svårstartad motor (varm)

F/F

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2003
Ort
stockholm
Hoj
GSXR-1000 K7
har en KTM 540 -98
går bra och sådär men är svår att starta när motorn
är varm, har själv inte den blekaste vad det kan vara
för fel, har sökt lite men..... några förslag?
MVH fredrik
 
PULVER skrev:
har en KTM 540 -98
går bra och sådär men är svår att starta när motorn
är varm, har själv inte den blekaste vad det kan vara
för fel, har sökt lite men..... några förslag?
MVH fredrik
Kan vara för snålt ventilspel. När den blir varm
så minskar ventilspelet
På min gjutjärns suzuki var den samma problem
men där stod tändningen helt fel.
Tidigare ägare trodde det var elektronisk tändning
på hojen :hihi
 
PULVER skrev:
tack. får ta och kolla up det till helgen
då.

Det är en fugge inställning antingen för snålt eller för rik!
Jag kan iof öppna min bibel och kolla men orkar inte just nu....
Inte ventispelet som spökar!
 
Det kan även vara att den får för lite bensin på tomgång, prova med att öppna luftskruven ett kvarts varv och se om det blir nån skillnad.
 
Micke_Lindstrom skrev:
Det kan även vara att den får för lite bensin på tomgång, prova med att öppna luftskruven ett kvarts varv och se om det blir nån skillnad.

okey får prova skruva lite och se om det blir nån skillnad
tack för alla svar återkommer om det inte löser sig.
/fredrik
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top