Svårstartad varm

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Södermalm
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Hej har en gsxr1000 -07 som är lite svårstartad när motorn är varm men jättelätt kall. Det tar typ 4 sek, den liksom tuggar. Ibland måste man ge lite gas för att den ska hoppa igång. Inga misständningar går jättefint i motorn när man kör. Nån som har en idé om vad det kan vara?

Jag har:
Bytt batteri
Bytt kamaxelgivare
Ventilkollat, allt inom toleranserna
Bytt tändstift, dom gamla såg fina ut
Bytt tändspolar
Kört V-power
 
Hej har en gsxr1000 -07 som är lite svårstartad när motorn är varm men jättelätt kall. Det tar typ 4 sek, den liksom tuggar. Ibland måste man ge lite gas för att den ska hoppa igång. Inga misständningar går jättefint i motorn när man kör. Nån som har en idé om vad det kan vara?

Jag har:
Bytt batteri
Bytt kamaxelgivare
Ventilkollat, allt inom toleranserna
Bytt tändstift, dom gamla såg fina ut
Bytt tändspolar
Kört V-power
Har du kollat luftfiltret ?
Har den jämn tomgång både kall och varm , IAC-ventilen som spökar ?
Ligger bränsleslangen dragen bra så att den inte blir för varm med vakuumlås som följd
 
Last edited:
Tempgivaren?
Finns det OBD2 på den så kan du kolla om den ger rätt temp, förvisso krävs det ju en diagnosutrustning.
 
Har du kollat luftfiltret ?
Har den jämn tomgång både kall och varm , IAC-ventilen som spökar ?
Ligger bränsleslangen dragen bra så att den inte blir för varm med vakuumlås som följd
Sorry luftfiltret är nyligen bytt glömde skriva det. Tomgången är jämn och fin straxt under 1k rpm.
Bränsleslangen ska jag kolla. Vilken är IAC Ventilen?
Är detta IAC? Isf är den avknipsad och strypt med ett buntband.
 

Bifogat

  • IMG_3869.png
    IMG_3869.png
    5.4 MB · Visningar: 14
  • IMG_3868.png
    IMG_3868.png
    5.2 MB · Visningar: 14
Last edited:
Sorry luftfiltret är nyligen bytt glömde skriva det. Tomgången är jämn och fin straxt under 1k rpm.
Bränsleslangen ska jag kolla. Vilken är IAC Ventilen?
Är detta IAC? Isf är den avknipsad och strypt med ett buntband.
Jag vet inte vart IAC sitter exakt på den där modellen, men tycks ha läst nån gång att dom strular och att dom kopplar bort dom, men det kanske är mer vid svajig tomgång och inte att den är svårstartad
 
Hade dom kvar dealer mode 07? :va Googla på det och se om du kan få ut felkoder, både med varm och kall hoj.

Det skulle ju kunna vara någon elektronik, tex ECUn, som inte gillar att bli varm, och ger konstiga värden, eller felfunktion.
 
Hade dom kvar dealer mode 07? :va Googla på det och se om du kan få ut felkoder, både med varm och kall hoj.

Det skulle ju kunna vara någon elektronik, tex ECUn, som inte gillar att bli varm, och ger konstiga värden, eller felfunktion.
Okej ja bra idé, det bör finnas kvar då polarn nyss (gsxr1000, 2010) checka felkoder genom att brygga några kablar. Ska kika upp det.
 
Sorry luftfiltret är nyligen bytt glömde skriva det. Tomgången är jämn och fin straxt under 1k rpm.
Bränsleslangen ska jag kolla. Vilken är IAC Ventilen?
Är detta IAC? Isf är den avknipsad och strypt med ett buntband.
Det var en väldigt låg tomgång. Känns nästan relaterat till startproblemet.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top