ju inte med om.:) Fast GSX 1400 är ju rätt snygg den oxå.
 
Hej på er. Tackar för era svar. Hojen i GBG är en direktimport från England med enligt säljaren full ägarhistorik och även spårad bakåt i tiden om eventuell reglering av försäkringsbolag.....klotning m.m. Skall åka och titta o känna lite på den tänkte jag. Det står säkert någonstan i er fina tråd... Men vilka typfel är SV:n känd för...vad skall man syna mer noggrant så att säga? Är fortfarande intresserad och tror att det kan bli en mycket bra efterföljare till min STORA DAM :):)
 
Hej på er. Tackar för era svar. Hojen i GBG är en direktimport från England med enligt säljaren full ägarhistorik och även spårad bakåt i tiden om eventuell reglering av försäkringsbolag.....klotning m.m. Skall åka och titta o känna lite på den tänkte jag. Det står säkert någonstan i er fina tråd... Men vilka typfel är SV:n känd för...vad skall man syna mer noggrant så att säga? Är fortfarande intresserad och tror att det kan bli en mycket bra efterföljare till min STORA DAM :):)

Inga typfel vad jag vet. Dock är det t.ex. känt att bakfjädringen inte är den bästa. Inget fel men inte top of the line. Det är väl inte mycket som är top of the line förutom motorn då och resten godkänt. Fast det blir ändå en underbar hoj med en äkta sporttwin för ganska små pengar. Oerhört prisvärt!
 
Hej på er. Tackar för era svar. Hojen i GBG är en direktimport från England med enligt säljaren full ägarhistorik och även spårad bakåt i tiden om eventuell reglering av försäkringsbolag.....klotning m.m. Skall åka och titta o känna lite på den tänkte jag. Det står säkert någonstan i er fina tråd... Men vilka typfel är SV:n känd för...vad skall man syna mer noggrant så att säga? Är fortfarande intresserad och tror att det kan bli en mycket bra efterföljare till min STORA DAM :):)

Ha i åtanke att det är ventiljustering vid 2400 milaservicen, om du inte gör sånt själv så är det en 7-8000 kronor
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top