SV 1000-tråden

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
ede någon som vet vart man kan hitta coola kylarkåpor till sv har sett att de finns man har inte lyckats hitta några på nätet :)
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Nu har ja en fråga som ni säkert alla redan har svarat på ett X antal gånger .. ja ska nu köpa en sv 1000 o ja måste hitta den billigaste försäkringen .. ja e 26 år bor i sthlm ..

e tacksam för alla råd .. hade king
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nu har ja en fråga som ni säkert alla redan har svarat på ett X antal gånger .. ja ska nu köpa en sv 1000 o ja måste hitta den billigaste försäkringen .. ja e 26 år bor i sthlm ..

e tacksam för alla råd .. hade king

Kolla runt, det finns inget bolag som är billigast rakt över regioner, ålder och hojtyp.

Ibland kan du själv räkna ut priset på bolagens sidor. Eventuellt kan du behöva ett registreringsnummer för att kolla. Börja med de här t.ex.

http://www.bilsport-mc.com/se/Onlineberaekningen
https://portal.if.se/kopforsakring/Question.aspx

Bilsport och MC är klart billigast för mig men jag är mer än dubbelt så gammal som du.

Lycka till!
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Nu har ja en fråga som ni säkert alla redan har svarat på ett X antal gånger .. ja ska nu köpa en sv 1000 o ja måste hitta den billigaste försäkringen .. ja e 26 år bor i sthlm ..

e tacksam för alla råd .. hade king

nu är det nästan så att jag misstänker att det är min hoj du ska kolla på. vet inte hur många 26-åringar som kollar på SV's i sthlmsområdet just nu det finns? ;)

Kolla Moderna försäkringar, hette Vesta förut. Jag har min försäkrad där och borde väl ligga i samma "prisnivå" som du om du inte precis skaffat kortet då förstås? Jag är 29, har haft kort i fem år (fyra när jag försäkrade den) och bor i "stan" som de ser det. Jag får betala 9940kr/år. Bilsport & mc ser den som nästintill sporthoj och sätter ett rätt högt pris på den, iaf om du ska ha den helförsäkrad. bäst är iaf att bara att lista alla bolag du kommer på eller hittar samt ringa runt. prova även Insplanet och be dem om hjälp att hitta en bra försäkring. sedan skiljer det såklart en hel del mellan hel- och halvförsäkring, många tycker halv räcker. tips är att ibland blir försäkringen billigare om du försäkrar hojen på samma bolag som du har din hemförsäkring eller andra försäkringar hos.

edit... eller kolla de här "Gjensidige" som de gör reklam för här på SH. Har ingen aning om de är billiga eller inte men jag har hellre aldrig kollat priser hos dem, så de kan vara billiga för allt jag känner till.
 
Last edited:

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Jag fick en otroligt bra premie genom suzuki märkesförsekrin betalar ändast 7600 i hel försekrin o är 26 år o bor i Sthlm så ja kan rekomendera att kolla upp dom då dom har ändrat premien för sv:n nu

Yes Pat de va ja som skulle ha kollat på den men som ja tyvärr va tvungen att tacka nej till pga olika faktorer som inte hade med din hoj att göra . Hittade en annan sv som ja hade råd me en 03:à i org skick o ändast dryga 1100 mil men tack ändå.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag fick en otroligt bra premie genom suzuki märkesförsekrin betalar ändast 7600 i hel försekrin o är 26 år o bor i Sthlm så ja kan rekomendera att kolla upp dom då dom har ändrat premien för sv:n nu

Yes Pat de va ja som skulle ha kollat på den men som ja tyvärr va tvungen att tacka nej till pga olika faktorer som inte hade med din hoj att göra . Hittade en annan sv som ja hade råd me en 03:à i org skick o ändast dryga 1100 mil men tack ändå.

Upp med bildbevis annars tror vi dig inte!:D
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Yes Pat de va ja som skulle ha kollat på den men som ja tyvärr va tvungen att tacka nej till pga olika faktorer som inte hade med din hoj att göra . Hittade en annan sv som ja hade råd me en 03:à i org skick o ändast dryga 1100 mil men tack ändå.

lugnt! kul att du hittade en hoj iaf! :) nu får du börja bygga om den så den ser lika ball ut som min hehe.. :tummenupp

det där med försäkringen lät jävligt bra måste jag säga, så billigt var det helt klart inte när jag kollade upp den strax över ett år sedan!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
lugnt! kul att du hittade en hoj iaf! :) nu får du börja bygga om den så den ser lika ball ut som min hehe.. :tummenupp

det där med försäkringen lät jävligt bra måste jag säga, så billigt var det helt klart inte när jag kollade upp den strax över ett år sedan!

Helt ofattbart död hojmarknad. Din hoj är ju helt rätt och ute till helt rätt pris (=billigt för köparen). Den borde varit såld för länge sedan. Ser i o f s lite här på SH att många klagar på höga priser men de verkar vilja kunna köpa ny hoj i fint skick för 10 papp. Jag tycker visserligen att det är synd att Du ska sälja din fina Fighter men när du nu har bestämt dig så önskar jag dig lycka till med försäljningen.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Helt ofattbart död hojmarknad. Din hoj är ju helt rätt och ute till helt rätt pris (=billigt för köparen). Den borde varit såld för länge sedan. Ser i o f s lite här på SH att många klagar på höga priser men de verkar vilja kunna köpa ny hoj i fint skick för 10 papp. Jag tycker visserligen att det är synd att Du ska sälja din fina Fighter men när du nu har bestämt dig så önskar jag dig lycka till med försäljningen.

hade jag haft en jäfvla massa pengar hade jag behållit den för det är en jävla fin och kul hoj. men eftersom jag oftast brukar prioritera långresorna med hoj på somrarna så passar den inte riktigt inte i de huvudsakliga intressena och användningsområdena. resa och ta sig runt i Sthlm. så jag har alltså kommit fram till att jag vill ha en bra offroad/touringhoj liknande Aprilian jag hade i somras (etv caponord) och en smidigare samt billigare pendlingshoj och där kommer min ktm 690 enduro in som jag har motardkit till. så SV'n blir bara en dyr leksak som kostar att äga som jag dessutom inte kör med nog mycket. svårt det där, man vill ju ha allt!
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Mm jo nu blir de styling under vinter om ekonomin tillåter har redan hittat en massa godis till den så ja kommer slänga upp bilder tids nog :) jupp ska kolla om ja kan ladda upp en bild på min premie från min försäkring :) annars e de bara att ringa sj o dubbel kolla me dom


Tack Pat . De e en super kul hoj fick den för ett bra pris me . Vart som sagt en 03:a med 1080 mil på mätaren helt org inte repa på laken fick pröjsa 43000 så de va som hittat.
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Lämnar in.....

Så då va det dags att lämna in då SV:n är såld....(Med en tår i ögat):gråta

Tyvärr har man inte råd att ha kvar den då det står en annan twin i garaget nu. Vem vet kanske blir en sv:n igen någon dag.

Over and out.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Twin-love:
Beklagar sorgen sj har ja precis köpt en o är hur nöjd som helst.
O sen en fråga till vet någon en bra lackerare i Sthlm ? O sen vet någon om de finns ett värms garag i nacka när område som man kan hyra o mecka i?
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Mm jo nu blir de styling under vinter om ekonomin tillåter har redan hittat en massa godis till den så ja kommer slänga upp bilder tids nog :) jupp ska kolla om ja kan ladda upp en bild på min premie från min försäkring :) annars e de bara att ringa sj o dubbel kolla me dom


Tack Pat . De e en super kul hoj fick den för ett bra pris me . Vart som sagt en 03:a med 1080 mil på mätaren helt org inte repa på laken fick pröjsa 43000 så de va som hittat.

för 3 lax till hade du fått min då jag har gått ner till 46 och då hade du sparat över 20 lax på alla extragrejerna! ;) man får räkna med sånt i priset vettu. köper man något helt orginal så visst, man får något relativt omekat med men man får även lägga ut en massa allt det roliga till och då är det plötsligt inte i närheten av billigt längre. har du orginalljuddämpare på din t.ex. och vill byta till något lite roligare så får du räkna med minst 6-8 lax till beroende på märke. då kostar din hoj plötsligt 54 lax. ja du hajar. men kanske vill börja från scratch, vad vet jag? :)
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Mm jo de klart de blir dyrt men Va fan hehe nu har ja iaf sv:n stående i garag så får man väl se hur mkt pengar man kan lägga på styling . Men de e ju de som e lite tjusningen att få styls sin hoj som man sj vill ha den från början :) men de klart de kommer kännas i plånboken heheh, men men de blir nog bra till slut.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Har dena tråd dött nu?? En fråga vet någon hur sv:n reagerar rent efekt mässigt om man kortar ljuddämparna/ ljudämparen ?? Blir de sämmre/bättre eller är det ingen skillnad.

Tycker ju att de e snyggare me korta rör o ser lite kaxigare ut.

Hoppas någon vet eller har erfarenhet av de.
Ha de king
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Har dena tråd dött nu?? En fråga vet någon hur sv:n reagerar rent efekt mässigt om man kortar ljuddämparna/ ljudämparen ?? Blir de sämmre/bättre eller är det ingen skillnad.

Tycker ju att de e snyggare me korta rör o ser lite kaxigare ut.

Hoppas någon vet eller har erfarenhet av de.
Ha de king

Den här tråden är inte speciellt livskraftig längre nej.:)

När jag skaffade min SV för några år sedan läste jag allt jag kom över om hojen. Kan dock inte minnas att jag någon gång sett något om korta/långa ljuddämpare och att det ska påverka effekten. Ljuddämparen påverkar ö h t inte effekten särskilt mycket ( ett par tre hk, kanske lite drygt det dubbla med mappad PC3) och skillnaderna mellan olika fabrikat verkar försumbar. Det som verkar mer klarlagt är att ett system som mynnar ihop och avslutas med en dämpare kan ge lite högre effekt på höga varv men tappar på mellanvarv gentemot orignalet med slipon.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Ok men då kan ja ju kapa med gott samvete hehe funderade även på en pc3 men ja vet inte om det är att kasta pengar i sjön man har ju läst på lite om den men de värkar vara rätt mkt delade meningar om den så man vet inte riktigt va kan man göra mer me hojen för att få den lite mer aggresiv ? Ja är mer för axet än för toppfarten ;)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ok men då kan ja ju kapa med gott samvete hehe funderade även på en pc3 men ja vet inte om det är att kasta pengar i sjön man har ju läst på lite om den men de värkar vara rätt mkt delade meningar om den så man vet inte riktigt va kan man göra mer me hojen för att få den lite mer aggresiv ? Ja är mer för axet än för toppfarten ;)

Du kan göra mängder men de yttre förändringar man gör med luftbox/filter, byte av avgassystem och eventuellt mappar med PC3 gör alla något positivt för effekten men inte alls så mycket som många hoppas på. Dreva gör inget för effekten men är kanske det du märker mest av när det gäller acc på ettan. Ska det hända större saker med effekten så är det också större ingrepp som behövs .Borrning, HC-kolvar, större ventiler en portad topp och vassare kamaxlar t.ex. Sen finns ju möjligheter med turbo. Lustgas säljs en del till hojar i USA har jag sett. Fast då kostar det så pass mycket att det är inte lönt att göra det om det inte är just en SV man vill ha. I annat fall blir det betydligt billigare att köpa en hoj som redan har högre effekt.

Jag tycker SV:n har en underbar effektkurva och jag är ganska nöjd med mina 110 hk på bakhjulet. Drevningen gillar jag liksom ljudet och utseendet från ljuddämparna (jag gillar de lite längre) och PC3 vill jag inte heller vara utan för det får hojen att gå bättre i motorn vid de flesta (alla) varvtal. Jag kör helst på riktigt krokiga 70-vägar och saknar aldrig effekt i SV:n.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Ok så me andra ord så böjt de rätt dyrt me att försöka kräma ut mer efekt . Aka men ja tänke bara göra lite ytliga förändringar o kanske pc3:an o kanske dreva upp den lite , gillar sv:n starkt :) otroligt skön hoj o rolig hoj funderar lite på yushimora eller m4 avgas rör vet dock inte vilken ja ska ha heheh snacka om problem
 
Nyheter
Sherco nya enduroprogram för 2025

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top