SV 1000-tråden

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
är det något speciellt man bör tänka på när man monterar av tanken? tänker på sladdar, insprutning och whatnot.
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
är det något speciellt man bör tänka på när man monterar av tanken? tänker på sladdar, insprutning och whatnot.

Nope, eller ja, men du ska inte montera loss tanken bara för att plugga PAIRen...bara "lyfta" den.

1. Ta loss de triangelformade täckpanelerna under sadel som sitter med varsin insexskruv (olika på olika sidor, passar inte båda sidor) samt en propp.

2. Ta sedan loss två nästan likadana insexskruvar innanför som håller fast sadeln, ta sedan loss sadeln.

3. Lossa de två insexskruvarna som håller tanken (på varsin sida om styrlagret)

4. Ta fram dendär metallpinnen som borde finnas under passagerarsadeln.

5. Lyft upp tanken och placera pinnen genom ett av skruvhålen och öglan mot framgaffelbulten.

6. Ta loss x antal stjärnskruvar varvet runt luftrenaren (troligen 8 st om jag minns rätt) och luft bort locket.

7. Lyft ut luftfiltret (blås ur det samtidigt vetja...:)) och lokalisera PAIR-hålet och gänga i valfri 20mm M10 enligt tidigare bild.

Sedan bara plocka ihop i omvänd ordning och ut o testa!


OM det mot förmodan inte hjälpte så GÅR det ju att bänka orginalboxen också, man MÅSTE alltså inte montera PC, förutsatt att man väljer en verkstad/bänkare som äger en Yoshimura Adjust-Box. De som har bänk och är auktoriserade Suzuki-dealers har vanligen detta verktyg. Blir betydligt billigare och näst intill lika bra (skillnaden är att pc kan mappas över hela registret i 100 varvs(?) intervall, medan orginalboxen tillåter +/- ändring på tomgång, låg- och högvarv om jag inte minns fel.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Nope, eller ja, men du ska inte montera loss tanken bara för att plugga PAIRen...bara "lyfta" den.

1. Ta loss de triangelformade täckpanelerna under sadel som sitter med varsin insexskruv (olika på olika sidor, passar inte båda sidor) samt en propp.

2. Ta sedan loss två nästan likadana insexskruvar innanför som håller fast sadeln, ta sedan loss sadeln.

3. Lossa de två insexskruvarna som håller tanken (på varsin sida om styrlagret)

4. Ta fram dendär metallpinnen som borde finnas under passagerarsadeln.

5. Lyft upp tanken och placera pinnen genom ett av skruvhålen och öglan mot framgaffelbulten.

6. Ta loss x antal stjärnskruvar varvet runt luftrenaren (troligen 8 st om jag minns rätt) och luft bort locket.

7. Lyft ut luftfiltret (blås ur det samtidigt vetja...:)) och lokalisera PAIR-hålet och gänga i valfri 20mm M10 enligt tidigare bild.

Sedan bara plocka ihop i omvänd ordning och ut o testa!


OM det mot förmodan inte hjälpte så GÅR det ju att bänka orginalboxen också, man MÅSTE alltså inte montera PC, förutsatt att man väljer en verkstad/bänkare som äger en Yoshimura Adjust-Box. De som har bänk och är auktoriserade Suzuki-dealers har vanligen detta verktyg. Blir betydligt billigare och näst intill lika bra (skillnaden är att pc kan mappas över hela registret i 100 varvs(?) intervall, medan orginalboxen tillåter +/- ändring på tomgång, låg- och högvarv om jag inte minns fel.

tack för infon! ska kolla in detta i helgen när/om jag har tid! och ja, funkar det inte ringer jag Din MC i Rotebro som sysslar med Suzuki. AVA MC ville sälja mig en PC3 + bänkning direkt och började snacka 7-8 lax i kostnad, något som helt går bort.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
det va fan inte lätt att hitta dom där M10 20 mm skruvarna alltså. hittade iofs 25 mm men tiopack för en lite större peng än vad jag tycker en bult är värd (behöver ju bara en).
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Så, 25 mm M10-skruv monterad i luftburken, skitenkelt! Hoppas det gör en märkbar skillnad, har inte hunnit köra än. Dock tror jag inte det kommer göra någon skillnad när det gäller misständningarna, dock upplever jag det som att de har blivit färre efter att jag monterat dB-killers.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Så, 25 mm M10-skruv monterad i luftburken, skitenkelt! Hoppas det gör en märkbar skillnad, har inte hunnit köra än. Dock tror jag inte det kommer göra någon skillnad när det gäller misständningarna, dock upplever jag det som att de har blivit färre efter att jag monterat dB-killers.

Det hjälper med 99% säkerhet mot smällarna på avslag men bör inte ha någon inverkan på misständning. Nä, det senare beror nog på för lite kärlek :D. Du tänker ju sälja den! Kommer det bara en köpare som visar tillräckligt intresse och "tänder på den" så kommer nog hojen att sköta sig utan att misstända. :)

Du kanske inte kommer att hänga så mycket i den här tråden sen men kul att ha haft dig med och lycka till i a f.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Jag tror väl mest på vad de flesta jag pratat med säger om att den helt enkelt skulle behöva mappas om efter öppna leovince-burkar. Kan inte komma på något annat.

Hade jag varit rik hade jag inte sålt den, gillar den starkt och just min är förmodligen en av de snyggaste nakna SV'n i landet dessutom. Men eftersom en av mina större intressen är att äventyrsresa på hoj så blir det att ha två hojar då jag vill ha en kul stads-/lekhoj. Men med SV'n blir det dyrt, så jag har väl tänk leta nån motard istället som är billigare att äga. Men jag har tvekat länge om att sälja den, gillar den starkt!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag tror väl mest på vad de flesta jag pratat med säger om att den helt enkelt skulle behöva mappas om efter öppna leovince-burkar. Kan inte komma på något annat.

Hade jag varit rik hade jag inte sålt den, gillar den starkt och just min är förmodligen en av de snyggaste nakna SV'n i landet dessutom. Men eftersom en av mina större intressen är att äventyrsresa på hoj så blir det att ha två hojar då jag vill ha en kul stads-/lekhoj. Men med SV'n blir det dyrt, så jag har väl tänk leta nån motard istället som är billigare att äga. Men jag har tvekat länge om att sälja den, gillar den starkt!

Jag förstår!

Du har verkligen en snygg naken SV. En till här i tråden, SOKA, har också en riktigt läcker naken SV1000. Jag vill inte döma. Båda är jäkligt vackra. Svart eller röd, låt smaken avgöra.

Jag har tydligen blivit lite synonym med SV1000 pga jag skrivit en del gillande om den här. Flera har rådfrågat om SV mot t.ex. XJR som jag också haft. Det de haft emot SV är egentligen bara att det är en avslutad modell. Vilket jag också tycker är hemskt tråkigt. Jo, någon tyckte att den var uddlös, slö och tråkig också men det fattar jag inte.


SVn har sina brister i bromsar fram och fjädringskomponenter bak samt styrdämpare, men annars är den ju up to date. Å motorn har jag bara hört en klaga på å då vet jag inte vad jag ska säga. När kompisen med SP2 provkörde så tyckte ju han att motorn var otäckt vass. Svaret på gasen var svårbemästrat tyckte han. Å SP2:n har ju kul motor tycker många.

Fast det måste erkännas att mot en XJR 1300 motor med lite tuning så står sig SV.n slätt om man inte föredrar twin före radfyra. Fast då har XJR nästan trehundra kubik mer så det är ingen rättvis jämförelse.

När jag nu jämför SV mot Thruxton 900 original så framstår SVn närmast som en överjordisk raket. Å då älskar jag att köra Thruxton.


Ha det gott vänner! Välj och välj efter hjärta. Det vinner i längden. Jag skiter i om det är bra köp eller ej. Jag har valt SV1000 och Thruxton 900 för jag har råd att ha två hojar (avstår annat) och jag älskar båda dessa hojar.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
ja min blev j*fvligt mkt snyggare när jag bytte framlyktan mot Barracuda's "new dinamik" lykta, det är väldigt många som reagerat på den och sagt att den e skitsnygg samt undrat vart jag fått den ifrån. så det gjorde iaf den största skillnaden, sedan den extra långa bellypanen, undertailen (samt den rensade bakdelen), kylarkåporna med näthålen, fatbarstyret, koso-speglarna samt singelkutsen (med passagerarhandtag borttaget) gör ju i sin helhet att det nästan blir en helt annan hoj.

det jag kanske kan tycka är negativt med SV'n är väl just fjädringen (dock inget jag stört mig särskilt mycket på egentligen) samt att den har en väldigt svårbemästrad motor eller ja, hur man nu ska förklara detta. det är ju extrem motorbroms i den och är man inte smidig och duktig på kopplingen så kan det bli en ryckig tur. men klarar man av hojen är den väldigt kul, det är ju helt klart en best, speciellt omdrevad som min (och ja den blir inte mindre ryckig för det men en jävligt roligare hoj!). som sagt, egentligen vill jag ha kvar den och köpa en motard/enduro OCKSÅ men det har jag tyvärr inte råd med och ska jag dessutom ha en offroadtouringhoj som t.ex. BMW 800 gs eller liknande som jag sneglat på så blir det nog lite onödigt höga utgifter. aja, vill inte tänka på det för mycket, kommer säkert ångra att jag sålde hojen när den väl har sålts haha! fan.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Så, då var pärlan officiellt till salu. Tänkte att ni skulle få ta del av några av bilderna jag tog på den nytvättad och fin.

http://www.blocket.se/vi/29176388.htm

Och ja, priset är kanske inget höstpris men jag har ju skrivit "...eller bud". Sedan gråter jag väl kanske inte heller om jag 'tvingas' behålla den! ;)
 

Bifogat

  • IMG_2487.jpg
    IMG_2487.jpg
    236 KB · Visningar: 104
  • IMG_2482.jpg
    IMG_2482.jpg
    242.2 KB · Visningar: 107
  • IMG_2485.jpg
    IMG_2485.jpg
    231.7 KB · Visningar: 105

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
det där med att täppa till PAIR funkade brilliant förövrigt! :tummenupp
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Så, då var pärlan officiellt till salu. Tänkte att ni skulle få ta del av några av bilderna jag tog på den nytvättad och fin.

http://www.blocket.se/vi/29176388.htm

Och ja, priset är kanske inget höstpris men jag har ju skrivit "...eller bud". Sedan gråter jag väl kanske inte heller om jag 'tvingas' behålla den! ;)

Japp ser att de är fler än jag som ev ska sälja. Faan att man inte kan ha två hojjar:huvet Men nu blir de en banhoj för mig. Kanske blir att ha två får se vad ekonomin säger......
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
tja alla sv åkare e väldigt ny här o måste komma underfund me hur sidan fungerar .. just nu kör ja en honda cb 600 men hade tänkt mig att byta till en SV1000 men nu e de ju så här va att ja vet inte så mkt om den hojen bortsett från de man har läst om den ..

så ja har lite frågor som ja hoppas på kunna få svar på

1) hur många HK har den ??
2 0-100 km/h ??
3) hur mkt skillnad är de mellan 03:an och 07:am?
4 )hur är den att köra ??

hoppas ja kan få svar på frågorna o tack i förhand :)
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
tja alla sv åkare e väldigt ny här o måste komma underfund me hur sidan fungerar .. just nu kör ja en honda cb 600 men hade tänkt mig att byta till en SV1000 men nu e de ju så här va att ja vet inte så mkt om den hojen bortsett från de man har läst om den ..

så ja har lite frågor som ja hoppas på kunna få svar på

1) hur många HK har den ??
2 0-100 km/h ??
3) hur mkt skillnad är de mellan 03:an och 07:am?
4 )hur är den att köra ??

hoppas ja kan få svar på frågorna o tack i förhand :)

Köp min:banana

1: c:a 125 hästar orginal.
2:0-100 bra fråga 0-400meter 11,4s
3: 03 har en bakram som pekar mer uppåt. 07 har svart ram. det jag kommer på direkt.
4: Den är skit goo . Gött vrid och smidig på små vägar samidigt som den är stabil i högre farter. Sen är ljudet så mysigt. Taget från Bike:
"En civiliserad twin som gör allt rätt. En råstark drivkälla, Komfort."
Behöver vi säga mer:Bugar:Bugar
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Twin-love

tack för svaren .. ja håller på o ska sälja min förhoppnings vis får ja min sålt i veckan måste få min såld först innan ja kan köpa en ny .. har ju en kille som verkar intresserad av den så deba hålla tummarna ..


va har du för en
år??
mil?
bankörd?
skick?
pris ?

hadeking
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Köp min:banana

1: c:a 125 hästar orginal.
2:0-100 bra fråga 0-400meter 11,4s
3: 03 har en bakram som pekar mer uppåt. 07 har svart ram. det jag kommer på direkt.
4: Den är skit goo . Gött vrid och smidig på små vägar samidigt som den är stabil i högre farter. Sen är ljudet så mysigt. Taget från Bike:
"En civiliserad twin som gör allt rätt. En råstark drivkälla, Komfort."
Behöver vi säga mer:Bugar:Bugar

Instämmer! Det är en underbar hoj på många sätt. Fast kommer du från en radfyra och kör den som om den vore en radfyra kan du bli besviken.

Den har bra vrid och effekt fast levererar det på annat sätt än en fyra. Lär du dig njuta av det så är SV1000 en toppenhoj. Söker du det där våldsamma klippet en sportig fyra har på höga varv så kan det nog kännas som en besvikelse.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
ja har ingen aning om hur man kör ja bara gasar ASG ja gillar ju klippet i min cb 600 hornet 08:a o om man ska byta hoj vill man ji inte byta ner sig

vet inte om man kan gemföra de men ja hade bode en 2t o en 4 takt o där va ju skillnaden i körstil ganska stor e de typ samma ?
ja kommer i håg att på 2t tack kom all kraft på en o samma gång medans på 4 t kan den hela tiden från botten o upp .
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
kan de här stämma ??

Tekniska data Suzuki SV 1000

Acceleration: 0-100 km/h 3,2 s; 0-140 km/h 5,2 s; 0-100 km / t 3,2 sek 0-140 km / t på 5,2 sekunder;
. . 60-100 km/h 3,9 s; 100-140 km/h 4,3 s 60-100 km / t på 3,9 sek 100-140 km / t 4,3 s
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Twin-love

tack för svaren .. ja håller på o ska sälja min förhoppnings vis får ja min sålt i veckan måste få min såld först innan ja kan köpa en ny .. har ju en kille som verkar intresserad av den så deba hålla tummarna ..


va har du för en
år??
mil?
bankörd?
skick?
pris ?

hadeking

Jag har en SV1000S som gått 1200mil finns länk till annons i min profil.
Ja jag har kört ett par bandagar trafikövning med LMS typ samma som SMC:s broms och kurvkurser. Men de är bytt olja oftare pga detta.
Sen tål dom att gasas med. Aldrig vart om kull med den.
Drivpacket okey. Bakdäck ok skick fram några mil bara. Övrigt orginal om man bortser från blinker och rensad bak.

tänkt mig runt 55K
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
twin-love

de låter intressant men ja vill inte säga för mkt .. måste som sagt bli av me min hoj först som du någ förstår :)

så håll tummarna att killen köper den i veckan
 
Nyheter
Sherco nya enduroprogram för 2025

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top