Svårstartad varm

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Södermalm
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Hej har en gsxr1000 -07 som är lite svårstartad när motorn är varm men jättelätt kall. Det tar typ 4 sek, den liksom tuggar. Ibland måste man ge lite gas för att den ska hoppa igång. Inga misständningar går jättefint i motorn när man kör. Nån som har en idé om vad det kan vara?

Jag har:
Bytt batteri
Bytt kamaxelgivare
Ventilkollat, allt inom toleranserna
Bytt tändstift, dom gamla såg fina ut
Bytt tändspolar
Kört V-power
 
Hej har en gsxr1000 -07 som är lite svårstartad när motorn är varm men jättelätt kall. Det tar typ 4 sek, den liksom tuggar. Ibland måste man ge lite gas för att den ska hoppa igång. Inga misständningar går jättefint i motorn när man kör. Nån som har en idé om vad det kan vara?

Jag har:
Bytt batteri
Bytt kamaxelgivare
Ventilkollat, allt inom toleranserna
Bytt tändstift, dom gamla såg fina ut
Bytt tändspolar
Kört V-power
Har du kollat luftfiltret ?
Har den jämn tomgång både kall och varm , IAC-ventilen som spökar ?
Ligger bränsleslangen dragen bra så att den inte blir för varm med vakuumlås som följd
 
Last edited:
Tempgivaren?
Finns det OBD2 på den så kan du kolla om den ger rätt temp, förvisso krävs det ju en diagnosutrustning.
 
Har du kollat luftfiltret ?
Har den jämn tomgång både kall och varm , IAC-ventilen som spökar ?
Ligger bränsleslangen dragen bra så att den inte blir för varm med vakuumlås som följd
Sorry luftfiltret är nyligen bytt glömde skriva det. Tomgången är jämn och fin straxt under 1k rpm.
Bränsleslangen ska jag kolla. Vilken är IAC Ventilen?
Är detta IAC? Isf är den avknipsad och strypt med ett buntband.
 

Bifogat

  • IMG_3869.png
    IMG_3869.png
    5.4 MB · Visningar: 14
  • IMG_3868.png
    IMG_3868.png
    5.2 MB · Visningar: 14
Last edited:
Sorry luftfiltret är nyligen bytt glömde skriva det. Tomgången är jämn och fin straxt under 1k rpm.
Bränsleslangen ska jag kolla. Vilken är IAC Ventilen?
Är detta IAC? Isf är den avknipsad och strypt med ett buntband.
Jag vet inte vart IAC sitter exakt på den där modellen, men tycks ha läst nån gång att dom strular och att dom kopplar bort dom, men det kanske är mer vid svajig tomgång och inte att den är svårstartad
 
Hade dom kvar dealer mode 07? :va Googla på det och se om du kan få ut felkoder, både med varm och kall hoj.

Det skulle ju kunna vara någon elektronik, tex ECUn, som inte gillar att bli varm, och ger konstiga värden, eller felfunktion.
 
Hade dom kvar dealer mode 07? :va Googla på det och se om du kan få ut felkoder, både med varm och kall hoj.

Det skulle ju kunna vara någon elektronik, tex ECUn, som inte gillar att bli varm, och ger konstiga värden, eller felfunktion.
Okej ja bra idé, det bör finnas kvar då polarn nyss (gsxr1000, 2010) checka felkoder genom att brygga några kablar. Ska kika upp det.
 
Sorry luftfiltret är nyligen bytt glömde skriva det. Tomgången är jämn och fin straxt under 1k rpm.
Bränsleslangen ska jag kolla. Vilken är IAC Ventilen?
Är detta IAC? Isf är den avknipsad och strypt med ett buntband.
Det var en väldigt låg tomgång. Känns nästan relaterat till startproblemet.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top