SV 1000-tråden

Oj det var mycket pengar för ventiljustering på två cylindrar. Betalade 1800 för ventiljustering på GSX:n vid 2400 milaservice här i Gbg området. Det är ju klart lite mer att demontera på en SV 1000 och givetvis så kostar det då mer. Go kväll på er :)

Oj det var mycket pengar för ventiljustering på två cylindrar. Betalade 1800 för ventiljustering på GSX:n vid 2400 milaservice här i Gbg området. Det är ju klart lite mer att demontera på en SV 1000 och givetvis så kostar det då mer. Go kväll på er :)

Ja nu kollade jag ju bara med en verkstad så det är ju ingen ristad sanning.

Lite nya mods idag, bytte till 314-005 map, acc.pump enable- gaskänslighet 75%, engine rev 20, Fuel 20% ökning. tog bort snorkeln till luftburken.
har inte kunnat provköra än men hoppas på lite bättre:)

testade 005 mapen idag, och det går lite bättre men framförallt så blev den roligare på högra varv så den får det bli just nu:)

Har ingen aning om vad det kostar, jag gjorde det själv. MEN saken är att SV'n är ganska okomplicerad att justera. Tank, kylare & sadel får lyftas på men sedan är kammarna t.ex. kuggdrivna så att man inte behöver röra med kedjor osv. Betydligt enklare än de rad-fyror som jag har pillat med...

Tjena alla glada SV1000 ägare!

Nästa helg tänker jag eventuellt (med stor sannolikhet) bli SV1000 ägare jag med :yoparty
Aldrig suttit på en men jag tror verkligen det är en hoj för mig. Har tidigare ägt en Yamaha XT660X och blev snabbt trött på både fartvinden och den svaga motorn. Om det blir ett köp nästa helg så förbättras dessa två ting ganska rejält och jag så fram emot det! =)

Är väldigt tacksam för svedea försäkringar, enda bolaget där jag får ett vettigt pris för cykeln. 5056kr hel/hel. Bör sänkas ytterligare efter man har fyllt 30 nästa månad, kanske?

Ha det gott så länge :hej

Tjena alla glada SV1000 ägare!

Nästa helg tänker jag eventuellt (med stor sannolikhet) bli SV1000 ägare jag med :yoparty
Aldrig suttit på en men jag tror verkligen det är en hoj för mig. Har tidigare ägt en Yamaha XT660X och blev snabbt trött på både fartvinden och den svaga motorn. Om det blir ett köp nästa helg så förbättras dessa två ting ganska rejält och jag så fram emot det! =)

Är väldigt tacksam för svedea försäkringar, enda bolaget där jag får ett vettigt pris för cykeln. 5056kr hel/hel. Bör sänkas ytterligare efter man har fyllt 30 nästa månad, kanske?

Ha det gott så länge :hej

Suzuki märkesförsäkring?

Fan nu e de svårt ja kraschade ju min sv förra hösten i nu e ja hoj lös så ja började spåna på en sp3:a men om ja ska va ärlig så fattar ja inte vad de e för ståhej om sp3:an ja personligen tyckte inte att de va något märkvärdig .. Så nu vet ja inte om ja ska köpa en ny sv eller prova något annat . De ja gillade med sv va ju att den hade så mkt kraft i botten som ja saknade i sp3an :huvet

Vitryker ur ena avgasröret

Jag har upptäckt att min SV1000 vitryker mer ur högra avgassystemet (sett bakifrån) när den är kall. När motorn är varm vitryker den inte ö.h.t. och går bra.

Någon som vet vad det kan vara, eller ska jag helt enkelt sluta noja? :tummenupp

// Afterburner

Jag har upptäckt att min SV1000 vitryker mer ur högra avgassystemet (sett bakifrån) när den är kall. När motorn är varm vitryker den inte ö.h.t. och går bra.

Någon som vet vad det kan vara, eller ska jag helt enkelt sluta noja? :tummenupp

// Afterburner

samma på min, vet inte varför men när jag sätter handen och känner på avgasflödet så är det lika men jag tror inte det är nått att hänga upp sig på:)

Fasen, där ser man! Kanske är något gemensamt fenomen för alla SV1000? Har en teori om att det är mer kondens i det röret p.g.a. längre avgassträcka, men jag har inte en aning. Men som sagt, den går ju bra så det är egentligen inget problem.

Jag har också känt på båda dämparna, och avgasfödet känns jämnt på båda.

samma på min, vet inte varför men när jag sätter handen och känner på avgasflödet så är det lika men jag tror inte det är nått att hänga upp sig på:)

Fan nu e de svårt ja kraschade ju min sv förra hösten i nu e ja hoj lös så ja började spåna på en sp3:a men om ja ska va ärlig så fattar ja inte vad de e för ståhej om sp3:an ja personligen tyckte inte att de va något märkvärdig .. Så nu vet ja inte om ja ska köpa en ny sv eller prova något annat . De ja gillade med sv va ju att den hade så mkt kraft i botten som ja saknade i sp3an :huvet

Ursäkta en säkert dum fråga men vad är en sp3? Det ringer ingen klocka någonstans!

Så frågan är ju om ja ska köpa en ny sv 1000 eller ej ja kan ju omöjligt vara hoj lös i sommar så ge mig lite feedback :)

Vi får hoppas det dyker opp en Honda SP3 småningom...en fortsättning på SP1:an och 2:an fast med nya V4:an enligt rykten på nätet...DÅ kan man eventuellt få allvarlig hojfeber...:rolleyes:

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon