Smartswede
med skrapade cylindrar
Robban_C skrev:Men om batteriet ger mindre än 2 volt så.....
Sorry, du bjöd på´t och jag högg.![]()
![]()
Så lite så
2v... himm... glömde nog ett k därimellan då kanske? ;-) BMW har rejäla batterier ;-)
Kallstartstillskottet säger du? Vet inte vad du menar... gissar mer soppa vid kallstart? Har försökt lite med hålla lite extra gas å så men ingen effekt.
Kan dock vara lite mer bekymmer än jag först anade med denna svårtstarthet.
Jag har haft den inne nu på byte av bromsbelägg bak... va inte kul... mekarna konstatera förutom fixa beläggen att framdäcket var helt slut (inte överraskning för det hade jag upptäckt själv innan), nya bakdäcket felmonterat å måste tas av å sättas på igen, och värre.... att någon mixtrat om med spjällhus och elektronik m.m.... så det motorgången var helt åt pipan (tur dock att det var det å inte annat fel som mekanikern sa för då hade det vart motorn som varit skadad). De fixade motorgången hjälpligt så jag kan åka med den till inbokade 2.000milaservicen iaf. Tack till Kenneth´s MC för det! De trodde att svårstartheten kanske skulle vara bättre men den är oförändrad efter snabbjusteringen de gjorde.
Jag köpte den för två veckor sen av en privatperson och då var den som del av köpet genomgången av auktoriserad BMW-verkstad som oxå monterade det nya bakdäcket. Jag är inte helt nöjd med deras genomgång då man får "körförbud" för inte mindre än 3 saker veckan efter... :kocko (nämner inte deras namn än då jag vill hinna prata med dem innan.. hoppas de har vett att vara tillmötesgående). 3 saker som Kenneth konstaterade när de bytte bromsbeläggen.... och andra firman inte hittade då de gjorde en entimmestest på den.

Fast det förstås... e juh vardagsmat, för bilskojjarverkstäder finns juh fler än träd i skogen (fast kanske borde en auktoriserad BMW verkstad inte tillhöra den kategorin).